Gæst Bellamor Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Hej alle sammen. Jeg har min dejlige Bella på 9 mdr., og om små 7 mdr. kommer der en lille baby i huset . Vi er ikke bekymrede for Bellas temperament endnu, for hun er sød og kærlig, og vi tænker, at hvis vi lader være med at være hysteriske, og giver Bella lov til at hilse på og være omkring den lille ny, så kommer de til at sameksistere rigtig fint. Jeg er ikke bekymret for, at Bella skal påføre babyen sygdomme, vi vil dog forsøge at lære hende, at hun ikke må slikke (det vil hun gerne nu, for hun er en meget kærlig hund :hjerte:). Når vi går tur, har jeg hende som regel i flexline. Det går rigtig godt, og hun trækker aldrig. Så læste jeg i en bog om babyer og hunde, at man skal lære hunden at gå pænt ved siden af barnevognen uden at trække, fordi man risikerer, at barnevognen vælter, eller man kommer til at påkøre hunden (bogen er rigtig god, den tager lige hensyn til baby og hund!). Bella krydser gerne over fra venstre til højre og tilbage igen på stien både foran mig og bag mig, når vi går. Det lader jeg hende bare gøre. Men hvis jeg tager hende ind i kortere line, eller den ikke kan flexe, begynder hun at trække. Derfor er jeg blevet lidt bekymret for, om hun vil trække mig omkuld med barnevognen. Er der nogen, som har ideer til, hvordan man kan begynde at træne med hende allerede nu? Bogen siger nemlig også, at man skal gøre så meget som muligt for at tilpasse hunden de nye vilkår - så det ikke kommer som et chok for den, når man kommer hjem med babyen. Så jeg vil gerne prøve at lære hende at gå pænt, når jeg triller med en barnevogn. Ligeledes har vi allerede nu fundet de faste sove- og hvilepladser, hun fortsat gerne må have fremover, og vi har sikret os, at der er et "helle", hvor hun kan gå ind og slippe for barnet, når det begynder at kravle. Det er nemlig mit ansvar at beskytte hunden imod et barn, der prikker i øjne og trækker i pels, lige så vel som det er mit ansvar at beskytte barnet mod en lidt for legesyg hvalp. ALLE erfaringer og gode råd modtages med stor tak! Jeg har prøvet at søge lidt herinde, men kunne ikke lige finde noget, så hvis I finder links til andre debatter, som kunne være gode at læse, vil jeg også være taknemmelig for det. Kærlig hilsen Bellamor. (PS. Jeg har overvejet at låne en tom barnevogn af en nabo... men er lidt genert ved at gå rundt med sådan een allerede... Det er ikke engang alle på vejen som ved, at jeg er gravid!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Tillykke :klap: Jeg har ingen erfaring med barnevogns kørsel og hund. Men du kan begynde med at lære Bella, at gå ved siden af dig(uden at trække) et stykke vej hver dag. Når hun har lært dette, kan du begynde at køre med en tom barnevogn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts