Hop til indhold

acana pacifica


martin
 Share

Recommended Posts

hej er der en der kan fortælle mig hvor meget min hund skal have ca af spise om dagen af acana pacifica.

 

hun vejer 28 kg og der står en hund med nomalt aktivitets skal have mellem fra 21 kg hund 295g til 40 kg hund hund 450g......

hun er også stereliseret. så er det vist noget med at man tager 20% fra eller er det ming der er helt galt på den

 

hilsen martin

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg synes at du skal starte at give samme gram som det foder hun fik før:5up:

 

Derefter kan du begynde at regulere mængden alt efter om hun tager på eller taber sig.

 

Husk at du skal kunne mærke rygsøjle uden at presse og kan kunne mærke ribben og ane hoftebene også.

 

Så skulle du være godt på vej.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Så er vi nede på 280 gram:-D

 

Jeg synes bare at det lyder af RIGTIG meget... Joey f.eks får 200 g om dagen (pro plan).. og så selvfølgelig et par tynde oksehundstænger oven i, og ca. 30 g guffer udover det.. Han vejer 27 kg og er ikke neutraliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor får du de 155 gr fra? Dem du dividerer med 20? Tror du skal omregne igen!

 

Jeg ville starte på 250 for det er så meget nemmere at sætte op, end at skære ned og gå på slankekur, når først der er kommet lidt på sidebenene

 

en hund på 21 kg skal have 295 gram

en hund på 40 kg skal have 450 gram.

 

Forskellen er 155 gram. Jeg har så rundet ned til at hund vejer 20 kg. Dvs der er 20 kg's forskel fra 295 til 450 gram

 

Der kommer de 155 og 20..

 

155 divideret med 20 giver 7,75 gram pr kg, så har jeg ganget 7,75 med 7 (forskellen mellem 21 kg og 28 kg) og fik 350 gram. 350 gram minus 20% giver 280 g

 

Jeg er ikke matematisk men sproglig, så aner ikke om det er rigtigt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skal starte at give samme gram som det foder hun fik før:5up:

 

Derefter kan du begynde at regulere mængden alt efter om hun tager på eller taber sig.

 

Husk at du skal kunne mærke rygsøjle uden at presse og kan kunne mærke ribben og ane hoftebene også.

 

Så skulle du være godt på vej.:engel:

 

 

jeg kan godt mærke rygsøjlen og hun har meget pæls så det er lidt svært at mærke ribene skal trygge en smule for at kunne mærke dem. hvad mener du med at ane hofterne at man skal kunne se dem eller mærke dem ? Smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
jeg kan godt mærke rygsøjlen og hun har meget pæls så det er lidt svært at mærke ribene skal trygge en smule for at kunne mærke dem. hvad mener du med at ane hofterne at man skal kunne se dem eller mærke dem ? Smiler

 

Du skal kun kunne mærke dem, ikke voldsomt tydligt:engel:... selvom hun har meget pels, så skal du kunne mærke ribbene også... Jeg har selv samojed, som er nogle hunde med MEGET pels, og jeg kan mærke ribben på dem begge.

 

Hvilken race er din tøs??.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal kun kunne mærke dem, ikke voldsomt tydligt:engel:... selvom hun har meget pels, så skal du kunne mærke ribbene også... Jeg har selv samojed, som er nogle hunde med MEGET pels, og jeg kan mærke ribben på dem begge.

 

Hvilken race er din tøs??.

 

 

alaskan malamut jeg har en tæve og en han

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at du skal starte at give samme gram som det foder hun fik før:5up:

 

Derefter kan du begynde at regulere mængden alt efter om hun tager på eller taber sig.

 

Husk at du skal kunne mærke rygsøjle uden at presse og kan kunne mærke ribben og ane hoftebene også.

 

Så skulle du være godt på vej.:engel:

 

 

de har fået light før og nu nomalt foder som ik er light

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
alaskan malamut jeg har en tæve og en han

 

Ok.. jammen så er vi jo næsten i familie...hihi:lol:... Du skal kunne mærke de 3 steder som jeg nævnte.. det er den måde jeg holder øje med mine hundes vægt.:5up:

 

de har fået light før og nu nomalt foder som ik er light

 

Hvor meget foder fik de før??... og hvad lå fedt procenten i det gamle foder på??

