Aslan Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Hænger duft mon bedre fast i is, end i sne og bare jord? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Hænger duft mon bedre fast i is, end i sne og bare jord? jeg tror duftene er stærkere i frostvejr. men jeg ved det ikke med sikkerhed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TheQueen Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 jeg tror duftene er stærkere i frostvejr. men jeg ved det ikke med sikkerhed. Det tror jeg også - men jeg ved det heller ikke med sikkerhed Men bliver lugtene ikke frosset fast i isen - og hunde har jo en rigtig god lugtesans, så mon ikke duftene er stærkere i frostvjr? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Jeg tror også på at duftene er stærkere i frostvejr... især hun-hunde i løbetid-dufte.. de får min han til at reagere noget mere voldsom når der er frost :hmm:lettere træls Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Min teori er, at is/sne/fugt er med til at binde fært (til jorden) - og i og med is/sne/fugt ikke er hermetisk lukket med lader luft slippe igennem, trænger færten op gennem det beskyttende lag. Man ser det bl.a., hvis man går spor på fugtigt underlag versus tørt underlag, 99,9% af alle hunde går bedre på fugtigt underlagt end på tørt. Altså fugt binder/bevarer færten ........ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts