Hop til indhold

Hun er så tosse med sin hale!! :)


Gæst Tiba
 Share

Recommended Posts

:mrgreen::mrgreen:

 

Min lille Tiba, er simpelhen tosse med sin hale.. Hun kan bruge 2-3 min. i træk på at jage sin egen hale... Det ser så sjovt ud.. Hun kan ikke forstå det e hendes egen... hihi..

 

Gør alle hvalpe det?? Og hvorfor?? Lege eller Dumme?? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundemax

Hej.

En hvalp elsker at lege med dens hale, men du må få den til at stope fordi det kan blive en vanne, og det kan ende med at den prøver at bide den af selvom det er lidt usandsynligt. prøv at lave eller købe nog til den lisom mig jeg fik en kluddedukke af min opdrætter siden jeg hentede ham og nu leger den kun med den

 

Kh Camilla 14 år

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
:mrgreen::mrgreen:

 

Min lille Tiba, er simpelhen tosse med sin hale.. Hun kan bruge 2-3 min. i træk på at jage sin egen hale... Det ser så sjovt ud.. Hun kan ikke forstå det e hendes egen... hihi..

 

Gør alle hvalpe det?? Og hvorfor?? Lege eller Dumme?? :lol:

 

 

Det gjorde vinter også da hun var lille. Hun gjorde det ikke ret tit, men en overgang tog hun lige et par ture efter halen. Hvis jeg grinede, fandt hun ud af at underholde mig lidt med det, tror jeg ;)

 

Ja, jeg syntes også da, at det var som om hun ikke kunne forstå hvad det var der bagom og det skulle da fanges :mrgreen:

 

Men som hun blev større, så var det ikke så spændende mere :)

 

Som med alt andet - hvis en hund virkelig fokuserer meget på en ting, kører op over det, og gentager og gentager, ja, så er det usundt. Ligesom det viser, at vi ikke har det godt, hvis vi hele tiden f.eks. har trang til at bevæge os og ikke kan sidde stille længe (bare lige et eksempel).

 

Hvis tiba bare tager en tur med halen en gang i mellem, så laver hun bare gode gammeldags hvalpeleg - sikkert fra den tid, hvor der ikke eksisterede pivdyr og lign - ja, der måtte man lege med hvad man kunne finde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har prøvet det et par gange, men jeg tror at han er klar over at hans motorik ikke helt fungere endnu :roll:

 

Til gengæld elsker han at ligge og så "bideklø" sin hale mens han sige miiiimiiimiii (eller noget i den retning). Han vil hellere løbe rundt med sit pivdyr og ruske lidt i det, sådan at det kan lærer hvem der helt præcis bestemmer :mrgreen:

 

Jeg tror at størstedelen af alle hvalpe undre sig over det der konstant hænger og dingler bag dem, nogle er så bare mere irriteret/nysgerrige end andre. Som sådan tror jeg ikke de er dumme, bare nysgerrige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehehehe... Ja så må jeg heller stoppe hende på en eller anden måde.. ser bare så cute ud... Men hun er efter at bide den lange hale... og hun så har hovedet ned og benene op, eller dreje rundt, så vil hun gerne få fat på den hale... men det er en gang i mellem hvor hun vågner og er helt op at køre.. :) :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken race er hun?

har du tænkt på hvad hun ELLERS kan lide?

min max er også en vilbasse men hans krop bevæger sig nu ikke li så meget

 

Hun er ren Amstaff ... :) De er jo meget lege syge.. :)

Hvad er din?

 

Ja ... Hun elsker at lege med bold... eller noget hånklæde hun kan løfte, og slæbe lidt rundt med og bide lidt i... Eller også snusse sig frem til de madder der ligger i græsset... Men hun elsker at tage fat i noget og ødelægge.. dræbe vand flasker er hendes favorit.. hun gider næsten ikke al de lege tøj jeg har købt til hende, og heller ikke tygge ben.. Det er måske for hård til hende???

 

Må de gerne spise al det græs hun vil ?? eller ved hun ikke selv hvornår hun skal stoppe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvilken race er hun?

har du tænkt på hvad hun ELLERS kan lide?

min max er også en vilbasse men hans krop bevæger sig nu ikke li så meget

 

Jeg vil lige være lidt skolefrøkenagtig og komme med en løftet pegefinger :-)

 

Udover bare at være lidt leg kan halejagt vise sig fordi hunden har orm, eller andet som generer (klør elller smerter) i/under halen eller i bagkroppen.

