Hop til indhold

Det bedste hvalpefoder???


Gæst Jakob
 Share

Recommended Posts

Gæst Jakob

Hej alle sammen,

 

Hvilket mærke er den bedste kvalitet af hvalpefoder på dåse, det samtidig har et lavt indhold af puriner??

 

Det skal ikke bruges til hvalpe, men har fået det anbefalet som supplement foder til visse eksotiske krybdyr.

Jeg blev anbefalet af finde det bedste fuldfoder til hvalpe, man kunne købe af en bekendt i USA. Han havde ingen idé om hvilke mærker man kunne købe i DK, så derfor håbede jeg, at i kunne hjælpe mig;-)

 

Mvh

Jakob

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst mulline
Hej alle sammen,

 

Hvilket mærke er den bedste kvalitet af hvalpefoder på dåse, det samtidig har et lavt indhold af puriner??

 

Det skal ikke bruges til hvalpe, men har fået det anbefalet som supplement foder til visse eksotiske krybdyr.

Jeg blev anbefalet af finde det bedste fuldfoder til hvalpe, man kunne købe af en bekendt i USA. Han havde ingen idé om hvilke mærker man kunne købe i DK, så derfor håbede jeg, at i kunne hjælpe mig;-)

 

Mvh

Jakob

 

Hej Jakob

Dette er ikke specielt myntet på dig, men jeg er efterhånden tit stødt på folks ønske om en kost uden puriner.

 

Puriner produceres i kroppen og er byggestene i cellernes arvemateriale.

 

Foder der er baseret på kød vil selvfølgelig indeholde puriner, men det er i meget små mængder:-D

 

Når kroppen nedbryder puriner dannes der urinsyre, som nok er det man ønsker at undgå, men da kroppen selv danner puriner, vil det ikke være muligt at undgå:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jakob

Dette er ikke specielt myntet på dig, men jeg er efterhånden tit stødt på folks ønske om en kost uden puriner.

 

Puriner produceres i kroppen og er byggestene i cellernes arvemateriale.

 

Foder der er baseret på kød vil selvfølgelig indeholde puriner, men det er i meget små mængder:-D

 

Når kroppen nedbryder puriner dannes der urinsyre, som nok er det man ønsker at undgå, men da kroppen selv danner puriner, vil det ikke være muligt at undgå:-D

 

Tak for dit svar. Så blev jeg det klogere ;)

 

Problemet med puriner ifht. krybdyr, er at deres nyrer ikke bearbejder dem særligt effektivt, og ved alternative foderkilder, skal man derfor undgå foder med for mange puriner.

Jeg har læst mig frem til at indvolde, som nyrer og lever, indeholder mange puriner, så dem forsøger jeg at gå udenom ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...