Hop til indhold

Hov, næ, Aslan! Og Basse også?!


Recommended Posts

Så var man lige til vinterskue i dag og vinder bl.a. en fiiin kalender - og hvem møder én i den? En umiskendelig broholmer ved navn Aslan dukker fiiint op som april-hund (og så lige i min fødselsdagsmåned! :mrgreen: ) - og bette amstaff-Basse fylder billedet op for Januar, hvis ikke mine øjne tager helt fejl! :klap: Se, det er jo ikke værst at finde :blink:

 

Ellers, så er skuet vist ikke så meget at skrive hjem om - dommeren brød sig ikke så godt om Møffes bryst og forben - han er lidt underudviklet i brystet endnu, men det kommer forhåbentligt :-D Og så er han løs i forbensbevægelserne. Især det sidste var dommeren meget efter, det vil han helst ikke se.

 

Så vi fik kun en 2.præmie, som vist svarer til et Good - det har vi jo ikke fået i lange tider ellers, faktisk kun én gang før! Første gang han stille i Juniorklassen :-D

 

Men vores kritik lyder således:

 

20 mdr. stor noget luftig han. skal ikke være længere ikroppen. maskulint hoved. stærkt næseparti. korrekt bid. tilstrækkeligt stop. ok øjenfarve. ok øreansætning børt ikke være større. ønskes ligt mere hals. ok forbryst. kkunne ønske en mere tilbagelagt skulder. ok overlinje., godt bredt lår. ok benstammer. noget smal stillet fremme. for stejl i mellemhånden. ok poter. god skridt længde. indfod fremme. kunne være stærkere bag. velplejet pels af god kvalitet. acceptabel farve.

 

Sådan set en gennemgående god kritik, med kun lidt egentligt negativt jo :-D

 

Dog aner jeg ikke, hvad der menes med "indfod fremme" :confused: At poterne vender indaf foran måske?

 

Og smalt stillet er vel lige så meget mig, der bare stacker ham dårligt i fronten :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, og glemmer jo helt at rose min allerdygtigste Møffe! Han var nemlig så sej i dag!

 

Har haft temlig mange problemer med, at få go i ham, når vi løber rundt i ringen, det har han syntes var MEGET åndssvagt!

 

Men ikke i dag, han var bare med :hjerte: Og løb som han skulle, så han var bare SÅ dygtig! :hjerte: Er stolt af min bette dreng :hjerte: Han stillede sig også rigtig fint stille, jeg var bare en idiot til at stille ham rigtig op og dommeren gik også anderledes til hundene, end jeg er vant til - så blev lidt handlingslammet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

De fulgte vist de helt gamle regler - er skrup forvirret :genert: Fik af en at vide, at det vist svarede til Very Good og fik da også præmier jo - men fik blåt bånd og skulle ikke ind og kæmpe om vinderplads overhovedet :vedikke:

 

Blåt bånd i dag er gamle dages (før nytår) røde bånd, så en VG til Møffe. Tillykke med ham :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja den kalender er fin :klap: min er hængt op på arbejdet, så pt. smiler Basse til en på jobbet :banan:

 

nå ja tillykke med møffe :mrgreen::klap::banan:

 

Hehe, taark - og ja, den er da super fin! :klap:

 

Blåt bånd i dag er gamle dages (før nytår) røde bånd, så en VG til Møffe. Tillykke med ham :5up:

 

jaaa, min der blev vist kørt efter det helt gamle system, så vi fik en 2.præmie på papiret :confused: Men det er måske VG? Argh, forvirret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jaaa, min der blev vist kørt efter det helt gamle system, så vi fik en 2.præmie på papiret :confused: Men det er måske VG? Argh, forvirret :mrgreen:

 

Jamen, det bliver da nødt til at være VG, for 1. præmie kan da vel ikke være andet end exellent??

 

Kæmpe om vinderplads, er det ikke kun dem som får exellent? Eller mener du det der 1. vinder, 2. vinder etc?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du skal nu have et tillykke alligevel:5up:.. at i havde en god dag og oplevelse er jo det vigtigeste:engel:

 

Absolut!

 

Og Møffe var lagt fra den eneste, der blev hårdt bedømt - for rigtig mange bernere er løse i den der front.

 

Jamen, det bliver da nødt til at være VG, for 1. præmie kan da vel ikke være andet end exellent??

 

Kæmpe om vinderplads, er det ikke kun dem som får exellent? Eller mener du det der 1. vinder, 2. vinder etc?

 

Nej, excellent svarer hvis til 1.præmie med CK, så hut jeg visker.

 

Og så very good = 1.præmie.

 

Good = 2.præmie

 

Det er derfor, jeg er forvirret, for blev da godt nok givet mange præmier/gaver :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor, jeg er forvirret, for blev da godt nok givet mange præmier/gaver :genert:

 

Ja ok....! Hvornår kommer resultatet på hundeweb - der står det da vel forhåbentligt så man kan tyde det stadigvæk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok....! Hvornår kommer resultatet på hundeweb - der står det da vel forhåbentligt så man kan tyde det stadigvæk?

 

Det var kun et skue, så det kommer ikke på hundeweb, desværre :cry:

 

Uuuh, og så fik jeg lige det her billede af mig (ehm, i hvert fald til dels mig) og Møffe, hvor vi lige varmer op, inden vi skal i ringen :mrgreen:

 

Ikke det bedste, jeg har ikke nået at stille ham op på det, men det er det eneste, hvor han er med :-D

 

Desværre er hans pels på maven stadig ikke vokset helt ud, man kan endnu tydeligt se et hak i pelsen nede omkring albuen, selvom jeg har prøvet at skjule det :cry:

 

[ATTACH]38660[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...