Hop til indhold

Oplysninger Fransk Bulldog


Gæst Pudseren
 Share

Recommended Posts

Gæst Pudseren

Hej allesammen.

 

Vi blev for kort tid siden ejer af en dejlig hvalp. Vi blev for et par år siden klar over at, skulle vi have en hund mere, måtte det blive en Fransk Bulldog.

Han går rigtig godt i spænd med vores 2 år gamle Dværg schnautzer.

 

Vi har i mange år haft Schnautzere og er grønne på Franske Bulldog.

 

Jeg har ledt stolpe op og ned efter artikler med praktiske erfaringer med en FB, men uden held.

 

1. Hvor langt går man med en FB hvalp på 12 uger ?

2. Hvor meget vejer de ca. i forskellige stadier (aldre)

 

o.s.v.

 

Håber nogen kan svare eller henvise til artikler.

 

mvh den glade ejer af 2 tossede kræ :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222

Når man vil anskaffe en FB skla man se sig rigtig godt for. Det er en race som (desværre for racen) er blevet en moderace, og det betyder der bliver avlet på alt hvad der bare ligner en FB ,her under også syge hunde og hunde der ikke er tjekket for arvelige sygdomme. Den franske bulldog er disponeret for en del sygdomme fx. blød gane, deform rygsøjle, HD, allergi mm.

 

Jeg ville ikke gå mere end 10-12 min af gangen med en så lille hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vægt ved jeg desværre ikke, men på denne side kan du oprette dig som bruger og så skrive din hvalps vægt ind, og så kommer der en kurve, hvor du kan se buen som hvalpen sådan nogenlunde bør følge:

Vækstskema

 

 

Gåture er tommelfingerreglen det antal minutter som hvalpen er i uger dagligt. Altså er hvalpen 12 uger, så er en 12 minutters gåtur passende. Ikke at i skal være hjemme efter 12 min, mere at du sådan nogenlunde ved, hvor langt du (i normalt mennesketempo) kan gå på det tidsrum, og det er så det i holder jer indenfor.

Vi har selv haft stor glæde af en (stor) cykel, hvor Motor har siddet på hjemturen, på den måde kan vi også komme langt væk, gå en god og indholdsrig tur og komme hjem igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pudseren
Når man vil anskaffe en FB skla man se sig rigtig godt for. Det er en race som (desværre for racen) er blevet en moderace, og det betyder der bliver avlet på alt hvad der bare ligner en FB ,her under også syge hunde og hunde der ikke er tjekket for arvelige sygdomme. Den franske bulldog er disponeret for en del sygdomme fx. blød gane, deform rygsøjle, HD, allergi mm.

 

Jeg ville ikke gå mere end 10-12 min af gangen med en så lille hvalp.

 

Dejligt med en tommelfingerregel :-) som passer meget godt med vores praksis.

 

Inden jeg overvejede og købte en FB, havde jeg en god snak med dyrlægen på Odense dyrehospital, hvad jeg skulle være opmærksom på når jeg var på hvalpebesøg. Jeg var faktisk ikke klar over at den var en moderace, så mange synes jeg heller ikke vi møder til daglig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Venus222
Dejligt med en tommelfingerregel :-) som passer meget godt med vores praksis.

 

Inden jeg overvejede og købte en FB, havde jeg en god snak med dyrlægen på Odense dyrehospital, hvad jeg skulle være opmærksom på når jeg var på hvalpebesøg. Jeg var faktisk ikke klar over at den var en moderace, så mange synes jeg heller ikke vi møder til daglig.

 

Diverse markeder på nettet vrimler med FB hvalpe, af meget varierende kvalitet og af meget varierende priser.

Jeg ville også gerne have en FB, men jeg tror ikke rigtig jeg "tør" endnu. Det er simpelhen så svært at finde en opdrætter jeg ville købe hund hos. Jeg sætter nemlig sundheden rigtig højt.

 

Men altså, i jagten på en sund FB bør man holde sig langt væk fra diverse hvalpefabrikker (som jeg desværre ikke må nævne grundet regler om udhængning, men hvis det er kan jeg sende dig en pb...?)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
Gæst HenningTheDog
En tavle fra DKK er ikke en garanti, det er et redskab. Så man skal skisme være kritisk selvom der står DKK på stamtavlen.

 

En sund glad reagerende hvalp er vel bare det man bør søge?? Min ville lege slåskamp med min hånd da vi så ham og han var alt andet end sky, så ham tog vi.. Nu en del tid senere tror vi han har for meget energi!! Haha, en rigtig lille bølle vi fik os der..

Link til indlæg
Del på andre sites

Diverse markeder på nettet vrimler med FB hvalpe, af meget varierende kvalitet og af meget varierende priser.

Jeg ville også gerne have en FB, men jeg tror ikke rigtig jeg "tør" endnu. Det er simpelhen så svært at finde en opdrætter jeg ville købe hund hos. Jeg sætter nemlig sundheden rigtig højt.

 

Men altså, i jagten på en sund FB bør man holde sig langt væk fra diverse hvalpefabrikker (som jeg desværre ikke må nævne grundet regler om udhængning, men hvis det er kan jeg sende dig en pb...?)

Ellers så hiv fat i mig pr. PB - jeg har haft fransk bulldog siden 1992 og kender gode opdrættere med sunde hunde.

 

jeg har selv lige fået en fb, fra noget der ku minde om lidt mange hvalpe på en bopæl... men han er med garanti fra dkk, så er det vel ikk helt gal?

Åh jo, selv Bulldogklubben har medlemmer der får lidt for mange kuld til det kan kaldes hobbyopdræt - bare se det nyeste blad der kom i denne uge :pift: Det er sjovt nok ikke de "gamle" velfunderede kenneler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...