Hop til indhold

Bare en gåtur


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Det er aldrig kedeligt at følges med Motor! Og lige for tiden, der er der gået et par lys op for ham og han prøver virkelig at være en dygtig hund :lun:

 

Igår gik vi som normalt om eftermiddagen. Vi havde gået 5 min da en militærbil kører forbi, bilvinduet er åbent og en hund gør helt vildt af Motor da de kører forbi. Motor bliver vildt forvirret, for han så ikke hunden - så han tripper 10 skridt fremad mens han kigger tilbage og til siderne, så kigger han på mig og så brøler han VOOOOOOV så alle vinduerne i huset ved siden af sprang (okay det gjorde de ikke, men det var dælme højt :mrgreen:).

 

Vi stopper og står stille så han ja, kan falde ned på jorden igen, og han bruger konstruktivt tiden på at sikre sig, at han stadig ikke kan se den hund som råbte af ham.

 

Vi går lidt videre.. En dame skal gå hen til sin bil. Motor: iiiihhhh min yndlingsdame :banan: Damen ser forvirret ud, hun kender ham jo ikke :lol: Men tak dame, damen stoppede bare i stedet for at fortsætte i mod os, Motor havde flot sat sig ned, for så måtte han jo måske hilse. Det måtte han så ikke, men sådan en 15 sekunder på røven og fred til at sidde og glo på hende, så var alt okay og vi kunne fint gå videre.

 

Så skulle vi over broen, Motor gjorde sig stor umage med ikke at trække, men et skib skulle sejle igennem, så vi måtte stå og vente et stykke tid mens broen var åben. Nu var jeg jo stoppet her midt i gåturen, så Motor gav øjenkontakt. Gav mere insisterende øjenkontakt. Satte sig foran mig og spærrede øjnene helt op. Begyndte at gabe og slikke sig om munden, kom hen og duttede mig og stilte sig så flot han kunne og GAV ØJENKONTAKT! Han fattede slet ikke at jeg ikke fattede hvor dygtig han var så vi kunne komme videre :mrgreen:

Endelig var skibet væk og vi kunne gå, Motor syntes bestemt det var på tide. Dårlig hundedame der var så langsom i opfattelsen..

 

Vi gik gennem parken hvor der var helt mørkt og ser først ret tæt på, at der står en dame og en hund. Motor klasker røven i sædet og hviner lidt, uhh han vil gerne hilse. Den anden hund gad ikke hilse og ignorerede ham så godt den kunne, Motor får så lov bare at sidde i fred i 15-20 sekunder, så kigger han på mig, jeg siger heeelt stille "Motor" og så springer han sgu hen til mig og vi går videre :hjerte:

 

Så møder vi Anders, han skulle lige ind og handle, Motor bliver vildt glad for at se ham - og han ser skam at Anders går væk. Vi går hen i mod Anders arbejde, hvor vi skal mødes med svigerfar, Motor forstår slet ikke at Anders ikke kommer ud på gaden inde fra sit arbejde, for at sige hej til ham :confused::rolleyes:

 

Så tager vi allesammen med svigerfar hjem, det var hans fødselsdag, Motor bruger hele aftenen på at stjæle ALT, nøjagtigt som om han var 10 uger igen :mrgreen: Han lærte også sig selv at knække nødder, det kan han tydeligvis godt få som job.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dine gåturer lyder lidt som mine, jeg ville så ønske, at jeg var lige så god til at se dem med humoristiske øjne :lol:

 

 

Hehe altså, det her var jo en rigtig god tur, han var slet ikke vild som i farvel hjerne. Og så er det altså bare svært ikke at grine lidt, især når man kan se, at han virkelig forsøger at tøjle sig selv og huske hvad det er han skal gøre :lun: Lille springbønne!

 

Kan forresten sige, at et af springpunkterne har været, at jeg er vendt om og gået hele vejen hjem måske en 4-6 gange. Ikke været sur eller syntes han var irriterende, bare sagt ok, du magter det ikke, vi går hjemad igen. Turen ender alligevel med at tage en time, ligemeget om vi kun er nået 1km væk, så han har ikke engang været frustreret når vi så kom hjem.

 

Edit, han har fået chancen for at falde til ro først, vi er vendt om nogle gange og når han så er gået pænt, vendt tilbage. Virker det ikke efter 3-4 gange, så er vi bare gået helt hjem. Det har nok også en del at sige.

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe altså, det her var jo en rigtig god tur, han var slet ikke vild som i farvel hjerne. Og så er det altså bare svært ikke at grine lidt, især når man kan se, at han virkelig forsøger at tøjle sig selv og huske hvad det er han skal gøre :lun: Lille springbønne!

 

Kan forresten sige, at et af springpunkterne har været, at jeg er vendt om og gået hele vejen hjem måske en 4-6 gange. Ikke været sur eller syntes han var irriterende, bare sagt ok, du magter det ikke, vi går hjemad igen. Turen ender alligevel med at tage en time, ligemeget om vi kun er nået 1km væk, så han har ikke engang været frustreret når vi så kom hjem.

 

Edit, han har fået chancen for at falde til ro først, vi er vendt om nogle gange og når han så er gået pænt, vendt tilbage. Virker det ikke efter 3-4 gange, så er vi bare gået helt hjem. Det har nok også en del at sige.

 

Jeg tror rent faktisk også at det er den bedste løsning (men er ikke altid så god til at gøre det), for når hunden først er kørt helt op, så kan det mindste få dem til at eksplodere, hvorefter man efter tredie gang selv mister tålmodigheden, og så kører toget ellers....

 

Og når du sådan vender om, så får han heller ikke indlært dårlige vaner på de steder hvor han kører op, så jeg tror at det er en rigtig god løsning du har fundet dig :5up:

 

Bare synd at vores "opkøringspunkt" ligger 500 meter fra vores hoveddør :stupid:

 

Ej, jeg er rent faktisk begyndt at gøre det samme, det betyder så at vi går den samme tur igen og igen, men som du selv skriver, det tager jo stadig en time og hunden er træt når man kommer hjem, det er jo bare os der ikke syntes at turen har været helt så god :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror rent faktisk også at det er den bedste løsning (men er ikke altid så god til at gøre det), for når hunden først er kørt helt op, så kan det mindste få dem til at eksplodere, hvorefter man efter tredie gang selv mister tålmodigheden, og så kører toget ellers....

 

Og når du sådan vender om, så får han heller ikke indlært dårlige vaner på de steder hvor han kører op, så jeg tror at det er en rigtig god løsning du har fundet dig :5up:

 

Bare synd at vores "opkøringspunkt" ligger 500 meter fra vores hoveddør :stupid:

 

Ej, jeg er rent faktisk begyndt at gøre det samme, det betyder så at vi går den samme tur igen og igen, men som du selv skriver, det tager jo stadig en time og hunden er træt når man kommer hjem, det er jo bare os der ikke syntes at turen har været helt så god :blink:

 

Tror jeg er blevet bedre til at se hvornår han begynder at køre op, og så få det stoppet tidligere. Tidligere har jeg syntes det først skete når vi var laaaangt væk hjemmefra, men jeg tror jeg har fået flyttet min egen opfattelse af overgearethed :hmm: For hvis vi er 5km væk, så har det ikke virket at vende om før, men det synes jeg det gør nu.

 

Og så er jeg blevet meget bedre til at lege og hygge og lade ham lede efter snemus i hundrede år på hjemvejen, især når turen ikke har været særlig lang. Og jeg har vist fået lidt overskud igen, er begyndt at drikke friskpresset juice, det hjælper altså på ALT :lol:

 

Ja og så droppet forventningen om en hund der ikke brøler spontant VOV når man mindst venter det :mrgreen: Må bare undskylde til de forbipasserende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg er blevet bedre til at se hvornår han begynder at køre op, og så få det stoppet tidligere. Tidligere har jeg syntes det først skete når vi var laaaangt væk hjemmefra, men jeg tror jeg har fået flyttet min egen opfattelse af overgearethed :hmm: For hvis vi er 5km væk, så har det ikke virket at vende om før, men det synes jeg det gør nu.

 

Og så er jeg blevet meget bedre til at lege og hygge og lade ham lede efter snemus i hundrede år på hjemvejen, især når turen ikke har været særlig lang. Og jeg har vist fået lidt overskud igen, er begyndt at drikke friskpresset juice, det hjælper altså på ALT :lol:

 

Ja og så droppet forventningen om en hund der ikke brøler spontant VOV når man mindst venter det :mrgreen: Må bare undskylde til de forbipasserende.

 

Det kunne være det var den forventning jeg også skulle droppe, men jeg håber stadig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En kæmpe hindeknæ til dygtig hundebasseæ:klap: hé hé kan life se en stor doven hundekrop smække røven i sædet...:-D total godt grineindslag... Tillind til en stolt og god (men lidt langsom)hundedame:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...