Hop til indhold

Hjælp Basenji/Border Terrier


Gæst Mic
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg ville høre om i kunne hjælpe mig.

Min kæreste og jeg vil smadder gerne have en hund, men jeg har desværre oplevet allergiske reaktioner overfor nogle hunderacer. Jeg har derfor hørt og læst en masse og allergi-venlige racer og er fundet frem til en Basenji og en Border Terrier der lyder som lige noget for os.

Da de ikke er en helt billig race og de primært opdrættes i jylland, ville jeg jo rigtig gerne være 100 på at jeg kan tåle den.

 

Derfor vil jeg høre om der er nogen der har en hund af en af disse racer, hvor jeg ville kunne opleve hunden rigtigt, og se om der kommer en allergisk reaktion? :)

 

Håber i kan hjælpe os!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg ville høre om i kunne hjælpe mig.

Min kæreste og jeg vil smadder gerne have en hund, men jeg har desværre oplevet allergiske reaktioner overfor nogle hunderacer. Jeg har derfor hørt og læst en masse og allergi-venlige racer og er fundet frem til en Basenji og en Border Terrier der lyder som lige noget for os.

Da de ikke er en helt billig race og de primært opdrættes i jylland, ville jeg jo rigtig gerne være 100 på at jeg kan tåle den.

 

Derfor vil jeg høre om der er nogen der har en hund af en af disse racer, hvor jeg ville kunne opleve hunden rigtigt, og se om der kommer en allergisk reaktion? :)

 

Håber i kan hjælpe os!

 

mine forældre har en border terrier, men de bor i jylland. er der slet ingen sjællandske kenneler i kan besøge? hvis i har "udset" jeg en kennel, kan i også prøve at skrive til dem og spørge, om de kender nogle på sjælland, der vil lægge hund til klap. det gjorde vi, fordi min kærestes allergi skulle testes, og vores opdrætter bor i nordjylland.

 

min kæreste kan forresten fint være i rum med border terrieren, men han får af og til lette allergiske reaktioner ved for meget nærkontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu fundet en kennel med Border Terrier på sjælland, hvor jeg vil kunne se den :) så det er super. Og det lyder da meget lovende med allergien. Mange tak for dit svar!

 

Men Basenji'en er noget sværere, kan kun finde 3 steder, men de er alle i jylland. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med den! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en basenji-opdrætter på Sjælland, som du måske kunne besøge:

Kimwitu. com - jeg kan ikke sætte link ind ;-)

 

 

 

basenji.spkhund. dk - På denne side kan du dels få kontakt til min gode veninde, Karina, som er racerepræsentant, og dels kan du læse en del om racen :-D Karina har 4 basenjier og bor i Helsingør, så der vil også være mulighed for at møde hendes :-D

 

Held og lykke med at møde denne skønne race :vinken:

 

Mange hilsner Helle

Redigeret af Basenji Life
rettelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Velbekomme :-D

 

Jeg håber, at du får mødt nogen basenjier. Og faktisk er der mange flere basenjier på Sjælland end i resten af landet, så der burde være en mulighed. Hvis du bor langt fra Karina, så kan hun i hvert fald henvise til andre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...