Hop til indhold

Hvad er der mon galt....?

Aslan
 Share

Recommended Posts

Ai, altså..... jeg er ved at blive vandvittig.........!

Jeg tænker om der måske er noget løbsk i nærheden :hmm:

Han opfører sig ikke som når der normalt er nogle i løb, men alligevel ville han her forleden parre mig :shock: (jeg pruttede ham i hovedet :mrgreen: hvilket udløste den her parre trang).

Han piber, som i "jeg keder mig" men altså, han bliver aktiveret, han får sin 1-1,5 times gåtur i alt, vi lege gemmeleg om aftenen fordi vi er begyndt at gå lidt tidligere med ham. Her til morgen gemte jeg nogle godbidder, og da jeg kom hjem havde han gravet lidt i væggen, hvilket han bare ikke har gjort i.... siden de skiftede el måleren uden for døren :vedikke:

Og så gider han heller ikke rigtig at spise, men han er rolig, og er ikke læbetids stresset :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, altså..... jeg er ved at blive vandvittig.........!

Jeg tænker om der måske er noget løbsk i nærheden :hmm:

Han opfører sig ikke som når der normalt er nogle i løb, men alligevel ville han her forleden parre mig :shock:(jeg pruttede ham i hovedet :mrgreen: hvilket udløste den her parre trang).

Han piber, som i "jeg keder mig" men altså, han bliver aktiveret, han får sin 1-1,5 times gåtur i alt, vi lege gemmeleg om aftenen fordi vi er begyndt at gå lidt tidligere med ham. Her til morgen gemte jeg nogle godbidder, og da jeg kom hjem havde han gravet lidt i væggen, hvilket han bare ikke har gjort i.... siden de skiftede el måleren uden for døren :vedikke:

Og så gider han heller ikke rigtig at spise, men han er rolig, og er ikke læbetids stresset :vedikke:

:sjov::sjov::sjov:

måske han har lidt løse poteled, men ikke for meget, bare sådan en lille smule bi? :slem::klap:

og undskyld men jeg er helt knust... skal nok daffe af nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes han lyder som om han keder sig :vedikke:

Har I husket at tilføje lidt mere indendørs aktivering, jeg mener, selvom I måske går i samme tidsrum som I plejer, så får han måske ikke brugt lige så meget energi som han plejer fordi det tager længere tid at gå den samme tur?

Jeg syntes jo han er vildt aktiv i snusningen, der er væsentlig mere savl end før der kom sne :hmm:

Men han løber selvfølgelig mindre, og har ikke set ham haft løbeflip ude i haven siden før sneen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Han opfører sig ikke som når der normalt er nogle i løb, men alligevel ville han her forleden parre mig :shock: (jeg pruttede ham i hovedet :mrgreen: hvilket udløste den her parre trang).

Det er måske hvad man får ud af at gå rundt og lukke "lort" ud :sjov::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider han heller ikke være i haven selv? Frisk luft giver appetit. Og man kan sagtens lave fodersøg i sne, det er faktisk næsten sjovere for så behøver man ikke snuse, man kan bare kigge efter hullerne (dovne hund!).

Pruttede du din hund i hovedet??! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider han heller ikke være i haven selv? Frisk luft giver appetit. Og man kan sagtens lave fodersøg i sne, det er faktisk næsten sjovere for så behøver man ikke snuse, man kan bare kigge efter hullerne (dovne hund!).

Pruttede du din hund i hovedet??! :sjov:

Aslan har aldrig gedet fodersøg, undtagen med MM men vi er ikke kommet til MM i afprøvningen af mad endnu, og jo han eeeeeeeelsker at være ude i hans have, men det er åbenbart ikke nok :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har aldrig gedet fodersøg, undtagen med MM men vi er ikke kommet til MM i afprøvningen af mad endnu, og jo han eeeeeeeelsker at være ude i hans have, men det er åbenbart ikke nok :vedikke:

Hvad med nykogte kødboller, Luna elsker at rende rundt ude i sneen og lede efter duften af kødboller der lige er taget op af gryden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis han bliver luftet og aktiveret, så ville jeg nok bare give ham et eller andet gnaveben, og bede ham om at ligge sig og klappe i :genert:

Lyder måske "hårdt", men herhjemme må hundene indimellem indstille sig på, at nogle dage bare kan være kedelige, og så affinde sig med det... Har f.eks. ligget syg siden tirsdag aften, og har lige kunnet klare at køre ned i skoven og luftet dem i en ½ times tid, og så har de ellers måttet underholde sig selv, og vente med at få en længere luftetur til når manden er kommet hjem...

