Dorte Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 I denne omgang træning har vores klikkertræner fået den fantastiske idé, at vi får stillet en opgave uden at få at vide, hvordan vi skal løse den ... det skal vi selv finde ud af. I sidste uge fik vi "bamse" = op og sidde på numsen. Den kunne Livsen heldigvis i forvejen (godt nok som "sid pænt"), så sidste uge brugte vi på at finpudse den. I denne uge har vi så fået "stå på tre ben" Liva gør indimellem det, at hun lige løfter den ene forpote, når hun snuser. Det har jeg så klikket hende for på nu tre ture. Dog virker det som om, at hun bliver meget forundret over, at jeg klikker og hvad jeg nu klikker for. Min egen teori er, at hun er for langt væk i duften til, at klikket sådan rigtigt virker. Vi må godt bruge fremkalder, så jeg har prøvet (igen på gåture) lige at kilde hende lidt med snoren på forbenet - det løfter hun dog ikke benet af. Jeg har også været forbi tanken om at gi' pote stående og så langsomt fade min hånd ud. Idéer modtages meget gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2011 Jeg ville også fange det at stå på tre ben, jeg tror at det er den letteste måde at gøre det på. Men jeg ville nok ikke gøre det på gåturerne, der er så mange ting der forstyrrer at det kan være meget svært for hende at vide hvad du klikker for. Du vil ikke kunne få den samme løftede pote inden for, men når hun sætter i gang for at gå, så starter hun vel med at løfte den ene forpote, og her skal du så være hurtig :blink: Jeg fik på et tidspunkt stillet den opgave at frishape (ingen lokning) at Luna skulle stå med den ene bagpote løftet i 5 sekunder, jeg fik aldrig gjort noget ved det, men alene det at den skulle frishapes fortalte mig at jeg skulle "fange" hende i det, så jeg tror, at det er vejen frem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2011 Nå, nu er det træningstid igen ... Jeg har ikke fået lært hende at stå på 3 ben. Opgaven var nu også "bare" at finde ud af hvordan jeg ville gribe det an. Men jeg har vist fået lært hende at trippe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts