Hop til indhold

Giant hvalpe fodder


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggghhhhhhhhhhhhh

 

Det er da til at blive tosset på ansigtet af! MEGET frustrerende.

 

Er der nogen på dette forum, der har (har haft) en STOR hund, og som har gode erfaringer med giant hvalpe mad og inde for hvilket mærke?

(Vi har haft kig på olivers og eagelpack til store hunde/large breed puppy.)

 

Det hele ville være meget nemmere for nybegyndere hvis der var 2 slags fodder at vælge imellem og alle hunde var ens!

 

Jeg læser og læser, og jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg!

 

Oven i alle madinformationerne skal vi også lige huske at Aslan ikke må vokse for hutigt, han må ikke vokse for langsomt, vi skal også lige passe på at knægten ikke er for aktiv osv osv.

 

Oven i det er der svigerne der fuldt ud insistere på at deres labradore ALDRIG har skullet skifte fodder så hvorfor skal vi?

(ud over at de kæmpe kager ikke er nemme at få op af græsset, og at hvalpen ikke spiser sin mad :roll: )

 

Beeeeeeeeeee om hjælp :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal give din vaps det foder den kan li i de mængder den kan holde til. Vi startede på Hills til store racer, men dyret fik den mest kedelige pels af det...mere grå end sort. Så det var ikke lige just optimalt. Vi har nu skiftet Hills ud med Kingsmoor Puppy, der er gearet til både store og små racer og vovse vokser stadig harmonisk (uden lange tynde Bambi-ben osv) og hans pels er den smukkeste, skinnende sorte.

 

Beslut dig for et foder du synes du kan stå inde for og som vovse kan li og mærk og se dig så frem til om det er det rigtige...at vovse ikke bliver fed, at pels, tænder osv er i orden og at den lille vokser harmonisk.

 

Du bliver bare skør af at læse og læse og læse. Alle producenter mener jo - pudsigt nok - at netop deres produkt er det bedste. Om det så er det, kan kun du og vovse beslutte :-)

 

PS: Vores er en Berner Sennen, så den er og bliver stor....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggghhhhhhhhhhhhh

 

Det er da til at blive tosset på ansigtet af! MEGET frustrerende.

 

Er der nogen på dette forum, der har (har haft) en STOR hund, og som har gode erfaringer med giant hvalpe mad og inde for hvilket mærke?

(Vi har haft kig på olivers og eagelpack til store hunde/large breed puppy.)

 

Det hele ville være meget nemmere for nybegyndere hvis der var 2 slags fodder at vælge imellem og alle hunde var ens!

 

Jeg læser og læser, og jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg!

 

Oven i alle madinformationerne skal vi også lige huske at Aslan ikke må vokse for hutigt, han må ikke vokse for langsomt, vi skal også lige passe på at knægten ikke er for aktiv osv osv.

 

Oven i det er der svigerne der fuldt ud insistere på at deres labradore ALDRIG har skullet skifte fodder så hvorfor skal vi?

(ud over at de kæmpe kager ikke er nemme at få op af græsset, og at hvalpen ikke spiser sin mad :roll: )

 

Beeeeeeeeeee om hjælp :megaked:

:ae:Det skal nok gå det hele:ae:

Jeg bruger Olivers large breed start til Lexus og har brugt det siden han var omkring 13-14 uger, han vokser som han skal og har ingen problemer med vokseværk eller andet. Lige nu er vi igang med de sidste 15kg "start" da han bliver et år om godt 14dage, så går han over på Voksen foder.

Som "tilskud" får han en hel kylling en gang om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som "tilskud" får han en hel kylling en gang om ugen.

 

 

Kan den godt tåle kyllingeben?

Ikke fordelt over ugen?

 

 

Han må ikke få et foder med stort kalorieindhold og for meget kalcium,og fosfor indholdet skal passe :-)

 

Talene på disse 3 kender dyrelægen???

 

******EDIT*******

 

det står på indpakningne, lavt kalorie og kalcium indhold?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Kan den godt tåle kyllingeben?

Ikke fordelt over ugen?

Ja de kan godt tåle kyllinge ben så længe de ikke er tilberedt altså hverken kogt eller stegt. Mine hunde har altid fået en kylling og det har aldrig givet nogen form for problemer i de 18år jeg har haft hund:-D

 

Som hvalp fik lexus 1/4 kylling 4 gange om ugen, så på en uge blev det til en hel.

 

Du skal vide der er lige så mange meninger om fodring af hunde som der er hundeejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Kan den godt tåle kyllingeben?

Ikke fordelt over ugen?

 

 

 

 

Talene på disse 3 kender dyrelægen???

 

******EDIT*******

 

det står på indpakningne, lavt kalorie og kalcium indhold?

