Hop til indhold

Udstillingsregler for 2011 (DKK)


Gæst Yvonne Frederiksen
 Share

Recommended Posts

Er det ganske vist og vedtaget og jeg skal komme efter dig ? Der var lidt uenighed, da jeg udkastede ideen om at udstille Bassen i Polen og satse på good luck og polsk champ (man ku da være heldig og dommeren ikke havde fået pudset brillerne) og i samme åndedrag dansk champ. Nogle mente, at det kun gik, hvis jeg solgte min hund til en polsk landarbejder, så han var polsk ejet og så er det jo lidt ligesom min "brilliante" ide falder lidt til jorden for Bassen bliver hos Basse-moderen ! :mrgreen:

 

Ja, du kan tage til Polen (kræver 3 cert for en PLCH), Tyskland (kræver 5 certer hvoraf flere skal opnå på international udstilling og der skal gå et år og en dag mellem første og sidste cert) eller Schweiz (4 certer og et år og en dag mellem første og sidste) og blive champion der. I alle nævnte lande, giver de cert i hver eneste klasse. Når bare et eller andet FCI nationalt championat er opnået, kræver det kun ét cert i Danmark. Så er hunden DKCH.

 

Det har du kunne siden 2009. Og det kommer ikke til at blive ændret. Ændret er nu kun, at du ville kunne have opnået et cert. hjemme i eks. juniorklasse, og så gemme det til et andet championat er opnået. Så udløses det danske championat automatisk. Eller så automatisk som det kan blive, når du selv skal udfylde og indsende til DKK og bede dem om at registrere titlen.

 

Der indføres ganske rigtigt et reserve cert. Men en unghund kan nu stadig gå ind, og blive ved med at tage certer. Det kan den gøre indtil den bliver 24 måneder gammel. I reglerne beskriver de reserve certet som noget, der går videre hvis cert-hunden disvalificeres.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010
Hvad der også er nok så interessant er at der bliver indført reserve cert..Så nu kan man ikke længere komme med sin junior og tage 10 certer i juniorklasse..Man kan tage 2 og så går certet videre til den næste, indtil hunden er gammel nok til at blive champion..

 

Jeg kan ikke sige andet en JUUUUBIIIIIIIII....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Åh, det er jeg så glad for at høre!

 

Vi har en hanhund i vores race der pt har ikke mindre end 6 certer - møgbelastende synes jeg! Nu er han heldigvis blevet 2år, så nu stiller han nok sådan meget snart i championklassen, han skal bare lige have det 7. cert.

 

Det er da ingenting.. hos samojederne tales der om 18 certer til den samme hund.:???:.. DET er træls!!... I Ballerup stod jeg jo lige bagefter den junior tæve som på det tidspunkt allerede havde 6 certer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Beklager, men det er forkert med de 2 CAC.

 

Reserve CAC gælder kun hvis CAC hunden bliver diskvalificeret for at bide eller lignende.

 

Der uddeles et reservecertifikat til den hund, som placeres efter certifikatvinderen. Reservecertifikatet

tæller som certifikat, hvis certifikatvinderen diskvalificeres

 

Så der kan stadig tages mange Certer.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Måske er jeg bare forvirret, men synes de nye regler minder om noget jeg har set før :hmm:

 

De minder også om de heeeeeeelt gamle... fra 2007 og ældre..:lol:

Redigeret af freya3010
oki... er bare konsekvent for langsom... :o(
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ingenting.. hos samojederne tales der om 18 certer til den samme hund.:???:.. DET er træls!!... I Ballerup stod jeg jo lige bagefter den junior tæve som på det tidspunkt allerede havde 6 certer.

 

Jaaa, men nu er der jo også lidt flere bernere, end der er samojeder :mrgreen:

 

Men det er sq træls, for hunden (ejeren, eller whatever) kan jo ikke bruge det Cert til noget ud over "pral-pral"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du kan tage til Polen (kræver 3 cert for en PLCH), Tyskland (kræver 5 certer hvoraf flere skal opnå på international udstilling og der skal gå et år og en dag mellem første og sidste cert) eller Schweiz (4 certer og et år og en dag mellem første og sidste) og blive champion der. I alle nævnte lande, giver de cert i hver eneste klasse. Når bare et eller andet FCI nationalt championat er opnået, kræver det kun ét cert i Danmark. Så er hunden DKCH.

 

Det har du kunne siden 2009. Og det kommer ikke til at blive ændret. Ændret er nu kun, at du ville kunne have opnået et cert. hjemme i eks. juniorklasse, og så gemme det til et andet championat er opnået. Så udløses det danske championat automatisk. Eller så automatisk som det kan blive, når du selv skal udfylde og indsende til DKK og bede dem om at registrere titlen.

 

Der indføres ganske rigtigt et reserve cert. Men en unghund kan nu stadig gå ind, og blive ved med at tage certer. Det kan den gøre indtil den bliver 24 måneder gammel. I reglerne beskriver de reserve certet som noget, der går videre hvis cert-hunden disvalificeres.

Det studsede jeg også over, men jeg ringede ind og spurgte..Og fik det at vide og at det står lidt længere nede(øvrige krav var blandt andet alder)

Hunde, som allerede har opnået de championatgivende certifikater, men ikke opfylder de øvrige

krav for opnåelse af dansk championat (fuldcertede hunde), kan ikke tildeles yderligere certifikater.

I sådanne tilfælde gives certifikatet videre til den højst placerede certifikatberettigede hund i konkurrencebedømmelsen.

Samme bestemmelse gælder for hunde, som har opnået det sidste certifikat

til dansk championat efter anmeldelsesfristens udløb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hej

 

Beklager, men det er forkert med de 2 CAC.

 

Reserve CAC gælder kun hvis CAC hunden bliver diskvalificeret for at bide eller lignende.

 

Der uddeles et reservecertifikat til den hund, som placeres efter certifikatvinderen. Reservecertifikatet

tæller som certifikat, hvis certifikatvinderen diskvalificeres

 

Så der kan stadig tages mange Certer.

 

 

 

Et stort øv!!!.. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Beklager, men det er forkert med de 2 CAC.

 

Reserve CAC gælder kun hvis CAC hunden bliver diskvalificeret for at bide eller lignende.

 

Der uddeles et reservecertifikat til den hund, som placeres efter certifikatvinderen. Reservecertifikatet

tæller som certifikat, hvis certifikatvinderen diskvalificeres

 

Så der kan stadig tages mange Certer.

 

 

 

Æv, æv, æv - og ØV!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det studsede jeg også over, men jeg ringede ind og spurgte..Og fik det at vide og at det står lidt længere nede(øvrige krav var blandt andet alder)

Hunde, som allerede har opnået de championatgivende certifikater, men ikke opfylder de øvrige

krav for opnåelse af dansk championat (fuldcertede hunde), kan ikke tildeles yderligere certifikater.

I sådanne tilfælde gives certifikatet videre til den højst placerede certifikatberettigede hund i konkurrencebedømmelsen.

Samme bestemmelse gælder for hunde, som har opnået det sidste certifikat

til dansk championat efter anmeldelsesfristens udløb.

 

YES :yeah:

 

Satser på, at du har ret :engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og for at gøre Tyskland færdig:

 

På de 2 store udstillinger i Dortmund - maj og oktober - tæller et CAC for dobbelt.

 

:shock:

 

Fatter ikke i kan overskue det hele - der burde laves en oversigt for begyndere og tåber :oops:

 

Er der nogle særlige regler i Portugal? uh, er lidt ot, men har bare set mange portugisiske championer efterhånden.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det studsede jeg også over, men jeg ringede ind og spurgte..Og fik det at vide og at det står lidt længere nede(øvrige krav var blandt andet alder)

Hunde, som allerede har opnået de championatgivende certifikater, men ikke opfylder de øvrige

krav for opnåelse af dansk championat (fuldcertede hunde), kan ikke tildeles yderligere certifikater.

I sådanne tilfælde gives certifikatet videre til den højst placerede certifikatberettigede hund i konkurrencebedømmelsen.

Samme bestemmelse gælder for hunde, som har opnået det sidste certifikat

til dansk championat efter anmeldelsesfristens udløb.

 

Jeg mener at det er det samme som står i reglerne nu.. men der menes der fuldcertede efter de er blevet 24 mdr.. jeg undersøgte det nemlig i Ballerup.:engel:

 

MEN, om det bliver ændret til også at gælde hunde under 24 mdr. Det ville nu ikke gøre noget.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du kan tage til Polen (kræver 3 cert for en PLCH), Tyskland (kræver 5 certer hvoraf flere skal opnå på international udstilling og der skal gå et år og en dag mellem første og sidste cert) eller Schweiz (4 certer og et år og en dag mellem første og sidste) og blive champion der. I alle nævnte lande, giver de cert i hver eneste klasse. Når bare et eller andet FCI nationalt championat er opnået, kræver det kun ét cert i Danmark. Så er hunden DKCH.

 

Det har du kunne siden 2009. Og det kommer ikke til at blive ændret. Ændret er nu kun, at du ville kunne have opnået et cert. hjemme i eks. juniorklasse, og så gemme det til et andet championat er opnået. Så udløses det danske championat automatisk. Eller så automatisk som det kan blive, når du selv skal udfylde og indsende til DKK og bede dem om at registrere titlen.

 

Der indføres ganske rigtigt et reserve cert. Men en unghund kan nu stadig gå ind, og blive ved med at tage certer. Det kan den gøre indtil den bliver 24 måneder gammel. I reglerne beskriver de reserve certet som noget, der går videre hvis cert-hunden disvalificeres.

 

Jamen, hvad så når der kommer udenlandsk ejede hunde herop til Danmark ? Hvis de nu får certet er de så danske champ i et hug ?!? Hold op, hvor får man ondt i hovedet af at prøve at forstå det her....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at det er det samme som står i reglerne nu.. men der menes der fuldcertede efter de er blevet 24 mdr.. jeg undersøgte det nemlig i Ballerup.:engel:

 

MEN, om det bliver ændret til også at gælde hunde under 24 mdr. Det ville nu ikke gøre noget.:engel:

Det kunne fame ligne dem :evil: så kunne de da ligeså godt have indført et juniorchampionat?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det kunne fame ligne dem :evil: så kunne de da ligeså godt have indført et juniorchampionat?

