Hop til indhold

Min frække Harry


Gæst Fjunte
 Share

Recommended Posts

Gæst Fjunte

Min frække hund bliver bare frækkere og frækkere.

 

Fredag morgen, da jeg listede i bad, lå Harry stadig og sov sødt i sin kurv (som han altid gør, når jeg går i bad om morgenen). Fredag morgen var min mand dog mødt tidligere på arbejde, så vores dejlige store lune dobbeltseng lokkede åbenbart lidt for meget. For da jeg 5 minutter senere kom tilbage fra badet, havde Harry fundet ud af at komme op i sengen. Og den er altså ret høj. Jeg fandt så ud af, at han simpelthen er kravlet op i min sokkeskuffe, som står lige ved siden af sengen (havde ikke lige fået den lukket) og derefter videre op i sengen. Så der lå han rigtig og hyggede sig.

 

zoetz5.jpg

 

I går skulle vi lige i supermarkedet og købe lidt småtig, så det var jo passende at lade Harry være alene hjemme i det lille stykke tid. Men den stakkels hund kom galt afsted.

Vi har alarm på, hvor vi i stueetagen har fået hævet sensorerne, så Harry kan gå frit omkring. Vi har så sat et børnegitter for op til første-salen - hvis han nu skulle ske at lære at gå på trapper. Og det har han så åbenbart lært. For da vi lige kom ud af supermarkedet, fik vi en sms om, at der var en alarm i huset. Vi susede hjem og fandt en skrækslagen hund på førstesalen. Han havde simpelthen væltet hele barnegitteret til trods for, at det er sådan et, der sættes i spænd. Og så havde han besteget 15 meget stejle trappetrin.

Han var så panisk, at vi næsten ikke kunne kalde ham til os og han rystede og rystede og rystede. Så nu må vi have fundet et gitter, der kan sættes fast i væggen, så han ikke bare kan vælte det.

Redigeret af Fjunte
Trykfejl ;)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Stakkels Harry.

 

Der går måske et stykke tid inden han tager den beslutning igen.

 

Men held og lykke med at finde et gitter der kan holde til den bætte mand :blink:

Nix. Han var på vej op ad trappen igen 5 minutter senere :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Sikke en forskrækkelse! Sådan en alarm larmer godt nok også helt vanvittigt når den først er kommet "rigtig" igang. Jeg har prøvet det samme med Pero hjemme hos mine forældre, men der var jeg der heldigvis og skyndte jeg mig at lukke ham ud på terrassen.

 

Det vil måske være en god idé lige at optage ham næste gang han er alene hjemme, for at være sikker på at han ikke har forbundet angsten for alarmen med at være alene. Det ville godt nok være uheldigt! Måske han lige har brug for at blive ladt alene højst et par minutter nogle gange i dag og i morgen? For at han lige ved, at der ikke er en farlig alarm når i går.

 

Dejligt billede forresten!:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fjunte
Sikke en forskrækkelse! Sådan en alarm larmer Det vil måske være en god idé lige at optage ham næste gang han er alene hjemme, for at være sikker på at han ikke har forbundet angsten for alarmen med at være alene. Det ville godt nok være uheldigt! Måske han lige har brug for at blive ladt alene højst et par minutter nogle gange i dag og i morgen? For at han lige ved, at der ikke er en farlig alarm når i går.

:-D

Vi har prøvet at lade ham være 'alene' i dag. Han blev inde og vi gik ud. Min mand startede så bilen og kørte. Jeg stod lidt væk fra huset og lyttede med store ører. Ikke en lyd kom der fra ham. Da jeg gik ind 10 minutter senere, lå han sødt i sin kurv. Så det virker ikke til, at han har taget den grimme oplevelse alt for meget til sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Vi har prøvet at lade ham være 'alene' i dag. Han blev inde og vi gik ud. Min mand startede så bilen og kørte. Jeg stod lidt væk fra huset og lyttede med store ører. Ikke en lyd kom der fra ham. Da jeg gik ind 10 minutter senere, lå han sødt i sin kurv. Så det virker ikke til, at han har taget den grimme oplevelse alt for meget til sig.

 

Åh, det var godt! :-D Dejligt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...