Hop til indhold

Hundeskove - gode og dårlige.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Nu da hundeskovene.dk åbenbart ikke eksisterer længere, var det så ikke en god ide om vi lavede en liste over hvilke, der efter din mening, er gode og dårlige og hvorfor?

Og ikke mindst adressen på skoven = hvad skal man indtaste i sin GPS eller hvilken station der er nærmest.

 

Start venligst med en overskrift, der fortæller hvor i landet og hvilken nærmeste by, skoven ligger i/ved/på ....

 

Jeg vil gerne samle dem i dette første indlæg, når der forhåbentlig kommer rigtig mange :-D

 

Jeg lægger ud:

 

Nordsjælland/Liseleje:

 

Lisehøjvej 3, Liseleje

 

Kæmpe plantage med ALT = skov, hede område med stier og godt overblik og lang lige strand. Hunden må selvfølgelig være uden snor, dog kun på stranden fra 1/10 - 31/4.

Pragtfuldt sted, der varmt kan anbefales :5up:

Midtsjælland/Kirke Hvalsø (mellem Roskilde og Holbæk):

 

Skovvej 34, Kirke Hvalsø ( storskoven, Bidstrup) kør lidt længere frem end nr.34, så ser du p-pladsen.

 

Mellem stor indhegnet hundeskov, hvor hunden dog kan komme ud til en grusgrav via et lavt stengærde.

Dejligt sted og skønt med indhegningen ( stengærdet og grusgraven er ikke så interessant - skoven har mange flere dufte :mrgreen:)

 

 

Nordsjælland/Ølstykke:

 

Tungegårdsvej ( skriv evt. nr. 3 - det giver sig selv pga. p - pladsen)

 

 

Meget lille, men hyggelig indhegnet hundeskov.

Er dog meget hurtig overset, men et godt sted til at træne f.eks. indkald.

Der er flere "agility" forhindringer fx. tunnel og "A.bræt", samt balancebomme. Fin lille hverdagsskov.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

4800 nyk.f...kraghave på falster, der ligger en stor god hundeskov, med mange stier og der er god plads, man kan komme ind til den fra mange stier, den jeg kender, fra nyk.f station går man om til industrikvateret og ind af lågen ved ford og vulfbiler...

der ligger også en god en ved marienlyst på falster,den er bare ikke så stor,men der er nogle agilityforhindringer...:5up:god tur:vinken:(kører mod marienlyst, kommer til en rundkørsel,ved marienlyst bowling, du drejer ved 1.vej og kører i bunden af vejen, den er lang, men den ender i et sving med en p-plads, der er hundeskoven)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

Man kan se de stats ejede her:

 

Med hund i naturen - Skov- og Naturstyrelsen

 

her en oversigt over indhegnede, der er et par stykker mere på:

 

Fuji's hjemmeside - Hundeskovindex

 

men de er da pænt træls den anden er lukket, nogen der ved om det bare er midlertidigt? brugte den tit hvis vi skal køre langt for at besøge familie og lige skulle have krydtet af inden man når frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu da hundeskovene.dk åbenbart ikke eksisterer længere, var det så ikke en god ide om vi lavede en liste over hvilke, der efter din mening, er gode og dårlige og hvorfor?

Og ikke mindst adressen på skoven = hvad skal man indtaste i sin GPS eller hvilken station der er nærmest.

 

Start venligst med en overskrift, der fortæller hvor i landet og hvilken nærmeste by, skoven ligger i/ved/på ....

 

Jeg vil gerne samle dem i dette første indlæg, når der forhåbentlig kommer rigtig mange :-D

 

Det vidste jeg slet ikke!!! Nogen der ved hvorfor? :???: Har brugt den side så meget, når vi skulle et sted hen hvor jeg gerne ville have Mio ud..

 

Jeg har ikke norteret nogen af dem vi har været i ned, da jeg altid bare har slået det op, og nu kan jeg ik'n gang finde det med Google Cached! :evil:

 

Så god ide Bamseida! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tokkekøb Hegn, Tykke Overdrev - Allerød, Nordsjælland

 

Krak.dk - Kort Det er hele skoven (Tykke Overdrev) der er hundeskov :blink:

 

Jeg kender selv 4 indgange, hvor man kan parkere:

For enden af Tokkekøbvej

Ved Nymøllevej

Og 2 P-indkørsler fra Kongevejen

 

- Den er ikke indhegnet, men skoven er så stor, at man ikke er tvunget til at gå i nærheden af stier ud til vejene omkring...

