Hop til indhold

Glucosamin/tørkost

martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg vil høre om hvornår en hund skal have tørkost med Glucosamin i ???

for kan de at acana tørfoder indholder Glucosamin.

men har en hund brug for det selvom den ik har et problem med ledene ???

eller er det godt at give et tilskud af Glucosamin til en rask hund ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Glucosamin kan sagtens bruges forbyggende for at sikre at leddene holdes sunde og raske, da de fleste hunde udvikler led og gigt problemer på et tidspunkt. Det er et naturligt forkommende stof og jeg er ikke bekendt med nogen form for uønsket virkning. Jeg har altid brugt det med mine hunde lige fra hvalp af sammen med fiskeolie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glucosamin kan sagtens bruges forbyggende for at sikre at leddene holdes sunde og raske, da de fleste hunde udvikler led og gigt problemer på et tidspunkt. Det er et naturligt forkommende stof og jeg er ikke bekendt med nogen form for uønsket virkning. Jeg har altid brugt det med mine hunde lige fra hvalp af sammen med fiskeolie.

hvad så med vita-amin det har jeg kun hørt at man kunne bruge frem for Glucosamin da Glucosamin er kun hvis de har problemer med ledene

og Vital-amin er forbygene mod ledene eller er det mig der tager fejl ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad vita-amin er??? Hvis du mener Vital-Animin er det et spormineraltilskud men der står ikke noget uspecificeret indhold. Der står godt nok at det er til forebyggelse og behandling af ledproblemer men hvorvidt vital-animin er afprøvet ved kontrollerede, videnskabelige forsøg og har en specifik garanteret påvirkning af selve leddene lige som Glucosamin har kan jeg jo ikke sige. Det eneste du kan gøre er jo at prøve selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Hvis det er en sund og rask hund vil jeg bare give den oksenakkesener, oksepandelapper, kalkun- og kyllingehalse. Alle er de rige på collagen og det er godt for brusk og sener.

Vi bruger med succes tilskuddet ReVet fra Vetcur Biotec til vores den ene Hovawart på 9 år som er lidt stiv i leddene..

Link til indlæg
Del på andre sites