Hop til indhold

Ændret adfærd efter parring

Gæst Mibo
 Share

Recommended Posts

Har hørt så meget om at hanhunden godt kan ændre adfærd efter at have parret første gang, er der nogen der har oplevet det og hvordan har det vist sig ?

Min hanhund er for 3 uger siden blevet brugt i en parring og jeg har efterfølgende ikke mærket nogle ændinger på ham, så ville bare høre om det er noget sludder man hører rundt omkring eller der er nogle hunde der ændrer sig meget og andre der overhovedet ikke ændrer adfærd ?

Link til indlæg
Del på andre sites

De 2 hanhunde (Boxere) jeg har haft, ændrede ikke deres adfærd synderligt efter de begyndte at parre.

Dvs. de begyndte ikke at springe over havehegnet, de holdt ikke op med at spise, de stod ikke og hylede, de blev ikke ustyrlige osv, hvis der var en løbst tæve i nærheden.

Men de blev begge meget hurtigt klar over, hvornår der var "damebesøg" i vente. Det var noget med at jeg lagde et håndklæde frem på terrassen (til at tørre "parringskum), lukkede en låge i haven og satte kaffekopper på bordet :-)

Parringerne foregik altid hos mig - så begge Boxere fik "serveret" de "frække damer" i vores have - og måske er det derfor at de aldrig havde grund til at forlade haven for at "få det frække" :slem:

Pøj pøj med parringen :-)

Nu har jeg godt nok selv tæver... Men har en søster og en bedste veninde, der begge har hanner der har parret. Og de har kun meldt godt tilbage - hannerne er nu ikke lige så "hys" omkring tæver der "kun" er løbske, de har vidst at de ikke var grydeklare endnu, og derfor ikke været lige så interesserede. Har ikke hørt om ændret adfærd på andre plan, end at de nu ved hvad det drejer sig om, og derfor har en meget længere lunte overfor løbske tæver.

Håber det kan bruges, selvom det kun er andenhåndsfortællinger!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Reiki har ændret sig en del siden han "fik lov" at parre en tæve.

Han er en islandsk fårehund på snart 4 år. Parringen fandt sted da han var lidt over 2 år.

Han blev pludseligt meget voksen -finder sig ikke længere i noget skaberi fra andre hunde. Ikke at han er agressiv eller noget, men han siger klart til og fra, og hans line er blevet markant kortere overfor irriterende hormonfyldte unghunde. De får altså klar besked hvis de opfører sig belastende.

Han vælger osse oftere andre hunde fra. Hvor han før legede med "alt og alle", hilser han nu kort på fremmede hunde, og går så ud og beskæftiger sig selv med snusen osv, uden at bruge mere tid på den fremmede.

Det er jo ret alm "voksenadfærd", men den kom altså meget pludseligt, og umiddelbart efter hans damebesøg.

Derudover er han så osse blevet knald-god til at vide hvornår det betaler sig at skabe sig over en løbsk tæve. En tæve der "bare" er i løbetid, bliver bare snust til og holdt lidt øje med, og det er så det.

En tæve der er højløbsk er tilgengæld en helt anden sag, og han kan kende forskel på de to fra meget lang afstand

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Michelle w

Nej det synes jeg ikke er negativt. Han var jo nok blevet det før eller siden.. håber jeg da *G*

Men det kom nærmest over nat -og det sidste lille skridt tog han så da Gaia flyttede ind.

Og vupti havde jeg ikke længere en ung, tæt på voksen hanhund men derimod en fuldvoksen hanhund med alt hvad det indebærer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst naturlig

Vi passede en hunhund, der vidste sig, at være i løbetid, så min han på 5 år, kom på "overarbejde" i det døgn, og blev totalt stressede, kunne slet ikke finde ud af at stoppe.

Det er nu 14 dage siden, og han har tydeligvis ændret adfærd, han "græder"/piver i søvne (som om han savner), og når vi skal ud af døren for at gå tur, (3 gange daglig), er han begyndt at gø,ret hysterisk, også imens vi går kan han spurte helt vildt og begynde at gø, meget, meget mærkeligt ikke....Hej fra Sanne

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu 5 uger siden at han blev parret og der er stadig ikke noget at mærke på ham.

Der er måske en lille ændring alligevel, han er blevet en lille smule mere ligeglad med andre hunde når vi er ude at gå tur men ikke særligt meget. Det kan også være tilfældigt at de hunde vi har mødt siden ikke har været så interessante :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites