Hop til indhold

Vandskræk


Gæst Alfred11
 Share

Recommended Posts

Gæst Alfred11

Hej

 

Dette er bare et spørgsmål om at få stillet min nysgerrighed :lol:

 

Er der nogen der ved om det er generelt for en Fransk Bulldog at de er vandskræk eller er det bare som så meget andet at det er noget der er forskelligt fra hund til hund?

 

Alfred var som helt lille ikke vild med at komme ud når det regnede (er han helt ok med nu) Han vil dog stadig ikke gå hvis der ligger en vandpyt han ikke kan komme uden om. Ja og alt andet der har med vand at gøre:lol:

 

Det er ikke fordi at jeg vil tvinge ham til noget men det ville hjælpe meget hvis der var nogen der kendte et par fif til hvordan man måske kan få vandskrækken til at forsvinde:klap: Ville i hvert fald gøre det noget nemmere når jeg skal til at bade ham:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er generelt, men Valde har ikke det store problem med vand, med mindre man blir tvunget i bad :-D

Han går også uden om vandpytter hvis det er muligt, men er det ikke muligt eller er der noget spændene, så er vandpytter ikke noget problem. Det er regnvejr heller ikke, og i sommer hoppede han selv i badebassinet for at blive kølet af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

 

Med min Eddie kan man dele det op på den her måde.

 

Regn der kommer ovenfra..... Pyha... det HADER han. Regnvejr, brusebad..føj da...!!!

 

Vand han kan rende ud i........... DEJLIGT!!!!

I øvrigt svømmer Eddie i hundesvømmehal en gang om ugen. Ikke den fødte svømmer, men det kan han godt lide.

 

Men tror det er meget individuelt fra hund til hund.

Eddies bedste ven er en retriever og han har jo set hende kaste sig ud i vand gang på gang... så tror det har smittet lidt af på hans vand-adfærd.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa.

 

Med min Eddie kan man dele det op på den her måde.

 

Regn der kommer ovenfra..... Pyha... det HADER han. Regnvejr, brusebad..føj da...!!!

 

Vand han kan rende ud i........... DEJLIGT!!!!

I øvrigt svømmer Eddie i hundesvømmehal en gang om ugen. Ikke den fødte svømmer, men det kan han godt lide.

 

Men tror det er meget individuelt fra hund til hund.

Eddies bedste ven er en retriever og han har jo set hende kaste sig ud i vand gang på gang... så tror det har smittet lidt af på hans vand-adfærd.:blink:

 

Klart det smitter af. Indimellem kan hunde lære hinanden noget, som vi bare ikke kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Hejsa.

 

Med min Eddie kan man dele det op på den her måde.

 

Regn der kommer ovenfra..... Pyha... det HADER han. Regnvejr, brusebad..føj da...!!!

 

Vand han kan rende ud i........... DEJLIGT!!!!

I øvrigt svømmer Eddie i hundesvømmehal en gang om ugen. Ikke den fødte svømmer, men det kan han godt lide.

 

Men tror det er meget individuelt fra hund til hund.

Eddies bedste ven er en retriever og han har jo set hende kaste sig ud i vand gang på gang... så tror det har smittet lidt af på hans vand-adfærd.:blink:

 

 

Jeg må bare ud og se om jeg kan finde en god ven til Alfred som godt kan li vand så:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alfred11
Begge mine franske var glade for vand - både bad, vandløb og stranden. De elskede det, og har vist ikke kendt nogle franske med decideret vandskræk.

 

 

Hmm kan godt være han bare skal se at andre hunde og jeg synes at det er sjovt at lege i vand:cool: Hvis han så får lyst kan han jo være med ellers må vi bare hygge med noget andet :vuf: Men godt at høre at det ikke er noget der er "normalt" for vores race:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Hejsa.

 

Med min Eddie kan man dele det op på den her måde.

 

Regn der kommer ovenfra..... Pyha... det HADER han. Regnvejr, brusebad..føj da...!!!

 

Den stjæler jeg lige :blink: Kenzo er ligesådan. Brusebad = tortur til trods for, at han altid får lækre godbidder imens (jeg vasker og kæresten stop-fodrer :lol:) Havet elsker han, men han vil ikke ud, hvor han ikke kan bunde. Han kan godt svømme men han vil ikke - han plejer at kravle op på det nærmeste menneske og bruge det som tømmerflåde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan godt svømme men han vil ikke - han plejer at kravle op på det nærmeste menneske og bruge det som tømmerflåde.

:mrgreen: Hahahaha.

 

Vores den ene franske plejede at blive ligeså langhalset som en giraf og gik nærmest på tæer for ud i vandet skulle han f*ndme - den anden svømmede ligeså fint :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...