Hop til indhold

Hvalp og ny fodder

Aslan
 Share

Recommended Posts

Vi er gået fra vaks og over til hills til vores hvalp.

Vi har gjort det over en uge, og de sidste par dage har han pure nægtet at spise sin aftensmad.

I hans aftensmad er der samme antal gram hills som i morgenmaden, som han spiste fint.

Igår spiste han ikke sin aftensmad, her til morgen slikkede han på den og gik sin vej.

Nu har jeg givet ham hans gamle som han har spist af, men ej det hele.

Til alt dette, så prutter han meget.

Hans afføring er god (bedre end på det gamle vaks)

Kan luft i maven være årsag til at han ikke spiser:?:

Eller kan han ikke li det, men er så sulten morgen og middag at han kan blive nødt til at spise:?:

Han er glad og ved godt mod, der er ikke noget i hans adfærd der har ændret sig.

Jeg regner med at ringe til dyrelægen i dag, men vil lige hører hvad i siger til det:?:

Skal jeg blive ved med at bekymre mig, eller bare nøjes med at skifte fodder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Vi er gået fra vaks og over til hills til vores hvalp.

Vi har gjort det over en uge, og de sidste par dage har han pure nægtet at spise sin aftensmad.

I hans aftensmad er der samme antal gram hills som i morgenmaden, som han spiste fint.

Igår spiste han ikke sin aftensmad, her til morgen slikkede han på den og gik sin vej.

Nu har jeg givet ham hans gamle som han har spist af, men ej det hele.

Til alt dette, så prutter han meget.

Hans afføring er god (bedre end på det gamle vaks)

Kan luft i maven være årsag til at han ikke spiser:?:

Eller kan han ikke li det, men er så sulten morgen og middag at han kan blive nødt til at spise:?:

Han er glad og ved godt mod, der er ikke noget i hans adfærd der har ændret sig.

Jeg regner med at ringe til dyrelægen i dag, men vil lige hører hvad i siger til det:?:

Skal jeg blive ved med at bekymre mig, eller bare nøjes med at skifte fodder?

Når du skifter foder vil der altid være lidt med maven, prutter og ændret afføring, det skal nok gå i orden når han er vandt til det nye foder.

Hvis han spiser sin morgenmad, så tilbyd ham hans aftensmad og vil han ikke have det så er han nok ikke sulten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

eg har haft problemer med Hills og ingen ædelyst og stemmer mest for at du finder et andet foder.

Jeg var stædig og VILLE have min hund til at æde Hills fordi jeg troede det var det bedste for hende. Dt var det så ikke og hun var konstant undervægtig - til jeg omsider skiftede foder.

Jeg er af den holdning at hvalpe selv har en ide om hvad der er godt for dem fodermæssigt idtil vi får ødelagt det.

Når du har lavet skiftet over en uge bør der ikke være problemer med øget tarmluft og slet ikke, når du ser at afføringen er fin.

Hvis han har meget tarmluft, så meget at han føler sig opspilet og øm i maven, kan dette forårsage mindsket appetit - men han spiste jo af sit gamle foder da dette blev tilbudt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fodret min allergihund på Hills Z/D Ultra gennem længere tid, hvor hun samtidigt var medicineret med Prednisolon.

Da hun blev trappet ud af Prednisolonen, så fik hun omgående problemer med fordøjelsen, luft i maven og almindeligt ubehag.

Jeg valgte at skifte foder og problemerne blev voldsomt mindre.

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites