Hop til indhold

Spørgsmål ang. AD-HD


Gæst RikkeP
 Share

Recommended Posts

Hun kan jo godt have haft A på fotograferingstidspunktet - og så siden måske via en skade fået problemer med den ene hofte :hmm:

 

HD status er ikke statisk ......

 

Nej, for der var noget galt på foto-tidspunktet. Hun gik mærkeligt med det ene bagben..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, for der var noget galt på foto-tidspunktet. Hun gik mærkeligt med det ene bagben..

 

Nu ved jeg ikke hvor gammel Luna er........ Men normalt kan man jo få en ny bedømmelse ved at sende nye billeder ind tidligst 6 måneder efter.

 

Det plejer dog altid at være det modsatte folk omfotografere for - nemlig at den første bedømmelse er et dårligt resultat (eksempelvis C eller værre) og at man måske har en ide om at det slet ikke kan passe..........

 

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

NAZAK : Hvilken foder bruger du til dine hvalpe ?

 

Lige nu får Leica Royal Caine men vi var ved dyrelæge igår og få tømt analkirtler, og dyrelægen mente at hun ikke kan tømme dem selv pga forkert kost. ( hun har lidt lind afføring)

 

Jeg spurgte hvilken foder der var bedst men hun bad mig gennemsøge nettet... som sagt så gjort, men det er jo en jungle for alle mener jo deres produkt er bedst :blink:

 

Jeg kunne godt tænke mig at skifte til den bedste foder der er til hende og som også hjælper mig til at forebygge sygdomme ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor gammel Luna er........ Men normalt kan man jo få en ny bedømmelse ved at sende nye billeder ind tidligst 6 måneder efter.

 

Det plejer dog altid at være det modsatte folk omfotografere for - nemlig at den første bedømmelse er et dårligt resultat (eksempelvis C eller værre) og at man måske har en ide om at det slet ikke kan passe..........

 

 

:vuf:

 

 

Luna er 7½. Hun var 4½ da hun fik taget billeder.. 4 år 8 mdr og 24 dage, for at være heeelt nøjagtig:mrgreen:

 

Jeg undrede mig over resultatet og det var derfor jeg ringede til dem, men blev bare totalt afvist i røret. Men trak på skuldrene. Jeg fik taget billeder for at tjekke hende og få vished og da hun har tavle kunne jeg lige så godt sende billederne ind (hun er den eneste i kuldet, der har fået taget billeder). Men jeg fik den vished, jeg havde brug for, så sendte ikke nye billeder ind.

 

Jeg fik så taget billeder for små 3 måneder siden.. For at tjekke hendes haser og ryg (for spondylose) og der kom hofterne også med igen. Det er stadig en C-hofte, selvfølgelig lidt værre end for 3 år siden, men det er alder. Og venstre hofte er begyndt at "dryppe" lidt, som dyrlægen sagde. Og så er der dannet noget ekstra knogle i den dårlige has. Men ellers er det ganske almindelige alderstegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, for der var noget galt på foto-tidspunktet. Hun gik mærkeligt med det ene bagben..

 

Hmm, det lyder underligt :hmm:

 

Jeg ved godt, at DKK har nogle drager ansat :damn: :engel: Men det ér muligt at komme til at tale med en af deres bedømmere omkring en given HD bedømmelse, og ellers er der jo også muligheden for en omfotografering efter 6 mdr., og endelig DKK er ikke ufejlbarlig :shock: dyrlæger ej heller ;-) så der kan jo være sket en fejl, og Lunas billeder er blevet forbyttet med en anden hunds :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

NAZAK : Hvilken foder bruger du til dine hvalpe ?

 

Lige nu får Leica Royal Caine men vi var ved dyrelæge igår og få tømt analkirtler, og dyrelægen mente at hun ikke kan tømme dem selv pga forkert kost. ( hun har lidt lind afføring)

 

Jeg spurgte hvilken foder der var bedst men hun bad mig gennemsøge nettet... som sagt så gjort, men det er jo en jungle for alle mener jo deres produkt er bedst :blink:

 

Jeg kunne godt tænke mig at skifte til den bedste foder der er til hende og som også hjælper mig til at forebygge sygdomme ....

 

Nazak bruger Oliver's large breed start og/eller vaks hvalpefoder :blink:

 

Nazak er min svigerinde, så derfor ved jeg det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det lyder underligt :hmm:

 

Jeg ved godt, at DKK har nogle drager ansat :damn: :engel: Men det ér muligt at komme til at tale med en af deres bedømmere omkring en given HD bedømmelse, og ellers er der jo også muligheden for en omfotografering efter 6 mdr., og endelig DKK er ikke ufejlbarlig :shock: dyrlæger ej heller ;-) så der kan jo være sket en fejl, og Lunas billeder er blevet forbyttet med en anden hunds :vedikke:

 

Ja, men skal jeg være ærlig, gad jeg ikke gøre mere ud af det.. Da jeg ringede ind og spurgte til det, fordi jeg jo undrede mig, var beskeden som sagt: "Man kan ikke snyde sig til et A, men du kan da godt komme til at snakke med en af dyrlægerne" og så forestil dig den mest nedladende tone..

 

Jeg skulle som sagt ikke bruge det til avl eller noget, men bare som en sikkerhed for mig selv og Luna og for at se, hvad der var galt. Og det fik jeg. Derudover er hun den eneste i kuldet, der har fået taget billeder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men skal jeg være ærlig, gad jeg ikke gøre mere ud af det.. Da jeg ringede ind og spurgte til det, fordi jeg jo undrede mig, var beskeden som sagt: "Man kan ikke snyde sig til et A, men du kan da godt komme til at snakke med en af dyrlægerne" og så forestil dig den mest nedladende tone..

 

Jeg skulle som sagt ikke bruge det til avl eller noget, men bare som en sikkerhed for mig selv og Luna og for at se, hvad der var galt. Og det fik jeg. Derudover er hun den eneste i kuldet, der har fået taget billeder..

 

Tjah - nogle gange kan man undrer sig over DKK og den måde de behandler folk på. :hmm:

 

Personligt har jeg også haft et par "sammenstød" med DKK, hvor det også helt sikkert har været et spørgsmål om fejl i kommunikationen...... De er til tider noget "tunge at danse med" :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nazak bruger Oliver's large breed start og/eller vaks hvalpefoder :blink:

 

Nazak er min svigerinde, så derfor ved jeg det :lol:

 

Jeps det er korrekt...... At jeg er din svigerinde. :banan:

 

Mht. foder må jeg lige rette dig lidt, for jeg bruger Vaks Hvalp og Allan bruger Olivers Large Breed :mrgreen:

 

Foreløbig fortsætter jeg med Vaksen da både Hira og Gaicha kører fint på det.

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps det er korrekt...... At jeg er din svigerinde. :banan:

 

Mht. foder må jeg lige rette dig lidt, for jeg bruger Vaks Hvalp og Allan bruger Olivers Large Breed :mrgreen:

 

Foreløbig fortsætter jeg med Vaksen da både Hira og Gaicha kører fint på det.

 

:vuf:

 

Tomato - tomato :rolleyes:

 

Det bli'r jo i familien :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det lyder underligt :hmm:

 

Jeg ved godt, at DKK har nogle drager ansat :damn: :engel: Men det ér muligt at komme til at tale med en af deres bedømmere omkring en given HD bedømmelse, og ellers er der jo også muligheden for en omfotografering efter 6 mdr., og endelig DKK er ikke ufejlbarlig :shock: dyrlæger ej heller

 

Hvis de så gider glo på de nye billeder..

 

Cody fik en 1'er på sin ene albue. da han var 12 mdr.

Dyrlægen insisterede på at der ikke var noget og jeg valgte at ta billederne om 6 mdr senere.

Dyrlægen tog de nye billeder, som han gennemtjekkede for alt, endda målte at vinklen var rigtig på albueleddet.

 

Da jeg så fik svar en uge senere, havde DKK givet ham en 1'er på begge albuer :confused: Det røg fluks til anke og kom tilbage med et flot 0..

 

De har, i mine øjne, orket at slå op at han før har fået status 1, og så har de givet ham en 1'er igen.

 

jeg ville gerne se en opgørelse over deres anke-sager og hvor mange af sagerne der er kommet tilbage med medhold

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de så gider glo på de nye billeder..

 

Cody fik en 1'er på sin ene albue. da han var 12 mdr.

Dyrlægen insisterede på at der ikke var noget og jeg valgte at ta billederne om 6 mdr senere.

Dyrlægen tog de nye billeder, som han gennemtjekkede for alt, endda målte at vinklen var rigtig på albueleddet.

 

Da jeg så fik svar en uge senere, havde DKK givet ham en 1'er på begge albuer :confused: Det røg fluks til anke og kom tilbage med et flot 0..

 

De har, i mine øjne, orket at slå op at han før har fået status 1, og så har de givet ham en 1'er igen.

 

jeg ville gerne se en opgørelse over deres anke-sager og hvor mange af sagerne der er kommet tilbage med medhold

 

Tjah - Jeg tror der er mange eksempler på at DKK laver fejl - Men sandelig også den anden vej rundt! :slem:

Men den med at de ikke "gider" kigge på de nye billeder tror jeg nu ikke rigtig på :hmm:

 

Jeg har et par eksempler på at to hunde blev fotograferet og hofterne blev bedømt hos DKK til henholdsvis C-C og B-C.

Begge hunde blev efterfølgende omfotograferet 6 måneder senere og blev så bedømt til A-A & A-B. Ergo må de vist har fået pudset brillerne lidt :cool:

 

Men man har jo - som også du selv har brugt - altid muligheden for at anke. Desværre tror jeg du har ret i at der ikke er mange der benytter sig af denne mulighed. Folk opgiver lidt på forhånd :vedikke:

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...