 

Halejagt viser sig også i situationer hvor hunden kører op over en situation den ikke kan håndtere (stress) og da skal det stoppes og hunden hjælpes ned igen.

 

Fordi hunden tager en - to - tre runder om sig selv engang imellem sker der ikke noget, men hvis det fortsætter til mange runder og igen og igen og hunden virker ophidset, så bør det stoppes og hunden tilbydes andre aktiviteter samt man bør kikke på hvad der stresser den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
:mrgreen::mrgreen:

 

Min lille Tiba, er simpelhen tosse med sin hale.. Hun kan bruge 2-3 min. i træk på at jage sin egen hale... Det ser så sjovt ud.. Hun kan ikke forstå det e hendes egen... hihi..

 

Gør alle hvalpe det?? Og hvorfor?? Lege eller Dumme?? :lol:

 

 

Har du været til dyrlæge med hende Tiba?

 

Det skal hun ihvertfald, så du skrev i en anden tråd at hun ikke tidligere har fået ormekur og vaccinationer?

 

Som Ninjamor skriver så viser hun nogle tegn på at noget måske er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

JAmen jeg havde hende der for 3 dage siden hvor hun fik det hele... hos jagtvejens dyrklinik... Men jeg synes ikke rigtig hun fik tjekket hende nok!! men hvad ved jeg.. Hun sagde at hun var fint... Meeen Hun hækker stadig!! Så måske er ormen ikke gået væk! ? Eller kan de godt bare hække, uden at det er orm?

 

Jeg tror jeg skifter dyrlægen da. :) Men skal nok stoppe hende næste gang....

 

Synes også hun bliver ved med at klø sig.. i hvertflad meget.. Og jeg sagde det til lægen, og hun kiggede kun på ryggen med en kam, og sagde at der ikke var noget... Men hun bliver med at klø/bide i hendes ben.. som om det klør for vild! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
JAmen jeg havde hende der for 3 dage siden hvor hun fik det hele... hos jagtvejens dyrklinik... Men jeg synes ikke rigtig hun fik tjekket hende nok!! men hvad ved jeg.. Hun sagde at hun var fint... Meeen Hun hækker stadig!! Så måske er ormen ikke gået væk! ? Eller kan de godt bare hække, uden at det er orm?

 

Jeg tror jeg skifter dyrlægen da. :) Men skal nok stoppe hende næste gang....

 

Synes også hun bliver ved med at klø sig.. i hvertflad meget.. Og jeg sagde det til lægen, og hun kiggede kun på ryggen med en kam, og sagde at der ikke var noget... Men hun bliver med at klø/bide i hendes ben.. som om det klør for vild! :confused:

 

Hende her http://www.jagtvejensdyreklinik.dk/99-forside.htm

 

Jeg hæfter mig ved at hun bruger alternative former for behandling, bla akupunktur og blomsermedicin, det synes jeg er fint, men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan hun er at gå hos :-)

 

Hvalpe kan godt hikke, hvordan er hendes afføring?

 

Hvad fodrer du med Tiba?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget flink.. Men synes ikke hun fik tjekket hende nok.. :)

 

Jamen fik noget af det oprindelige ejer der hedder sportsmans prid..., også fik jeg noget andet der er lidt mere fedtet , men stadig tør fodder...

 

Hendes afføring er normal synes jeg men lidt blød.. altså når jeg skal fjerne den, bliver der altid rester tilbage.. ihvertfald ikke helt fast formet...

 

Har spekuleret lidt over om det måske var fordi hendes hale var knækket:confused:

 

Spidsen af halen ser altså lidt knæket ud... Men hun piver ikke, eller reagere ikke når jeg rør ved det stk. , men ved heller ikke om det gør ondt hvis de har haft brækket halen???? Hvad kan der ske hvis hun har haft brækket den, og jeg venter lidt med dyr lægen???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg er meget flink.. Men synes ikke hun fik tjekket hende nok.. :)

 

Jamen fik noget af det oprindelige ejer der hedder sportsmans prid..., også fik jeg noget andet der er lidt mere fedtet , men stadig tør fodder...

