Hop til indhold

Bettemanden er bare dygtig.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

De luxe har bare været så god idag :lun:.

 

Min kæreste og jeg var ude og gå med ham og valgte at tage en masse hundeguffer med (frolic). Og trænede at kalde ham ind til os.

Vi fandt en græsplæne, hvor der ikke kommer så mange mennesker forbi os.

Også stillede vi os lidt fra hinanden og først kaldte den ene på De luxe og roste ham og gav ham godbidder når han kom, og så var det den andens tur. Og det gik bare hamrende godt :blink:.

Indtil han ikke rigtig gad mere, så fik han lov til at lege :blink:.

 

Så ga' vi ham snor på, og hver gang han trak. Så stoppede vi op kaldte på ham, og fik ham til at sætte sig, så en godbid og videre. Og dette gjorde vi nok ca. 300000 gange :stupid::genert::blink:.

Men er da begyndt at lære det lidt nu.

 

Og hver gang der kom nogle forbi os, så satte den der havde De luxe i snor sig ned og talte med ham, og gav ham guffere, så De luxe kan lære at vi er meget mere spændende end alle de andre. Og der var bare slet ikke nogle problemer :lun::klap:.

 

Så nu skal der bare trænes med bettemanden, så han lære at vi er de sødeste og de sejeste, og de mest coole :cool::engel:.

 

Nååå ja.. vi prøver også at lære ham at han ikke skal bide hundekiksen ud af hånden på os, men bare tage den stille og roligt, meeen den kniber altså meget :vedikke::stupid::blink::-D. Øvelse gør mester :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig dygtig De Luxe! :cool:

 

Den med hundekiksen, den kommer og går... Min erfaring er, at hunden lærer det i perioder, for så at glemme det igen og det så skal genindlæres :mrgreen:

 

Super, så er det ikke bare os der er dumme :-D.

Nogle gange forstår han godt at han skal tage den stille og roligt, men når han er "ivrig" så ryger vores fingre næsten af :stupid::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, så er det ikke bare os der er dumme :-D.

Nogle gange forstår han godt at han skal tage den stille og roligt, men når han er "ivrig" så ryger vores fingre næsten af :stupid::mrgreen:

 

Min erfaring siger mig, at noget der virker godt, er (nu må vi se om det er til at fostå), at give det i en slags knyttet næve. Og kun hvis hunden er relativt forsigtig, får den godbidden :-D Synes den store "hånd" ligesom får hunden til at tænke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring siger mig, at noget der virker godt, er (nu må vi se om det er til at fostå), at give det i en slags knyttet næve. Og kun hvis hunden er relativt forsigtig, får den godbidden :-D Synes den store "hånd" ligesom får hunden til at tænke :blink:

 

Har forsøgt det, men nogle gange bider han bare i ens næve i stedet for :stupid::-D.

Tror ikke han har forstået der er en hundekiks derinde :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor mit indlæg er underligt...det driver gæg med mig....

 

Nå, men det med fingrene der forsvinder i et haps nogle gange....hvad med at give ham guf fra en flad udstrakt hånd...fra håndfladen...så forsvinder der jo ingen fingre og med tiden glemmer han sikkert at hapse guffen i bare iver...

 

Heheh synes også det var underligt at du bare skrev streger :klap:.

 

Prøvede faktisk med flad hånd idag, og det hjalp da med at han ikke hapsede i en, så måske jeg bare skulle prøve det.

Indtil han ikke er så ivrig efter at få godbidden :engel:. (hvis det da sker :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhh?

 

Jaaeeee, sådan har jeg det også....ehhhhh ? Jeg ved ikke lige, hvad der sker med mit indlæg :hmm:

 

Nå om igen. Prøv at give ham guf fra håndfladen, så der ikke er nogle fingre, der er i fare for at forsvinde. Når han bliver ældre har han sikkert ikke så travlt og så kan I begynde at holde dem mellem fingrene igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Heheh synes også det var underligt at du bare skrev streger :klap:.

 

Prøvede faktisk med flad hånd idag, og det hjalp da med at han ikke hapsede i en, så måske jeg bare skulle prøve det.

Indtil han ikke er så ivrig efter at få godbidden :engel:. (hvis det da sker :-D)

 

Nå nu gentager jeg mig selv ha ha ha. Det er underligt det her. Men skidt !

 

Det med at hapse godbidderne tror jeg bare er hvalpe-iver. Et eller andet med maaaaad YES !!! Der er kun Berner-Rikkes Møffe, der endnu ikke er nået over det stadie (jeg driller....Møffe er den dejligste mad-Møffe-bøffe :hjerte:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...