 

Jeg tror det er rigtig nok... man kan desværre tage 100 certer hvis det er muligt, og man sættes først som fuldcertet når man er blevet champ.. og det er jo selv selvfølge.. typisk DKK at beskrive noget så enkelt, så kompliceret.:stupid:

 

Vi har også snakket meget om at der burdes indføres junior championater... ligesom der er i mange lande. Freya har jo et af dem eksempelvis.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvad så når der kommer udenlandsk ejede hunde herop til Danmark ? Hvis de nu får certet er de så danske champ i et hug ?!? Hold op, hvor får man ondt i hovedet af at prøve at forstå det her....

 

Det skete da i hvert fald for Sapphire's Briscoe i Køge :-D tror jeg...

 

Den fik et Cert om lørdagen, men ikke om søndagen - selvom den blev bedst i race med excellent. Og certet blev derfor givet til Turner, da Briscoe hermed var "Dansk Champion", selvom han stillede i åben klasse (han står bare ikke benævnt som det på hundeweb :confused: men på bernergarde står han som Dansk Champion).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvad så når der kommer udenlandsk ejede hunde herop til Danmark ? Hvis de nu får certet er de så danske champ i et hug ?!?

 

Ja.

 

Og i forhold til reserve cert og begrebet fuldcertet: det gælder kun i de racer, hvor der skal prøve til at opnå DKCH. Det vil sige en hund, der har opnået 3 certer, er 24 måneder gammel og ikke har championatgivende prøve, kan ikke blive DKCH - og kan derfor ikke gå i certklassen (nu taler vi om en hund, der er danskejet og ikke er champ i andre lande.).

 

Men den vil ikke kunne opnå flere certer, og betegnes derfor som være fuldcertet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skete da i hvert fald for Sapphire's Briscoe i Køge :-D tror jeg...

 

Den fik et Cert om lørdagen, men ikke om søndagen - selvom den blev bedst i race med excellent. Og certet blev derfor givet til Turner, da Briscoe hermed var "Dansk Champion", selvom han stillede i åben klasse (han står bare ikke benævnt som det på hundeweb :confused: men på bernergarde står han som Dansk Champion).

 

Lyder til hunden har været champ i et andet land.

 

Bliver hunden som her champ om lørdagen ved at få et dansk cert, bliver den DKCH. Men fordi hunden har været tilmeldt i åbenklasse, kan den ikke flyttes.

 

DKK er ufatteligt langsomme med titelregistrering. Var nede personligt og aflevere papirer og betale for at få mine hundes seneste titler registreret. Det er vel efterhånden 3-4 uger siden. Det er stadig ikke opdateret på hundeweb. Men kan love dig for, at de har været opdateret på min hjemmeside lige siden de fik dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Janni

 

Jeg tror faktisk at Danmark prøvede at indføre et J-CAC, men Sverige og Norge fik en prop.

De svenskere bliver sq da værre og værre..Nu ved jeg da med sikkerhed at jeg ALDRIG skal have en mand fra Sverige :mrgreen: De både fusker i tolden, drikker og vil ikke indføre J.ch... :evil: Jeg vil efterhånden sige at svenskerne er værre end både tyskere og nordjyder - til sammen :evil::damn:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Egentligt lidt urimeligt at en Tysk CH kan blive DKCH med eet CAC -. vi skal jo knokle rundt i Tyskland for at blive Champion der.

 

Men så har de/vi jo muligheden for at blive Junior CH og Veteran CH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder til hunden har været champ i et andet land.

 

Bliver hunden som her champ om lørdagen ved at få et dansk cert, bliver den DKCH. Men fordi hunden har været tilmeldt i åbenklasse, kan den ikke flyttes.

 

DKK er ufatteligt langsomme med titelregistrering. Var nede personligt og aflevere papirer og betale for at få mine hundes seneste titler registreret. Det er vel efterhånden 3-4 uger siden. Det er stadig ikke opdateret på hundeweb. Men kan love dig for, at de har været opdateret på min hjemmeside lige siden de fik dem :blink:

Er DKK ikke ufatteligt langsomme med alt?:vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder til hunden har været champ i et andet land.

 

Bliver hunden som her champ om lørdagen ved at få et dansk cert, bliver den DKCH. Men fordi hunden har været tilmeldt i åbenklasse, kan den ikke flyttes.

 

DKK er ufatteligt langsomme med titelregistrering. Var nede personligt og aflevere papirer og betale for at få mine hundes seneste titler registreret. Det er vel efterhånden 3-4 uger siden. Det er stadig ikke opdateret på hundeweb. Men kan love dig for, at de har været opdateret på min hjemmeside lige siden de fik dem :blink:

 

Åh, ja, det var sådan en lækker smækker pralhals fra "over there", der lige var på visit i Danmark :mrgreen: Championatet var i hvert fald fuldt ud fortjent :lun:

 

For lige at tydeliggøre det ordentligt: Yes, han var USCH

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...