Gæst Tqueen88 Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hej med jer. Min kæreste og jeg har valgt en dejlig lille Chihuahua han som vi får hjem om 2 uger og der går han ind i sin 12. uge. Mit spørgsmål er om det er muligt både at kunne vænne ham til at tisse i et hundetoilet og udendørs? Det ville være rigtig rart hvis han kunne begge dele, så han ikke behøver at holde sig i alle de timer at vi er på arbejde. Men, men, men... hvis han bliver vant til at han også har et toilet indendørs vil han så kunne "nøjes" med kun at kunne tisse udendørs når man besøger andre? Vil helst ikke ende med en hund der kun er renlig i hans eget hjem. Vil gerne høre jeres erfaringer og om der er nogen der har oplevet at det lykkedes at hunden både gjorde det ude og inde og samtidig var renlig når den besøgte andre? På forhånd mange tak for hjælpen! Med venlig hilsen Tanja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Da jeg fik Petrine var hun 2½ og gik kun på toilettet på aviser, hun lærte lynhurtigt at gøre det udenfor (kan stadig på avis, meget praktisk når vi rejser) Min venindes chihuahua / yorkshire har en kattebakke indendørs som hun altid bruger - men kan også sagtens gøre ting udendørs! Kattebakken er vildt upraktisk, når hun er her gør hun det på en bademåtte, men andre steder foretrækker hun det ægte tæppe så jeg foretrækker klart avis fremfor kattebakke. Tillykke med hvalpen :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tqueen88 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Tak for svaret Og jo tak han er super dejlig! Kan ikke vente til jeg får ham hjem! Men er din venindes hund stadig renlig når hun besøger andre? Tænker bare det måske kan forvirre hunden at man godt må indendørs derhjemme (godt nok på et hundetoilet men altså) men ikke hjemme hos andre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tqueen88 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 undskyld fik vidst ikke læst dit svar ordentligt. Det du mener er at den ikke er renlig hos andre ikke sandt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Det du mener er at den ikke er renlig hos andre ikke sandt? Petrine - er renlig alle steder. Min venindes er kun 10 måneder, men nej, når hun er ude, så leder hun efter noget toilet-agtigt, hvis der er en REN kattebakke, så bruger hun den (hun vil ikke dele med en kat), ellers udser hun sig noget, der er lækkert at tisse på, hun siger ikke til og beder om at komme ud. Men min Petrine boede de første 2½ år med min veninde og jeg fik hende da gjort rimeligt renlig. Nu, hvor jeg ikke har en avis liggende på gulvet, så går Petrine ud på badeværelset og sætter sig på afløbet, hvis hun skal tisse - jeg synes det er rimeligt praktisk (hun siger til, når hun vil ud, men ikke særligt tydeligt, så vi overser det ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tqueen88 Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Det lyder i hvert fald godt med din Petrine Ville være rart hvis vi også kunne have det sådan med Mickey. Hvordan vænnede i hende til at tisse på afløbet? Jeg vil meget gerne høre flere erfaringer fra folk hvis der er andre der har? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Hvordan vænnede i hende til at tisse på afløbet? Jeg vil meget gerne høre flere erfaringer fra folk hvis der er andre der har? Rykkede avisen hen i nærheden af afløbet og så har jeg ikke vasket gulv der, kun brugt rent vand Der er vist ikke så mange, der går ind for indendørs toilet udover mig og en enkelt nybegynder her på forum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tqueen88 Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Hehe ok så det er bare i orden Men du skal i hvert fald have tak for dit svar! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts