Hop til indhold

Introduktion til dummies, hvordan?


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Mille, golden retriever 1,5 år, kommer dagligt gående med alverdens ting i munden, sokker, toiletruller, blyanter, bamser osv.

 

Indenfor er hun nogenlunde til apportering (jeg skal selv tage tingen ud af munden samtidig med jeg siger aflever), men udenfor........kommer hun aldrig tilbage til mig med pind/bold :drille:

 

Nu har jeg købt en dummie og vil lære hende rigtig apportering udenfor, for hun ved vist ikke lige, at det er hendes race nærmest født til :stupid:

 

Men hvordan skal jeg lære hende det? Det er meningen, at dummien ikke for lov at ligge fremme til fri afbenyttelse, også fordi hun tygger alt i stykker udenfor :damn:

 

Jeg går fri med hende på mark hver dag, men går ud fra det skal læres hjemme i haven?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mille, golden retriever 1,5 år, kommer dagligt gående med alverdens ting i munden, sokker, toiletruller, blyanter, bamser osv.

 

Indenfor er hun nogenlunde til apportering (jeg skal selv tage tingen ud af munden samtidig med jeg siger aflever), men udenfor........kommer hun aldrig tilbage til mig med pind/bold :drille:

 

Nu har jeg købt en dummie og vil lære hende rigtig apportering udenfor, for hun ved vist ikke lige, at det er hendes race nærmest født til :stupid:

 

Men hvordan skal jeg lære hende det? Det er meningen, at dummien ikke for lov at ligge fremme til fri afbenyttelse, også fordi hun tygger alt i stykker udenfor :damn:

 

Jeg går fri med hende på mark hver dag, men går ud fra det skal læres hjemme i haven?:vedikke:

 

 

Hvis jeg vil lære en hund at appotere synes jeg at det vigtigste i øvelsen er det at aflevere genstanden til føreren, så det er der jeg vil ligge mine kræfter :mrgreen:

Lær hende at det har af stor værdi at aflevere noget til dine hænder og at det kan betale sig.

Hav snor på hende så hun ikke kan stikke af med det og så tilbyde hende det og beløn hende for at aflevere det igen.

Hvis hun bider sig fast i dummyen og ikke vil aflevere så pas på med ikke at lave en trækkeleg ud af det men gør den så kedelig som mulig enten ved helt at gi slip eller holde den tæt mod dig helt stille og beløn enten med godbid eller dummyen for at aflevere igen :mrgreen:

 

Håber det giver lidt mening ellers er der et link her til apportering fra de dygtige inde fra hund og traning

 

apport

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...