Hop til indhold

Hanhund mister koncentration på udstilling når der er løbske tæver...


Gæst Papuga
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Skriver da jeg er "i syv sind", da min ene hanhund reagerer meget kraftigt (hyler og slet ikke til at få kontakt med) når vi er i ringen på udstilling og der er løbske tæver i nærheden. Han reagerer ikke negativt, men det er umuligt for mig at få kontakt med ham i ringen og han hiver i snoren og slider for at komme hen til tæven. :fornaermet:.

 

Jeg synes efterhånden, det er en smuuuule pinligt, da nogle måske kan få den forkerte opfattelse af mig og min håndtering af hunden. Det skal hertil siges, at dem med den løbske tæve gjorde, hvad de kunne for at holde afstand, men der var jo også andre løbske tæver end dem...

 

Samtidig er jeg bevidst om, at det er en normal reaktion hos en hanhund, men andre hanhunde reagerer ikke så kraftigt som ham. Vores anden hanhund tager det mere roligt - i hvert fald indtil videre...

 

Så vil høre om der er nogle, som kender til ovenstående og hvad man evt. kan gøre for at få hanhunden ned i gear og gøre ham mindre stresset. Vi går til lydighed og andet træning, hvor løbske tæver også er velkomne og der er situationen den samme. Ønsker jo heller ikke at stresse hunden for meget. Men det er heldigvis ikke et problem hver gang, vi er afsted på udstilling.

 

Mvh. Papuga:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund er 4 år gammel og jeg har kogt lever med til ham på udstilling, som han er helt vild med. Han får det kun når vi er på udstilling, men desværre er tæverne mere interessante når de er i løbetid. Jeg har prøvet andet/andre godbidder, men lever virker bedst. Kort sagt - jeg har endnu ikke fundet noget, som overgår tæverne i løbetid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund er 4 år gammel og jeg har kogt lever med til ham på udstilling, som han er helt vild med. Han får det kun når vi er på udstilling, men desværre er tæverne mere interessante når de er i løbetid. Jeg har prøvet andet/andre godbidder, men lever virker bedst. Kort sagt - jeg har endnu ikke fundet noget, som overgår tæverne i løbetid...

 

Jeg tror ærlig talt at det eneste, der overgår tæver i løb er opdragelse eller træning om du vil. Går du ikke til ringtræning med ham ? Der er der jo tit løbske tæver. Det er da den perfekte mulighed til at vænne ham til det. Vores var da også sejlet væk i sine egne sære tanker, hvis det ikke var for træning, træning og lidt mere træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, da - hvis hunden syntes det er det bedste i verden, så er det da det bedste at belønne med...

 

Hvorefter dyret står og glaner ud i luften, mens han smasker højlydt som om der er vacuum i hans mund og tænderne klaprer ? Jeg kan godt se plottet, men jeg ved nu ikke rigtig, hvad dommer-manden ville sige til sådan et tænderklaprende kræ. Her i weekenden var vi til udstilling i Aars. Efter udstillingen hilste Simba på en tæve, hvorefter kræet bare stod dér med et fjernt blik i øjnene og smaskede ud i luften. Om han ville have sanset at løbe ved jeg nu ikke rigtig. Kan det der belønning ikke også blive for lækkert ? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

For min den gamle som ÆÆÆÆLLLSSSSKER mad, kan en godbid (belønning) snildt blive for lækker. Er den for god, kan hun ikke koncentrere sig og vi mister alt hvad der hedder præcision i øvelserne.

 

Har nu set det med kluden gjort med succes. Tror det handler om, hvor stort et snif hunden skal have lov at få af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...