Hop til indhold

acana pacifica


martin
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke hvor du har den info fra men på den canadiske hjemmeside for Champion Pet Foods står der

 

Calorie Distribution

Metabolic energy is 3750 kcal/kg or 430 kcal/ 250 ml (115 g) with 35% of energy from protein, 40% from fat and 25% from carbohydrate.

 

3750 kcal/kg = 375 kcal/100 gr.

 

 

det er fra denne hjemmeside.

 

Acana Pacifica

 

og denne.

 

http://www.porcani.dk/product.asp?product=1945

 

og denne.

 

http://www.trenddog.dk/images/acana/acana-pacifica.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

 

OK - jeg ved ikke hvorfor der er den forskel men sådan kan det være ind i mellem. Det er kun selve firmaet der ville kunne forklare den.

Så lade os gå ud fra de ovenstående.

 

4050 kcal per kilo = 405 kcal per 100 gram. Hvis vi tager udgangspunkt i de ca. 1500 kalorier bliver det 1500 : 405 = 3.70 = 370 gram foder dagligt. Det falder indenfor den vejledende skema på linket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare stadig det lyder af SINDSYGT meget.

Jeg vælger lige at bruge min hanhund som eks. frem for min tæve, da Joey vejer det samme som TS's tæve gør.

Joey får 200g foder om dagen (pro plan) dertil kommer lidt guffer og tyggeting oven i.. men han når ikke op på den mængde som du skriver.:hmm:.. jeg tror simpelthen han ville blive smelderfed hvis han fik så meget. Da jeg har to hunde er de i bevægelse stort set hele dagen, går 4 ture, i alt over 2 timer, hvor ca. 1 time om dagen er løs for fuld udblæsning.. så motion får de.

 

Et udregnet kaloriebehov er heldigvis ikke brændt i lertavler - det er et sted at starte, hvorfra man kan justere lidt op eller ned så det passer til den enkelte. Det eneste man skal huske er at jo mere man justere op eller ned, jo tilsvarende færre/flere vitaminer og mineraler får hunden. Det kan evt. fører til mangler eller overskuds symptomer hen ad vejen.

Da industrifoder indeholder i forvejen mere af de enkelte næringsstoffer end videnskaben anbefaler, vil lidt mindre foder end den vejledende mængde nok ikke være så graverende.

Dog vil jeg skyde på at 200 g. kunne vise sig at være i underkanten med en del ting da den mængde er beregnet til at fodre en hund på under 20 kilo. Men jeg har ikke udregnet det hele i detaljer så det er kun hvad jeg tror:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor du har den info fra men på den canadiske hjemmeside for Champion Pet Foods står der

 

Calorie Distribution

Metabolic energy is 3750 kcal/kg or 430 kcal/ 250 ml (115 g) with 35% of energy from protein, 40% from fat and 25% from carbohydrate.

 

3750 kcal/kg = 375 kcal/100 gr.

 

 

er der et sted hvor man kan se sådan en tabel med Kcal til hunde ???

Link til indlæg
Del på andre sites

En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

 

 

der står for activ hunde med motrion over 1 time er det fra 21 kg 320 og til 40 kg er det 550.

 

og der står for hunde med activ hunde med under 1 time motrion skal de have fra 21 kg 270 og til 40 kg 475

 

 

og det er fra ders egne hjemmeside for acana

 

Champion Petfoods | ACANA | Products - Puppy Small Breed

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

 

lige en opdatering.

min han er på 400 g om dagen og min tæve er på 300 g om dagen

min tæve vejer nu 27 kg og min han vejer 36 kg så de skal op i vægt

min han skal veje 40 kg og min tæve 30 kg

så har sat dem 25 g op om dagen

 

min tæve får 100g morgen 150 g om aften resten hun som træning og godbider. som er 75 g

min han får 150 g om morgen og 200 g om aften resten som træning og godbider. som er 75 g

 

nomalt for malamutter i højde og vægt er:

Højde/vægt for hanner: ca. 60-68 cm./38-45 kg. min han er 68 høj

Højde/vægt for tæver : ca. 58-64 cm./35-40 kg og min tæve er 58 høj

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

 

 

Nu har min tæve kørt på 300g foder lige siden og hun skal stadi tabe sig da hun er for tyk forstår det ik.

 

jeg har kikket lidt på

Wolfblut

med lav fedt indhold kunne det kænkes at det vil virke

for holder mig væk fra det der heder liht foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har min tæve kørt på 300g foder lige siden og hun skal stadi tabe sig da hun er for tyk forstår det ik.

 

jeg har kikket lidt på

Wolfblut

med lav fedt indhold kunne det kænkes at det vil virke

for holder mig væk fra det der heder liht foder

 

jeg har også læst at Wolfblut tørfoder indholder L-carnitin.

som skulle være med til at hunde beder taber sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...