Gizmo begyndte også i sidste uge på, at pive om natten og ville ud - med 1½ times mellemrum... Dum som jeg var hoppede jeg jo på den, og tog ham ud :stupid: Han skulle bare lige slå en lille streg, og for så ind igen, for så at ligge og brede sig på min plads i sengen... Og var nærmest umulig at få til at flytte sig :roll: Tredje nat fik han besked på, at ligge sig og sove og klappe i... For jeg ved at han snildt kan sove igennem 8-9 timer uden problemer, og der har heller ikke været noget siden...

Og det er ikke fordi jeg tror at hundene prøver at overtage verdensherredømmet eller noget, men mere den tankegang: "Går den, så går den", og de kan være ekstremt gode til at opdrage os :genert: :stupid:

Så jeg ville ikke ligge så meget i det, eller aktivere Aslan mere... Det kan også hævne sig, da du så til sidst står med en hund som kræver 20 timers aktivering for at kunne slappe af (hvis den da til sidst overhovedet kan det) ;-) Og det er vist ikke så ønskværdigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis han bliver luftet og aktiveret, så ville jeg nok bare give ham et eller andet gnaveben, og bede ham om at ligge sig og klappe i :genert:

Lyder måske "hårdt", men herhjemme må hundene indimellem indstille sig på, at nogle dage bare kan være kedelige, og så affinde sig med det... Har f.eks. ligget syg siden tirsdag aften, og har lige kunnet klare at køre ned i skoven og luftet dem i en ½ times tid, og så har de ellers måttet underholde sig selv, og vente med at få en længere luftetur til når manden er kommet hjem...

Gizmo begyndte også i sidste uge på, at pive om natten og ville ud - med 1½ times mellemrum... Dum som jeg var hoppede jeg jo på den, og tog ham ud :stupid: Han skulle bare lige slå en lille streg, og for så ind igen, for så at ligge og brede sig på min plads i sengen... Og var nærmest umulig at få til at flytte sig :roll: Tredje nat fik han besked på, at ligge sig og sove og klappe i... For jeg ved at han snildt kan sove igennem 8-9 timer uden problemer, og der har heller ikke været noget siden...

Og det er ikke fordi jeg tror at hundene prøver at overtage verdensherredømmet eller noget, men mere den tankegang: "Går den, så går den", og de kan være ekstremt gode til at opdrage os :genert: :stupid:

Så jeg ville ikke ligge så meget i det, eller aktivere Aslan mere... Det kan også hævne sig, da du så til sidst står med en hund som kræver 20 timers aktivering for at kunne slappe af (hvis den da til sidst overhovedet kan det) ;-) Og det er vist ikke så ønskværdigt...

Hvis det er sådan det forholder sig med Aslan, så er jeg helt enig, men jeg troede at det skyldes at hans normale aktiveringsniveau var skåret ned pga. vintervejret, og foreslog derfor indendørs aktivering :-D

Men når Luna er som du beskriver, så siger jeg bare "nej" og ignorerer hende, hun skal nemlig også lære at nogen dage, der sker der altså bare ikke så meget, og sådan er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske vi skulle prøven at smide ham i kurven lidt, :5up:

Fredag aften er hermed dømt til kurve aften :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er også inde i en periode hvor han er meget obs på om der sker noget... og hele tiden vil ud i haven, og når han så er kommet ud WUPTI så står han ved terrassedøren og vil ind...

MEGET irriterende.. Jeg har også dømt nogen aftner til kedelige, for i starten tænkte jeg bare "nårrrh lille vovse-mand, kom så går vi en tur, den tidligere var heller ikke så lang"... Gør jeg ikk mere, for det blev bare mere og mere...

I aften er han nok stille - han har tonset rundt i 3½time med sin bedste ven... :klap::banan:

Håber han falder ned igen... God hygge fredag!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites