martin Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 lige et Dumt spørsmål: vil spøger om hvilken slaks kød der giver enegi når man bruger tørfoder ??? håber i forstår hvad jeg mener ...... jeg bruger Acana Pacifica Dog lige nu ........ men syntes at de ik har så meget enegi de sover utroligt meget af en malamut at være vil meget gerne have de er mere aktive hilsen martin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 Alt kød burde give energi i og med kød er lavet af fedt proteiner og kulhydrather Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Januar 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2011 De 3 energigivende næringsstoffer er protein, fedt, og kulhydrater. Enkelt sagt er kulhydrater hurtige energikilder til kort og intensivt arbejde, fedt giver energi til den lange, seje træk, protein er aminosyrer og bruges primært til opbygning af kroppens organer og væv men kan bruges til energi i mangel af andet. Kød i sig selv har meget lidt om overhovedet nogle kulhydrater, derfor er der ideelt egnede kilder til kulhydrater i hundens mad. Nu ved jeg ikke en pind om malumutracen men min egen erfaring med hunde er at hvis en hund i det hele taget får nok motion, træning og aktivitet i det daglige, slapper de netop af og sover på andre tidspunkter. Det kunne være at der var andre malamutejere herinde som var bedre til at vurdere spørgsmålet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts