Gæst MinniMuh Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Hej alle. Jeg håber jeg kan få hjælp her. Jeg fik den 22. december en 4. mdr. gammel cavalier tæve. Hun tissede inde sidste gang den 23. december om aftenen og gør det fortsat når vi er hjemme. Hun er de sidste dage begyndt at ville tisse på gulvtæppet hos mine forældre. Jeg lukker hende ud når jeg synes hun skal tisse, og når vi har stået ude længe og jeg lukker hende ind, løber hun direkte til gulvtæppet og sætter sig til at tisse. Hun laver ikke det store inde, det vil hun godt ude. Hun har tidligere tisset på deres terresse. Men siden den 30. dec. har hun kun villet tisse inde på gulvtæppet hos dem. Lone. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Huske i at vaske gulvtæppet i fx. rodalon så hun ikke kan lugte hun har tisset der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MinniMuh Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Huske i at vaske gulvtæppet i fx. rodalon så hun ikke kan lugte hun har tisset der? Ikke lige efter, men nogle dage efter, det var jo lige i nytåret, så butikkerne var lukket. Vi har købt den på spray og har sprøjtet der hvor hun har gjort det. Kan man have sprøjtet for lidt på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Ikke lige efter, men nogle dage efter, det var jo lige i nytåret, så butikkerne var lukket. Vi har købt den på spray og har sprøjtet der hvor hun har gjort det. Kan man have sprøjtet for lidt på? Det ved jeg ikke om man kan, jeg bruger selv sprayen, og plejer at spraye entne til pletten er usynlig eller der kommer skum Men jeg sprayer så lige efter.. Så jeg ved ikke om den skal have flere behandlinger når den har ligget i nogle dage og trukket ned Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MinniMuh Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Det ved jeg ikke om man kan, jeg bruger selv sprayen, og plejer at spraye entne til pletten er usynlig eller der kommer skum Men jeg sprayer så lige efter.. Så jeg ved ikke om den skal have flere behandlinger når den har ligget i nogle dage og trukket ned Vi suger det op med køkkenrulle lige efter, indtil der ikke kommer mere på papiret. Suger du ikke op først inden du sprayer. Deres gulvtæp er nyt, derfor er min mor varsom med ikke at spray for meget. tørre du efter når du har sprayet. I dag tissede hun et nyt sted, så ved ikke om det er tilfældigt eller.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Vi suger det op med køkkenrulle lige efter, indtil der ikke kommer mere på papiret. Suger du ikke op først inden du sprayer. Deres gulvtæp er nyt, derfor er min mor varsom med ikke at spray for meget. tørre du efter når du har sprayet. I dag tissede hun et nyt sted, så ved ikke om det er tilfældigt eller.. Jo det gør jeg Men det er umuligt at få det hele op Jeg plejer at lade det tørre selv, da den ved sprayen er blandet op.. Rodalon har ikke noget farve, eller afblegningsmiddel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Hun har ikke været ude og tisse før nytår hvor der blev fyret af og hun så er blevet forskrækket? Måske synes hun sneen er for hård, vores gamle hvalp ville kun tisse på græs - eller gulvtæpper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MinniMuh Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Jo det gør jeg Men det er umuligt at få det hele op Jeg plejer at lade det tørre selv, da den ved sprayen er blandet op.. Rodalon har ikke noget farve, eller afblegningsmiddel Jeg vil prøve at spraye så det skummer næste gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bellamor Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Det har vi også oplevet... Bella ville normalt gerne tisse ude, men efter at hun var blevet næsten renlig, oplevede vi et par gange, at hun tissede på tæpperne. Jeg har ladet mig fortælle, at det kan have noget med underlaget at gøre - især hvis det er tæver, de kan ikke lide, at tisset sprøjter op på dem, så de vil helst tisse på blødt underlag (sne, græs, tæppe - alt andet end klinker og fliser og beton). Det er vist endda et godt tegn, fordi hun så er ved at være bevidst om sit tisseri... Men det er kun noget, jeg har hørt. Vi har klinker, og havde derfor købt nogle baner billigt rest-gulvtæppe til køkkenet, så hun ikke kom til at skade knæ og hofter, fordi hun gled, når hun løb. Og så lukkede vi ellers til alle tæppe-arealer, og var sammen med hende i køkkenet. Men selvom hun var næsten renlig, havde hun altså nogle uheld ind i mellem. Nogle gange kiggede vi på hinanden og sagde "Hvorfor nu det???", men som regel vidste vi godt, at det var vores egen skyld, fordi: 1) Det var for længe siden, hun havde været ude 2) Vi havde været for dovne og trukket den for længe, selvom vi så signalerne (snusen rundt langs fodlister, kiggen ud af vinduet, rastløs, kan ikke lægge sig og falde til ro) 3) Vi havde været for uopmærksomme og ikke havde set hendes signaler Vi har konsekvent sagt PYT og vasket efter med Rodalon. De gange, hun tissede på gulvtæppet, klippede vi bare et stykke af og smed det ud! Vigtigst er det aldrig at skælde ud, selvom man kan blive TEMMELIG træt, hvis hun sætter sig lige oven på ens fod og tisser! Så bliver hun bare bange for at tisse, når vi er der, og så går hun ud for sig selv og gemmer sig i stedet for at give besked. Og hun gør det ikke for at provokere eller markere sig - så avanceret er hun ikke. Hun ønsker kun at gøre dig glad, og så skulle hun i øvrigt tisse... Nogle gange lukkede jeg også bare Bella ud og stod og ventede. Men det var ikke altid, det var godt nok, så måtte jeg i overtøjet og gå en tur ned ad vejen, så hun kunne snuse sig frem til de gode tisse-steder. Og det kan tage lang tid, og kræver vist lige i 4-mdrs-alderen af og til meget tålmodighed. Nogle gange er det stadig nødvendigt - og nu er hun 8 mdr. Hun har dog ikke haft nogle uheld de sidste 2-3 måneder, så vi tror, hun er ved at være renlig. Men dyrlægen forberedte os på, at hos nogle racer skal hunden være op til et år, før den er 110% renlig. Årsagen til, at hun ikke tisser hjemme er jo, at en hund ikke vil tisse i sin egen hule - og den ved godt, hvor hjemme er! I øvrigt: Du siger, problemet først opstod den 30. december? Er hun blevet bange for noget fyrværkeri? Kan det være årsagen? Så tror jeg nemlig bare, det er noget med at give hende lidt tid, gå ud oftere, belønne hende med godbidder og ros, når hun tisser ude (dog ikke MENS hun tisser, det kan godt distrahere, siger de kloge). Det kan måske også have noget med hendes alder at gøre? Når hun begynder at blive kønsmoden, og især omkring den første løbetid (det er nu nok alligevel lidt for tidligt), skal tæver generelt bare tisse mere, de sjat-tisser og gør sig ikke helt færdige og sådan noget. Men det ved en dyrlæge meget mere om end jeg... Held og lykke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MinniMuh Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Hun har ikke været ude og tisse før nytår hvor der blev fyret af og hun så er blevet forskrækket? Måske synes hun sneen er for hård, vores gamle hvalp ville kun tisse på græs - eller gulvtæpper Hun har tisset ude hos dem frem til den 30. hvor der skete et uheld i forbindelse med leg og ellers den 31. fordi hun var bange. Siden har det været inde. Der er ikke sne her mere, hjemme foregår det på fliser, det samme hos mor og far. Ved opdrætter var det også på fliser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Hun har tisset ude hos dem frem til den 30. hvor der skete et uheld i forbindelse med leg og ellers den 31. fordi hun var bange. Siden har det været inde. Der er ikke sne her mere, hjemme foregår det på fliser, det samme hos mor og far. Ved opdrætter var det også på fliser. Kan du fortælle lidt om hvad der skete i uheldet? Velkommen til hunde-forum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MinniMuh Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Kan du fortælle lidt om hvad der skete i uheldet? Velkommen til hunde-forum Første gang hun tissede inde hos dem var midt i leg hvor de turede med hende. Det var det også anden gang, samme sted. 3. gang var den 31. om dagen, hvad der skete på dette tidspunkt ved jeg ikke. 4. gang var nytårsnat lige efter hun var blevet lukket ind, samme sted som 1. og 2. 5. gang var min far på vej ud med hende og hun vendte om og satte sig. Her til aften havde vi lige været ude, og hun gik ind og satte sig med det samme. Det er kun hos mine forældre hun gør det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MinniMuh Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Kan du fortælle lidt om hvad der skete i uheldet? Velkommen til hunde-forum tak for velkomsten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts