Hop til indhold

hoppende hund

Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har et lille problem som jeg gerne vil løse på bedst mulig vis og så tænkte jeg, at I jo sikkert har nogle erfaringer at dele ud af;-).

Min unghund på 21 mdr. er begyndt at hoppe op, når han er glad og ikke synes, at han får nok kontakt og det er ikke ok.

Så snart jeg siger stop, holder han op, for han ved egentlig godt, at det er forkert tror jeg-han bliver bare meget ivrig(er en meget lalleglad hund).

Vi har prøvet at vende ryggen til ham og stoppe med kontakt, når han gør det, men det hjælper ikke. Måske skal jeg belønne for rolig adfærd og bare træne det hver gang vi får besøg????(Tror jeg har set for mange hundeprogrammer:lol:)

Han gør det både på voksne og børn :oops:.

Hvordan lærer jeg ham at holde op, for det er virkeligt irriterende:damn:og specielt børn bliver forståeligt nok utrygge ved det.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur hoppede også op ad os, og i lang tid forsøgte vi at ignorere os ud af problemet, men for Baldur var det rigelig belønning at få lov til at hoppe op ad os, og så gjorde det ikke så meget at vi lod som om det ikke skete :blink:

Vi begyndte så at gå væk fra ham når han hoppede op, det vil sige at i samme øjeblik han hoppede op så gik vi væk fra ham og gik straks i gang med noget der slet ikke involverede ham (f.eks. lavede kaffe). Det at vi gik helt væk fra ham og slet ikke fokuserede på ham, det hjalp ham til at forstå, men at vende ryggen til ham, den trængte altså ikke ind...

Så måske kan det hjælpe hvis I tydeliggør ignoreringen lidt mere ved at gå i gang med noget helt andet der ikke involvere ham?

Link til indlæg
Del på andre sites