Hop til indhold

Ja, jeg advarer dig bare...


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Har jeres hunde advaret jer før de ramte nogle af de der fantastiske faser hvor himmel og hav bare går i ét? Jeg tror nemlig at Motor prøver at fortælle mig noget..

 

Der var noget som var meget farligt her den anden eftermiddag. Troede først det var noget jeg ikke havde set, lidt efter troede jeg det var en pige på vej i mod os og skiftede fortov (og undskyldte til hende og sagde han vist havde set et spøgelse), det viste sig så, at det var den parkerede Mercedes :skraek: Den var dælme farlig som den holdt der helt uden mennesker indenbords, uden motoren tændt, puuhada! Jeg måtte stå og klappe bilen (og håbe på at ejeren ikke kom) i mere end 5 minutter før Motor turde snuse til den.

 

Og så er der hans nye hobby, fange usynlige snemus. Han hviner og piver og man tror virkelig at han har fået dårlig mave og bare skal NU så vi farer ud med ham - men det eneste han skal er at hoppe rundt i snedriverne og jagte mus i laaaaaaang tid :lol: Så vi står meget stille på turene for tiden, det altid skønt i en snestorm :mrgreen:

 

Åh ja, og så var der jo osse det, at Motor HOLDT SIG TIL OS da vi var på stranden med Buju og Samson i weekenden. Der overvejede jeg selvfølgelig dyrlæge, men han så jo frisk nok ud :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe lille Motor - herligt fortalt Motor-mor :lol:

 

Forleden (aften) var jeg ude med snart 14 mdr gamle Enzo, da han pludselig stoppede op og syntes det var meeeeeeeeeget mistænksomt at der stod to mennesker på vejen... tja der plejer der jo heller ikke stå mennesker midt på vejen, men altså....:rolleyes::rolleyes::rolleyes: (før og efter gik vi forbi en masse mennesker uden der var noget - og han plejer at være totalt ligeglad med mennesker vi går forbi).

En plastikpose halvvejs dækket af sne var også meget mystisk (ok han trådte også på den, så den gav en lille lyd..) Han var meget splittet mellem at syns den var uhyggelig og vildt spændende. Nysgerrigheden vandt og det endte med at han havde en fest med at hive i den og splitte den ad... der var langt til skraldespanden, da han endelig var færdig....:rolleyes: :blink:

 

Og hans nye hobby er at udvise kæmpe interesse for hjorte-fært.... Fed hobby :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe lille Motor - herligt fortalt Motor-mor :lol:

 

Forleden (aften) var jeg ude med snart 14 mdr gamle Enzo, da han pludselig stoppede op og syntes det var meeeeeeeeeget mistænksomt at der stod to mennesker på vejen... tja der plejer der jo heller ikke stå mennesker midt på vejen, men altså....:rolleyes::rolleyes::rolleyes: (før og efter gik vi forbi en masse mennesker uden der var noget - og han plejer at være totalt ligeglad med mennesker vi går forbi).

En plastikpose halvvejs dækket af sne var også meget mystisk (ok han trådte også på den, så den gav en lille lyd..) Han var meget splittet mellem at syns den var uhyggelig og vildt spændende. Nysgerrigheden vandt og det endte med at han havde en fest med at hive i den og splitte den ad... der var langt til skraldespanden, da han endelig var færdig....:rolleyes: :blink:

 

Og hans nye hobby er at udvise kæmpe interesse for hjorte-fært.... Fed hobby :evil::evil::evil:

 

Aha ha! Jamen Motor må da osse snart være 14 måneder :hmm: Måske det er en 14 måneders .. nedsmeltning i hjernen?

 

Hehe, plastikposer er og bliver bare fede!

 

Udover snemus, så bliver der osse opstøvet fasaner til den store guldmedalje her, og desværre bebrejder jeg mig selv... jég købte jo kunstig fasan-duft til at lege med spor :stupid: Jeg TVANG jo faktisk min hund til at jagte disse kønne, lidt stenede piphanser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha sjove drenge I har jer. :mrgreen: Tror helt klart at hundene har nogle faser, hvor mange ting er særdeles mystiske.

 

Ozzie der meget gerne skulle være igennem de der faser (hun er 6) kan dog også godt være med. Det er nok ikke nær så ofte hun bliver spooked som Motor og Enzo, men det er stadig sjovt, når hun gør. Man skulle jo tro at hun var blevet voksen og fornuftig, men nej, ikke helt.

 

Fx skulle vi for noget tid siden gå forbi en vogn med grise bag i som trampede rundt, og det var altså for mærkeligt - Ozzie blev helt lav og sørgede nøje for at jeg at all times gik imellem hende og vognen (better you than me - tak Ozzie :rolleyes:) og hun skulede voldsomt til den.

 

Den anden dag var der en pose i en hæk, som fik et knur med på vejen, og da posen svarede igen ved at blæse lidt mere frøs Ozzie fuldstændig i flere sekunder og overvejede hvad hun skulle gøre med den skumle pose. Da jeg kom hen og rørte ved posen sneg hun sig langsomt helt hen til den og snuste forsigtigt i starten, men hurtigt faldt hendes hjerne på plads - det var bare en pose, og den blev så flænset. - Skøre dyr! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha ha! Jamen Motor må da osse snart være 14 måneder :hmm: Måske det er en 14 måneders .. nedsmeltning i hjernen?

 

haha ja, nedsmeltningen kan vi være med på haha

Han er også begyndt at pive i bilen :evil::evil::evil: Han har altid været utålmodig, men det er da ikke bedre i denne nedsmeltnings-periode (fed betegnelse - meget dækkende :rolleyes::lol:)

 

Hehe, plastikposer er og bliver bare fede!

 

Totalt :lol:

 

Udover snemus, så bliver der osse opstøvet fasaner til den store guldmedalje her, og desværre bebrejder jeg mig selv... jég købte jo kunstig fasan-duft til at lege med spor :stupid: Jeg TVANG jo faktisk min hund til at jagte disse kønne, lidt stenede piphanser.

 

hehe så kan man lære det.... eller noget :blink:

 

Kan vi ikke vedtage at denne nedsmeltningsperiode slutter SENEST på 15 mdr dagen og gerne meget før :blink:

- ej Enzo er ikke så slem, men der sker klart noget i hans lille hoved for tiden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trei! Du må IKKE nævne at sådan nogle ting ikke går over - for guds skyld! Jeg går konstant og messer mit nye mantra "bare halvandet år mere, bare halvandet år mere" :mrgreen: Ok, tror godt nok osse Motor ville freake hvis vi skulle gå forbi en grisetransport, mener, de skriger jo ligefrem!

 

Motor har nu udvidet sin skræk til også at dække mennesker, altså hvor pinlig kan han blive? Han har da forlængst sprængt skalaen! Ej hvor har jeg undskyldt til mange på eftermiddagsturen :oops::oops:

Undskyld, han er teenager.

Undskyld, jeg tror måske han ser dårligt.

Undskyld det ikke min hund :engel:

 

...

 

Er så meget med på at det her slutter senest når hundene fylder 15 måneder!

 

Åh ja, og fyrværkeri? Så længe man ikke kan se det, så er det bare lidt besynderligt, så snart man så kan se det.. Motor puster sig helt op og stiller sig med alt vægt på forbenene:

 

"VOV HALLO, JEG ER KONGEN, STOP DET, VOVVOV, JEG SIGER DIG, VOV, JEG ÆDER DIG, mærkelige lysglimt, VOV" :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Trei! Du må IKKE nævne at sådan nogle ting ikke går over - for guds skyld! Jeg går konstant og messer mit nye mantra "bare halvandet år mere, bare halvandet år mere" :mrgreen: Ok, tror godt nok osse Motor ville freake hvis vi skulle gå forbi en grisetransport, mener, de skriger jo ligefrem!

 

Motor har nu udvidet sin skræk til også at dække mennesker, altså hvor pinlig kan han blive? Han har da forlængst sprængt skalaen! Ej hvor har jeg undskyldt til mange på eftermiddagsturen :oops::oops:

Undskyld, han er teenager.

Undskyld, jeg tror måske han ser dårligt.

Undskyld det ikke min hund :engel:

 

...

 

Er så meget med på at det her slutter senest når hundene fylder 15 måneder!

 

Åh ja, og fyrværkeri? Så længe man ikke kan se det, så er det bare lidt besynderligt, så snart man så kan se det.. Motor puster sig helt op og stiller sig med alt vægt på forbenene:

 

"VOV HALLO, JEG ER KONGEN, STOP DET, VOVVOV, JEG SIGER DIG, VOV, JEG ÆDER DIG, mærkelige lysglimt, VOV" :vuf:

 

Haha sorry. :lol:

 

Jeg skrev da i det mindste at det nok ikke er så ofte Ozzie nedsmelter. :mrgreen:

 

Haha dine undskyldninger er virkelig sjove! Er flad af grin her. :klap:

 

Det er da også for dårligt med det der lyshalløj på himlen - det burde helt klart kunne forstå at Motor er Kongen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay vi havde succes med hjorte/rådyr træningen i dag. Han var super lydhør når han gik lidt for meget snus-amok og var på vej væk, og han så endda en hjort/et rådyr og kom med ved første kommando *woohoo*

 

Men alt skal jo ikke være for nemt...:rolleyes: Så han fandt da bare på noget andet i stedet. Har lige været ude at gå med en af de faste hundevenner. Enzo finder, da gåturen er ovre, hundevennens bold, som denne smed fra sig, da vi mødte hinanden.

Enzo syns selv han er super sej - og det var han dog også. Men at aflevere....? Nej sgu da - nu har vi det lige så sjovt... og udover det sneklædte landskab det gik i hurtigt drillende gallop..... Så jeg måtte lokke, kalde, true med at der sikkert også er en gældende to årig reklamationsret på små frække unghunde.... for at få ham ind - der gik år og dage før han nødtvunget fik afleveret mod at få den lækreste godbid :evil::evil::evil: Alt imens den fornuftige og ældre hundeven og ejer stod og morede sig over optrinnet :fornaermet: :blink:

 

Enzo har også været lidt skeptisk overfor fyrværkeriet - hvilket kom lidt som en overraskelse, da der intet var sidste år, hvor han var en lille bette hvalp, og han på ingen måde er skudræd. Hverken overfor enkeltskud eller skudsalver (en af vores gåture er tæt på en skydebane, hvor de bruger forskelligt skyts engang i mellem). Men en lidt træls oplevelse for små 14 dage siden har gjort ham lettere mistroisk overfor de høje brag og fine farver.... Så ja Kong Motor; Enzo vil gerne at du lovgiver at fyrværkeri skal holde sig væk i en afstand af en halv km :rolleyes: De har dog skudt af lidt på afstand de sidste par dage, hvilket har været super, så vi kunne træne lidt på det...

 

Men ja... gad vide hvad han finder på i morgen..... :hmm: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...