 

Mine får også rå kyllingelår :-)

 

De må ikke få tilberedte kyllingeben :-)

 

Det er både lettere at få fat i og billigere end okseben, underligt men sandt :hmm:

 

Alle ingredineslisterne findes let tilgængeligt på nettet, jeg ggoler det lige for dig http://www.soepet-dyrehandel.dk/produkter//?maerke=1

 

www.eaglepack.dk her skal du selv gå ind under det rigtige, og det skal du også på www.olivers.dk

 

Ellers står det på poserne, du kan få vareprøver på dem alle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggghhhhhhhhhhhhh

 

Det er da til at blive tosset på ansigtet af! MEGET frustrerende.

 

Er der nogen på dette forum, der har (har haft) en STOR hund, og som har gode erfaringer med giant hvalpe mad og inde for hvilket mærke?

(Vi har haft kig på olivers og eagelpack til store hunde/large breed puppy.)

 

Det hele ville være meget nemmere for nybegyndere hvis der var 2 slags fodder at vælge imellem og alle hunde var ens!

 

Jeg læser og læser, og jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg!

 

Oven i alle madinformationerne skal vi også lige huske at Aslan ikke må vokse for hutigt, han må ikke vokse for langsomt, vi skal også lige passe på at knægten ikke er for aktiv osv osv.

 

Oven i det er der svigerne der fuldt ud insistere på at deres labradore ALDRIG har skullet skifte fodder så hvorfor skal vi?

(ud over at de kæmpe kager ikke er nemme at få op af græsset, og at hvalpen ikke spiser sin mad :roll: )

 

Beeeeeeeeeee om hjælp :megaked:

 

Alle mine er vokset op på Royal canin giant og det har været super, skulle jeg vælge tørfoder igen, blev det RC:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok

Ja, jeg har jo også en kæmpe..

Jeg fodre ham med Royal canin giant. Han fik babydog, derefter puppy og er nu på junior.. Jeg har dog prøvet mig med andre mærker som eukanuba.

Nu får han Royal igen og så med lidt alaska lakse olie ovenpå. Det er rent mums. Han er blevet så meget bedre til at spise sin mad op nu. Og så har han fået en flot pels og taget et par kilo på. Som klæ´r ham rigtig godt..:blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Min har altid fået Royal Canin og led ikke af vokseværk, skæve ben osv. Hendes pels har altid (ok - måske ikke lige ved løbetid) været utrolig blank. Hendes hofter og albuer er fine.

 

Jeg mener det vigtigeste er at se på hunden og mærke på den, den må ikke blive hvalpenuttetfed :-) Så op et vist sted med den vejlende fodermængde (groft sagt) og pas på du ikke bliver "blind" - få nogle til at kigge på hundens huld engang imellem.:-D

 

Held og lykke - det er en jungle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar, i er nogle svesker herinde :lun:

 

 

Det blev til RC.

 

Tror nok at kæresten tænkte lidt længere end mig, jeg havde jo kigget en del på eagelpack og olivers, og jeg var helt væk i at det BARE var en af de to. Da kæresten så kigger RC ser han at de har baby, puppy, og så junior. Og jo, når det bliver forklaret hvordan han han skiftevis har brug for andre ting....så er det nok et meget godt valg (men kan aslan ikke li det, har vi fået lov til en af de to andre).

 

Nu håber jeg bare at Aslan kan li det!!!!!

Det er en pestilens at skifte fodder, og vi har kun gjort det en gang :roll:

Efter han har fået sit gamle mad (indtil på mandag hvor vi får RC) har han æææææædt det. Så staklen kunne altså ikke li hills, og hans afføring er ikke gul længere :-P

Nu mangler vi bare at prutterne bliver "normale" igen, for det er 3. nat hans prutter vækker mig :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Tak for svar, i er nogle svesker herinde :lun:

 

 

Det blev til RC.

 

Tror nok at kæresten tænkte lidt længere end mig, jeg havde jo kigget en del på eagelpack og olivers, og jeg var helt væk i at det BARE var en af de to. Da kæresten så kigger RC ser han at de har baby, puppy, og så junior. Og jo, når det bliver forklaret hvordan han han skiftevis har brug for andre ting....så er det nok et meget godt valg (men kan aslan ikke li det, har vi fået lov til en af de to andre).

 

Nu håber jeg bare at Aslan kan li det!!!!!

Det er en pestilens at skifte fodder, og vi har kun gjort det en gang :roll:

Efter han har fået sit gamle mad (indtil på mandag hvor vi får RC) har han æææææædt det. Så staklen kunne altså ikke li hills, og hans afføring er ikke gul længere :-P

Nu mangler vi bare at prutterne bliver "normale" igen, for det er 3. nat hans prutter vækker mig :roll:

I er helt sikkert klar over det. Men lige for en sikkerhedsskyld.. I skal bare lige huske på det skal være til giant-breeds;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Jeg må tilslutte mig skaren som bruger royal canin. Vi er nu oppe i "junior" størrelsen og der er absolut hverken problemer med pels, usund vækst eller andre gener.

 

Jeg giver ikke min hund "menneskemad" som sådan, men giver ham en gang imellem lidt lever, rå kylling eller et ben fra slagteriet udover de "normale godbidder", griseører osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...