Hop til indhold

Han gør, piver og kæmper for at møde andre.


Gæst Barrington
 Share

Recommended Posts

Gæst Barrington

Hej.

 

Vores nu 11 ugers dværgschnauzer hvalp, er normalt stille og rolig i mødet med de gæster der kommer i vores hus og hilser pænt og roligt på andre hvis vi tager ham med i andres hjem. Der er i disse situationer intet hyper over ham.

 

Men møder vi nogle når vi går tur piver og kæmper han for at komme over til de andre folk. Bliver fornærnet hvis de ikke hilser på ham og vil følge efter dem.

 

Hvis vi møder andre hunde er han helt rundtosset han stiller sig op og gør og laver totalt ballade for at komme over til de andre hunde. Nogle af hundeejerne tager deres hunde til sig og går over på det andet fortorv hvilket bare gør ham endnu mere frustreret.

 

Hvordan får jeg ham til at ændre adfærden?

 

Bøllefrø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Få ham til at rette opmærksomheden mod dig i stedet for. Det kan være med en lyd, en øjenkontaktøvelse eller en kommando. Når han så retter blikket mod dig, skal rose rose rose.

Du kan evt. stilel dig foran hunden og "skærme" udsynet til de andre hunde. Stå foran hunden og skærm af, hver gang han prøver at kigge derhen.

 

God fornøjelse med træningen. Jeg er nået til et punkt, hvor min hund laver "dæk" så den ikke hopper frem :D

Link til indlæg
Del på andre sites

+ meld dig til hvalpetræning hvor I møder mange hvalpe i samme situation - så går i ind og ud mellem hinanden og du bliver trænet i at finde ud af hvormeget du skal arbejde for at bevare kontakten. Og det er indimellem ret meget:lol::lol::lol::lol:

 

min har lige været igennem en fase hehehe hvor jeg næsten måtte agererer samlet tivolivariete- nu er det heldigvis gået over

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...