Hop til indhold

Miekos hvalpe - nu med øjne


Bankov
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Miekos hvalpe er nu blevet 2 uger gamle. De har fået øjne, forsøger efter bedste evne at gå, leger så småt med hinanden - og i dag fik jeg et lille slik på næsen af en af pigerne :hjerte:.

 

Der er nye billeder og videoklip på www.fuma-ki.dk (klik på "Hvalpe"), hvis nogen har lyst til at kigge :vinke:.

 

Kh Karin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Skønne billeder og dejlige vidoer :lun:

 

Hvor kan jeg bare genkende det, man skal sove i bunke fx, og det kan være så svært at gå:shock:

 

Og hvor ser der bare dejligt ud i mælkebaren og den er også så stor at den kommer over grænsen så rygeforbudet træder i kraft:lol:

 

Dejlig kasse de har!

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Er alle hundemødre sådan? Mieko virker bare så dejlig kærlig og rolig. Sikke en oplevelse det må være for jer! Og hvalpene er godt nok ved at blive til nogle små basser.

 

Nu lagde jeg mærke til at jeres første hvalpe hed noget med A, f.eks, Fumi-Ki Aijou (og så super dejlige ud også). Hvad med en Fumi-Ki Basse :mrgreen:

 

...ok, jeg blander mig ikke mere :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Er alle hundemødre sådan? Mieko virker bare så dejlig kærlig og rolig. Sikke en oplevelse det må være for jer! Og hvalpene er godt nok ved at blive til nogle små basser.

 

Nu lagde jeg mærke til at jeres første hvalpe hed noget med A, f.eks, Fumi-Ki Aijou (og så super dejlige ud også). Hvad med en Fumi-Ki Basse :mrgreen:

 

...ok, jeg blander mig ikke mere :vinken:

 

Tæver der lever under gode forhold og som er psykisk sunde er sådan, med uendelig tålmodighed og stor kærlighed :lun:

 

Det er så dejligt at være vidne til :lun:

 

Det er derfor jeg omtaler den fine kasse, den er dejlig stor og tæven kan hoppe ud og ind som hun har lyst til, vetbeden gør at hvalpene har det tørt og godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er alle hundemødre sådan? Mieko virker bare så dejlig kærlig og rolig. Sikke en oplevelse det må være for jer! Og hvalpene er godt nok ved at blive til nogle små basser.

 

Både Mieko og hendes mor, Maggi, er meget kærlige og rolige omkring deres hvalpe :-D. Maggi var ekstremt tålmodig med de små banditter og fandt sig i alt fra deres side. Vi beholdt jo Mieko fra Maggi's kuld, og både Maggi og legeonkel Fuji har simpelthen været så søde ved hende. De gamle (og forkerte) myter om, at hundemoderen og de andre i flokken er hårde ved hvalpene er heldigvis ikke rigtige :banan:.

 

Nu lagde jeg mærke til at jeres første hvalpe hed noget med A, f.eks, Fumi-Ki Aijou (og så super dejlige ud også). Hvad med en Fumi-Ki Basse :mrgreen:

 

...ok, jeg blander mig ikke mere :vinken:

 

He-he, godt forslag, men de skal jo helst hedde noget japansk på stamtavlen ;-). Det er ret svært at finde nogle japanske navne som starter med B (og nogle opdrættere "snyder" og springer dette bogstav over), men vi skal nok finde på noget :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tæver der lever under gode forhold og som er psykisk sunde er sådan, med uendelig tålmodighed og stor kærlighed :lun:

Det er så dejligt at være vidne til :lun:

 

Nemli' :5up:

 

Det er derfor jeg omtaler den fine kasse, den er dejlig stor og tæven kan hoppe ud og ind som hun har lyst til, vetbeden gør at hvalpene har det tørt og godt :-)

 

Ja, det mener jeg også er meget vigtigt - altså at tæven kan komme og gå fra hvalpene, som hun har lyst. Nogle tæver kan ikke vælge at gå væk fra hvalpene, og det må da ikke være særlig rart for hende.

Vetbed er bare genialt - tørt og godt og nemt at vaske/tørre :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

host host....kommer der snart flere billeder :mrgreen:

 

He-he, jeg har lige lagt nye billeder og videoklip ind på hjemmesiden :-D

www.fuma-ki.dk (klik på "hvalpe")

 

Hvalpene har nu prøvet at spise blendet hvalpefoder med vand+A38, og jeg blev så overrasket over hvor pænt de spiste. Hvalpene fra vores første kuld holdt en hel fest OVENI maden, men disse 3 spiste bare pænt af skålen :-).

 

De har også været på små smutture ude i haven, når det ikke regnede, og de er i dag flyttet ind i stuen til den store hvalpegård. Tænderne er så småt også ved at komme ud, så dem skal vi nok snart få at føle ;-).

 

Mormor Maggi (Mieko's mor) synes det hele er meget spændende, og Mieko synes det er helt ok, at Maggi er med inde hos hvalpene. Fuji har ikke vist den store interesse endnu, men det skal nok komme når de bliver store nok til at han kan lege med dem :-D

 

Igår gjorde Mieko noget meget interessant, synes jeg. Hun hentede et oksehudsben, sprang op i hvalpekassen og begyndte at gumle. Hvis en hvalp viste for meget interesse for benet, knurrede hun af "synderen", som pænt trak sig væk igen. Men hvis en hvalp bare gik tæt forbi eller ville hen og hygge ved hendes hoved, så sagde hun ikke noget og gumlede videre. Det er skægt at se, at hun gjorde som f.eks. Jarnved beskriver hvalpe-moderens adfærd i sociale og ikke-sociale situationer - det var lige "by the book" :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår gjorde Mieko noget meget interessant, synes jeg. Hun hentede et oksehudsben, sprang op i hvalpekassen og begyndte at gumle. Hvis en hvalp viste for meget interesse for benet, knurrede hun af "synderen", som pænt trak sig væk igen. Men hvis en hvalp bare gik tæt forbi eller ville hen og hygge ved hendes hoved, så sagde hun ikke noget og gumlede videre. Det er skægt at se, at hun gjorde som f.eks. Jarnved beskriver hvalpe-moderens adfærd i sociale og ikke-sociale situationer - det var lige "by the book" :-).

 

Hvor fedt - det er altid rart, når man bliver "bekræftet" i den viden man får fra bøgerne :-) Nu har jeg jo ikke hund endnu, så jeg følte mig også nærmest helt "høj", første gang Naja smaskede igen til mig :oops: Måske ikke ligefrem det store, men det syntes jeg nu, på én eller anden måde - man er vel lidt amatør-agtig ;-)

 

Men nøøøøj, hvor er dine/Miekos hvalpe bare lækre :hjerte: Der forstår man rigtig, hvad der menes, når folk siger "de er lige til at spise" - så dejligt buttede og bløde at se på :lun: Og hvor er de blevet store:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
He-he, jeg har lige lagt nye billeder og videoklip ind på hjemmesiden :-D

www.fuma-ki.dk (klik på "hvalpe")

 

Hvalpene har nu prøvet at spise blendet hvalpefoder med vand+A38, og jeg blev så overrasket over hvor pænt de spiste. Hvalpene fra vores første kuld holdt en hel fest OVENI maden, men disse 3 spiste bare pænt af skålen :-).

 

De har også været på små smutture ude i haven, når det ikke regnede, og de er i dag flyttet ind i stuen til den store hvalpegård. Tænderne er så småt også ved at komme ud, så dem skal vi nok snart få at føle ;-).

 

Mormor Maggi (Mieko's mor) synes det hele er meget spændende, og Mieko synes det er helt ok, at Maggi er med inde hos hvalpene. Fuji har ikke vist den store interesse endnu, men det skal nok komme når de bliver store nok til at han kan lege med dem :-D

 

Igår gjorde Mieko noget meget interessant, synes jeg. Hun hentede et oksehudsben, sprang op i hvalpekassen og begyndte at gumle. Hvis en hvalp viste for meget interesse for benet, knurrede hun af "synderen", som pænt trak sig væk igen. Men hvis en hvalp bare gik tæt forbi eller ville hen og hygge ved hendes hoved, så sagde hun ikke noget og gumlede videre. Det er skægt at se, at hun gjorde som f.eks. Jarnved beskriver hvalpe-moderens adfærd i sociale og ikke-sociale situationer - det var lige "by the book" :-).

 

sikke nogle små væltepeter vovser :mrgreen: dejligt at se dem igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver de ved med at være så mørke? Eller trænger mine kontaktlinser bare til en rengøring :-)

 

:-D Shibahvalpe er i starten brunlige i pelsfarve, og de fleste har også en mørk maske. Pelsfarven skifter dog til mere rødlig, og masken skal være væk inden hunden er voksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D Shibahvalpe er i starten brunlige i pelsfarve, og de fleste har også en mørk maske. Pelsfarven skifter dog til mere rødlig, og masken skal være væk inden hunden er voksen.

 

Takker mange gange for svaret; så lærte jeg også lidt idag :-D

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fundet japanske navne til dem? Ellers har min datter :mrgreen::

 

Drengenavne:

 

Baku Bin Binya Bunka Bungo Bunmei Benito Ben

 

Pigenavne:

 

Benika Beniko Beniha Benio

 

Herfra: http://japanese.about.com/blgirlsname_b.htm

 

 

Det var ellers nogle fine forslag, som din datter har fundet :5up:.

 

Men jeg har allerede fundet 3 navne :-):

Bushido = japansk ord for samuraiernes æreskodeks

Bachiko = gladt barn

Banzai = japansk hurra-råb

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det var ellers nogle fine forslag, som din datter har fundet :5up:.

 

Men jeg har allerede fundet 3 navne :-):

Bushido = japansk ord for samuraiernes æreskodeks

Bachiko = gladt barn

Banzai = japansk hurra-råb

 

 

Sikke nogle gode navne - jeg troede du sagde at B var svært :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...