 

Hendes afføring er normal synes jeg men lidt blød.. altså når jeg skal fjerne den, bliver der altid rester tilbage.. ihvertfald ikke helt fast formet...

 

Har spekuleret lidt over om det måske var fordi hendes hale var knækket:confused:

 

Spidsen af halen ser altså lidt knæket ud... Men hun piver ikke, eller reagere ikke når jeg rør ved det stk. , men ved heller ikke om det gør ondt hvis de har haft brækket halen???? Hvad kan der ske hvis hun har haft brækket den, og jeg venter lidt med dyr lægen???

 

En brækket hale gør ondt!!

 

Afføringen skal helst være fast, den bør så fast at den kan trille :-)

 

Den kan være mere løs fordi du lige har skiftet mellem 2 fodertyper, har du det?

 

Du kan evt ringe til dyrlægen, det tror jeg jeg ville gøre hvis jeg var i tvivl om min hund var tiltrækkeligt undersøgt, også vedr halen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

:!:Jeg får hende undersøgt om 2 uger når hun skal til dyr læge igen for vaccine nr. 2- :)

 

Jamen det går en anelse bedre... Men altså jeg forlader en gang i mellem.. Og en gang hylede hun ikke meget (optager stemmen), men igår var hun gået amok... hun var begyndt at gø HØJT endda. :roll:

 

Jeg bor i 2-plan rækkehus agtig..

 

Og hun har lært at gå op ad træpper men så hyler hun indtil mor bær hende ned, for pige barnet ikke selv kan komme ned...

 

Og har opdaget/en tanke om at når jeg ikke er hjemme kravler hun der oppe, da hun ellers kan finde mig der oppe.. og når hun så bliver "spærret" der oppe, og mor ikke er hjemme for at bær hende ned, begynder hun på hyleri...

 

Og igår havde jeg blokeret trapper med alt det jeg kunne.. men hun var stadig oppe og rystede VILD MEGET da ejg kom hjem... Hvordan hun var kravlet op , ved jeg ikke:!::mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

En brækket hale gør ondt!!

 

Afføringen skal helst være fast, den bør så fast at den kan trille :-)

 

Den kan være mere løs fordi du lige har skiftet mellem 2 fodertyper, har du det?

 

Du kan evt ringe til dyrlægen, det tror jeg jeg ville gøre hvis jeg var i tvivl om min hund var tiltrækkeligt undersøgt, også vedr halen :hmm:

 

Ja har skiftet mellem fodder, emn allerede før jeg skiftede havde hun tynd mave... eller halv tynd som fortalt...

 

MEn idag så det FAST ud.. :) Hun lavede hjemme :megaked: Det første gang jeg oplever det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
:!:Jeg får hende undersøgt om 2 uger når hun skal til dyr læge igen for vaccine nr. 2- :)

 

Jamen det går en anelse bedre... Men altså jeg forlader en gang i mellem.. Og en gang hylede hun ikke meget (optager stemmen), men igår var hun gået amok... hun var begyndt at gø HØJT endda. :roll:

 

Jeg bor i 2-plan rækkehus agtig..

 

Og hun har lært at gå op ad træpper men så hyler hun indtil mor bær hende ned, for pige barnet ikke selv kan komme ned...

 

Og har opdaget/en tanke om at når jeg ikke er hjemme kravler hun der oppe, da hun ellers kan finde mig der oppe.. og når hun så bliver "spærret" der oppe, og mor ikke er hjemme for at bær hende ned, begynder hun på hyleri...

 

Og igår havde jeg blokeret trapper med alt det jeg kunne.. men hun var stadig oppe og rystede VILD MEGET da ejg kom hjem... Hvordan hun var kravlet op , ved jeg ikke:!::mad:

 

Det er godt du optager det!

 

Men det det går ud på er at hun ikke siger noget overhovedet, ikke er ked af det.

 

Når hun er ked af det, piver, hyler og gøer, så træner du hende i ulykkelighed, du går for hurtigt frem.

 

Du skal have et babygitter for den trappe!!

 

Hun må helst ikke gå på trapper, hun er for ung, og nedad, det har hun ret i, det er det mest belastende for hende.

 

Hvor længe er du væk fra hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...