Hop til indhold

Kød fra slagter i Vipperød

Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

Hej, jer der råfodrer...

Jeg mener at have læst i et indlæg herinde, at flere af jer køber kød fra slagteren i Vipperød:vedikke:.

Jeg tænker at bestille 10 kg hest og 10 kg lam (hvis han har), men har lige et spørgsmål jeg håber nogen kan svare på.

Hvordan foregår det?

Får man bare en sæk med 10 kg blandet kød og ben, eller bestiller man x antal kg kød og x antal kg ben....eller kan man bestille kød med ben og brusk.....og hvad med kallun, har han det?

Hvad og hvordan plejer i og bestille?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har ikke lam andet end i sæsonen, så det tror jeg godt du kan opgive. Derudover er hans lammeben INTET værd og slet ikke pengene værd... Luna kan ihvertfald ikke bruge dem til noget, så der køber vi ved DBC istedet for.

Du skal bestille 10 kg af hver ting.

Dvs du skal bestille minimum 10 kg hestekæbekød og hvis du også vil have kallun skal du bestille minimum 10 kg kallun.. Og ben, skal du også bestille minimum 10 kg af. Der er altid lidt mere, så hav alt for mange penge med..

Du sender ham en mail og så skriver han tilbage, hvornår du kan hente det.

Bestiller du f.eks hestekæbekød, får du hele kæber. Du skal skrive, hvis du ønsker kallunen hakket (det koster 5 kr ekstra pr kg) ellers får du hele maver.

Jeg køber ikke alene, men plejer at købe med en veninde, hun er dog stoppet med at råfodre, men har fundet en anden at købe sammen med næste gang. Men ellers købte vi 10 kg oksekæbekød, 10 kg hestekød med ben, 10 kg okseben, 10 kg kallun, 10 kg oksestruber.. Og så delte vi det.. betalte halvdelen hver og delte det hjemme hos veninden

Pt er min fryser fyldt, så der går flere måneder, før jeg skal bestille igen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, det blev jeg en hel del klogere af. Hmm...det er vist godt jeg lige kar købt en stor fryser.

Hesteben (nu spørger jeg måske lidt dumt) er det "bløde" ben, altså hvor han kan spise knoglerne....eller bare hygge/gnaveben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, det blev jeg en hel del klogere af. Hmm...det er vist godt jeg lige kar købt en stor fryser.

Hesteben (nu spørger jeg måske lidt dumt) er det "bløde" ben, altså hvor han kan spise knoglerne....eller bare hygge/gnaveben?

Både og.. Men han vil højst sandsynligt kunne spise det hele på de fleste af dem. Du kan også få "hestekød med ben". Det er dog mere kød end ben.

Men ja, man skal enten have en meget stor fryser, eller finde en at slå sig sammen med:-D Jeg har en 300 liters fryser og kunne sagtens bruge en mere:mrgreen::engel::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites