Hop til indhold

Renlighedstræning når man bor på 3. sal


Gæst Funder
 Share

Recommended Posts

Jeg har haft to hvalpe i en førstesalslejlighed :-)

 

Begge hunde er blevet renlige, men der gik lang tid - en hvalp forbinder ikke udgangen af ens dør og ud i opgangen med det at komme udenfor det første lange stykke tid.

 

Vi brugte aviser foran vores hoveddør=hvis hvalpen begyndte indendørs, så satte vi ligeså stille og roligt hvalpen ned på avisen ved døren og gik så ind og sparkede os selv bagi for ikke at være hurtige nok :mrgreen:

 

Meeeeen jeg/vi kunne i lang tid ses halvt påklædt og i morgenkåbe eller vinterjakke med en hundehvalp i snor nedenfor vores bygning på alle mulige og umulige tidspunkter af døgnet - man finder ud af hvor mange af ens naboer, der er oppe meget tidligt eller midt om natten :mrgreen:

 

Jeg er kommet til at irettesætte Rosie en gang og det var virkelig et uheld - Rosie satte sig for at lave stort på sturegulvet foran fjernsynet og jeg kom til at udbryde "nej" i et lettere hyterisk tonefald :oops: Rosie kiggede mærkeligt på mig, men stoppede sit forehavende og jeg nærmest fløj ud af stuen og ned med hende... Siden den dag har hun været renlig, men hun var gammel nok (jeg vil tro, at hun var 6-7 måneder) på det tidspunkt til fysisk at kunne holde sig i længere tid ad gangen.

 

Mollie blev renlig i det øjeblik "prinsessen" kom op og sove i sengen - hun var vel 5 måneder :mrgreen: Udspekulerede hund :-)

 

Lige nu er jeg/vi igang med at renlighedstræne Jessie i et hus med have - dette har altså også sine bagdele - døren ud til står åben hele døgnet, når vi er hjemme med det vejr vi har lige nu og hun har svært ved at sige til, når døren en sjælden gang er lukket.... Det går fremad stille og roligt, men vi faldt i med begge ben i alle fælderne på trods af at hun er hund nr. 3 :oops:

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...