- Folk (med hunde) er generelt meget gode til at tage hensyn til andre.

- God plads og mulighed for hundene, til at få løbet, leget og strukket benene igennem.

- 5 min. gang fra Allerød Station.

 

- Dog skal man lige være opmærksom på, at lørdage morgener/formiddage, mandage og torsdage aftener er den lokale løbeklub som regel derude at løbe, og vi snakker altså løbegrupper på op til 70-80 mennesker :shock:

 

- Da skoven ikke er indhegnet, er der et naturligt og rigt liv af dyrevildt... Så har man en hund, som løber f.eks. råvildt op, skal man lige være ekstra opmærksom ;-)

 

Men rigtig dejlig skov, som mine hunde og jeg er så heldige at kunne færdes i dagligt :mrgreen:

 

 

Geelskov - Holte, Nordsjælland

Krak.dk - Kort

 

Kender kun indkørslen som ligger på toppen af Geels Bakke

 

Dejlig stor, ikke indhegnet skov :-D

- 5-10 min. gang fra Holte Station.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan se de stats ejede her:

 

Med hund i naturen - Skov- og Naturstyrelsen

 

her en oversigt over indhegnede, der er et par stykker mere på:

 

Fuji's hjemmeside - Hundeskovindex

 

men de er da pænt træls den anden er lukket, nogen der ved om det bare er midlertidigt? brugte den tit hvis vi skal køre langt for at besøge familie og lige skulle have krydtet af inden man når frem.

 

 

Problemet med disse sider er bare at hvis man ikke er kendt i den by, så ved man ikke altid hvilken vej man skal taste ind på GPS'en eller for den sags skyld hvor pokker man skal hen.

Jeg er selv mega dårlig til at finde vej og hader at skulle stoppe op for at checke krak's ruteplan ( og på motorvejen går det helt galt for der stopper man jo ikke lige op og kigger på kort :mrgreen: - halleluja for GPS'en :5up:)

- derfor må i gerne skrive vejnavn og evt. nr ( tættest på p-pladsen)

 

Med hensyn til siden hundeskovene.dk, så undrer det også mig at den lige pludselig ikke funker, men det er måske fordi hende, der har lavet den, ikke gider at betale for at have den mere :vedikke:

Men ærgerligt er det - brugte den selv meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Hundeskoven i Nykøbing Falster:

 

Flere indgange, men "hovedindgangen" ligger på Randersvej, hvor der er plads til at parker sin bil foran indgangen.

 

En stor indhegnet skov med rigtig mange stier. Mindre godt er, at hegnet flere steder svæver over jorden, så små hunde kan komme under, hvis de vil. Man ser det ikke om sommeren fordi krættet er vokset op omkring hegnet, men om vinteren kan det godt være tydeligt for hunden, at den kan komme under hegnet. gummistøvler er et must de fleste dage om efteråret, da den ene ende af skoven har en tendens til at udvikle sig til en muderpøl. Men alligevel en stor fin hundeskov, hvor man glemmer, at man egentligt befinder sig i industridelen af en by.

 

Den Store hundeskov ved Glumsø:

 

Indgang med parkeringsplads ligger på Nyvej lige efter byskildtet.

 

En ny hundeskov med "legeplads" til hundene. Man går rundt af nogle meget smalle stier, men hvor der kommer flere åbne pladser, hvor der er lavet legepladser, med balancebumme og bakke med tunneller og slalom stolper osv. Alt i alt en rigtig fin hundeskov, med mange muligheder for hund og ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vestskoven, Gammel Landevej, Albertslund.

Guide: Kommer du inde fra København ad Roskilde, så drej til højre ad Herstedøstervej, så er det den sidste sidevej til venstre inden Vestskovvej.

 

Mindre skovareal m. sø og eng + en mindre, indhegnet fold. Mange hunde og heste, når vejret er godt.

 

Østskoven:

Ved krydset Avedøre Havnevej og Park Allé i Rødovre (eller i hvert fald MEGET tæt :genert:). Parkering langs skoven og indgang til hundeskoven forefindes på Park Allé.

 

Ok størrelse skov, hvor hunden må være løs i en lille del af den. Der er en lille sø/mose i fritløbsområdet og også en sø i "hunde i snor"-området. Moderat antal hunde, meget få heste (har endnu kun set hestepærer :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...