Link til indlæg
Del på andre sites

En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

 

i pacifica er der:

 

Kalorieindhold

4050 kcal (460 kcal/250ml) heraf 35% energi fra fiskeprotein, 32% fra fedt, og 32% fra frugter og grøntsager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.. jammen så er vi jo næsten i familie...hihi:lol:... Du skal kunne mærke de 3 steder som jeg nævnte.. det er den måde jeg holder øje med mine hundes vægt.:5up:

 

 

 

Hvor meget foder fik de før??... og hvad lå fedt procenten i det gamle foder på??

 

 

hun fik 300g foder med 10 % fedt i om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

 

 

Er det ikke VOLDSOMT mange kalorier??????... da jeg var på kur så skulle jeg spise 1200 kcal om dagen, og jeg vil da godt afsløre at jeg vejer meget mere end 28 kg.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En 28 kg hund med normal aktivitet skal have ca. 1500 kalorier om dagen for at bibeholde den nuværende vægt. For at tabe sig skal man spise færre kalorier end man behøver.

 

I pacifica er der 375 kalorier per 100 gr.

 

1500 kcal : 375 = 4. = 400 gr foder. 20% af 400 gr = 80 gr. 400 gr - 80 gr = 320 gr.

 

Altså for at tabe sig maksimalt kan hun nøjes med 320 gr.

 

Men det er også afhængig af om mængden man fodrer har alt hvad hunden skal bruge af næringsstoffer, hvordan hunden optager og udnytter disse (afførings udseende og mængde), fungere (energiniveauet), hvordan den ser ud, pelsens udseende, m.m.

 

 

hvad så med min han han vejer 38 kg hvor mange kalorier skal han ha ???

smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

i pacifica er der:

Kalorieindhold

4050 kcal (460 kcal/250ml) heraf 35% energi fra fiskeprotein, 32% fra fedt, og 32% fra frugter og grøntsager.

 

Jeg ved ikke hvor du har den info fra men på den canadiske hjemmeside for Champion Pet Foods står der

 

Calorie Distribution

Metabolic energy is 3750 kcal/kg or 430 kcal/ 250 ml (115 g) with 35% of energy from protein, 40% from fat and 25% from carbohydrate.

 

3750 kcal/kg = 375 kcal/100 gr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke VOLDSOMT mange kalorier??????... da jeg var på kur så skulle jeg spise 1200 kcal om dagen, og jeg vil da godt afsløre at jeg vejer meget mere end 28 kg.:lol:

 

Man kan ikke sammenligne en hunds kaloriebehov med et menneskes - vi er to vidt forskellige arter med vidt forskellige fordøjelsessystemer. Vi kan deles om ingredienserne og har brug for de samme næringsstoffer men har brug for forskellige mængder og forhold, ellers bliver vi syge. Og kalorier per kg er en af dem.;-)

Redigeret af E.G.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Man kan ikke sammenligne en hunds kaloriebehov med et menneskes - vi er to vidt forskellige arter med vidt forskellige fordøjelsessystemer. Vi kan deles om ingredienserne og har brug for de samme næringsstoffer men har brug for forskellige mængder og forhold, ellers bliver vi syge. Og kalorier per kg er en af dem.;-)

 

Jeg synes bare stadig det lyder af SINDSYGT meget.

 

Jeg vælger lige at bruge min hanhund som eks. frem for min tæve, da Joey vejer det samme som TS's tæve gør.

 

Joey får 200g foder om dagen (pro plan) dertil kommer lidt guffer og tyggeting oven i.. men han når ikke op på den mængde som du skriver.:hmm:.. jeg tror simpelthen han ville blive smelderfed hvis han fik så meget. Da jeg har to hunde er de i bevægelse stort set hele dagen, går 4 ture, i alt over 2 timer, hvor ca. 1 time om dagen er løs for fuld udblæsning.. så motion får de.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...