Hop til indhold

Aktivering af seniorhund + legetøj

Gæst Isja
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ny herinde, så håber jeg har oprettet tråden det rigtige sted.

Jeg har fået den skønneste bog om lege og aktivering af hunde i julegave, fordi jeg endelig har fået lov til at få hund af min kæreste indenfor det næste års tid.

Da jeg sad og læste i bogen kunne jeg se, at der også fandtes en del aktiveringsøvelser og legetøj til senior hunde, og så fik jeg pludselig lidt dårlig samvittighed over at min mors gamle hund, som jo også er min selvom jeg ikke længere bor hjemme, ikke længere bliver aktiveret som tidligere. Vi er blevet meget forsigtige med hende, efter at hendes hofter er begyndt at svigte og hun sover også en hel del mere end tidligere, men hun er meget frisk og livlig stadigvæk. Desværre tilbringer hun meget mere tid alene nu end tidligere, da min mor har fået job en times kørsel hjemmefra, og min bror og jeg kommer kun på besøg 1-2 gange om måneden, da min mor bor ret langt væk.

Hun har altid elsket sine gåture, men eftersom hofterne svigter nu, tænkte jeg at man kunne finde på anden aktivering for hun har altid været ret lærenem.

Nå, men frem til pointen. Jeg har siddet i et stykke tid og søgt efter aktiveringslegetøj til senior hunde. Air Kong har noget, men jeg kan ikke få det i en størrelse som passer til hende, for hun er en stor hund (blanding af schæffer og labrador) på 12 år.

Er der nogen som kender en god side? Eller har andre gode råd til hvad jeg selv kan lave af legetøj/lege?

Tak for hjælpen! :)

Vh. Isja

Link til indlæg
Del på andre sites