Hop til indhold

Løs Jack Russel Terrier (evt. blanding)


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Nu ved jeg ikke hvor mange herinde der kommer på Frederiksberg og omegn, men der løber en grøn sti i forlængelse af Grøndalsparken, hvor mange ejere vælger at gå tur med deres hunde - i snor såvel som uden.

 

Idag tager jeg en morgentur på denne sti med Ninja, og møder to andre med deres hunde. Pludselig ud af buskadset kommer en lille fuldvoksen korthåret, meget hvid og med brun/sort maske - Jack Russel/blanding-hanhund spankulerende som om den ejede det hele. Den skulle lige gøre opmærksom overfor de to damers hanhunde, at det altså var dens territorium, og fik da også lige afmærket inden den gav sig tid til at komme hen og hilse på hundene. Os mennesker var den bedøvende ligeglad med - havde kun øje for hundene.

 

Der var ingen ejer at se, og hunden havde hverken halsbånd eller noget som helst andet på, der ligesom kunne bekræfte at den altså var nogens. Tilgengæld var den hverken tynd eller sølle at se på. Flot og blank kridhvid pels.

 

Den ene dame fortæller så at hendes veninde har prøvet at indfange hunden, men dette var ikke lykkedes, da hun ikke kunne finde den efter hun havde hentet bilen.

 

Jeg går videre med Ninja og de to damer går den anden vej. Jack Russel Terrieren vælger at følges med damerne og deres to hanhunde.

 

Da jeg når enden af stien ser jeg pludselig en dame komme kørende i kørestol med en golden retriever OG ... ja gæt hvem! Jack Russel terrieren. Jeg spørger om det måske er hendes hund, og hun fortæller at den blot har fulgtes med dem et par meter.

 

Hunden er altså, på mærkværdig vis, rendt en genvej (som så betyder at den har været ude og løbe på villavejene) og er nu kommet foran os.

 

Den hilser igen på Ninja, og jeg fortsætter. Den render så lidt efter os, overhaler os - og da jeg kommer ud på en medium trafikeret vej, er den ikke til at se. Formentligt er den fortsat over vejen og ind på villavejene igen.

 

Det er jo tydeligvis ikke første gang den er ude på eventyr, men jeg kan godt blive i tvivl om ejerne overhovedet ved at den har mulighed for at slippe ud af hus/have.

 

Hvis I kender nogen der bor på Frederiksberg, med en hund der passer til denne beskrivelse, må I meget gerne lige spørge dem om det evt. kunne være deres hund.

 

Den har ikke lavet noget ballade så vidt jeg ved, men det ville da være forfærdeligt hvis den en dag blev skadet eller kørt over !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...