Hop til indhold

Min mops strinter!!


Gæst Tania
 Share

Recommended Posts

Hej:-D

Vores ellers så dejlige han mopse på 1år og 3 måneder er begyndt at små strinte når vi er på besøg hos andre. ALDRIG herhjemme. Han ser ikke skyld bevidst ud når han gør det Han er ikke kastreret, og vi er klar over at det nok er derfor. er kastrering virkelig den eneste udvej af "strinteriet"? Jeg er dybt frustreret over det, da det er rigtig træls for dem vi besøger, og meget flovt for os :vedikke: Nogle råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Tja -istedet for tissebælter o.l. kunne man jo ganske enkelt lære sin hund at lade være. Men det andet er self lettere:rolleyes:

 

Jeg tror det er ret udbredt blandt intakte hanhunde, at de får en periode hvor den slags skal afprøves (og bliver ved hvis ikke de lærer andet).

 

Jeg er ikke særligt pædagogisk lige hvad strinteri angår. Det er jo ikke et spørgsmål om renlighedstræning (hvor jeg ville være en hel del mere pædagogisk) men om markering.

 

Jeg gjorde det ved min hanhund, at han beholdt en snor på, når vi var på besøg nogen steder. På den måder var jeg 100% sikker på at nå at opdage det, hvis han skulle til at lette ben.

Og når han så gjorde det, så blev han ganske bestem og med et NEJ smidt udenfor. Det er self ikke meningen at det skal gøre ondt på hunden, men det skal gøres sådan at det er helt tydeligt at det bare IKKE er acceptabel adfærd.

 

Jeg behøvede ikke at gøre det mere end et par gange, så var problemet løst. Han har ikke gjort det siden, heller ikke selvom vi kommer steder med intakte tæver osv.

 

For nogen kræver det lidt længere tid. men kunsten er at fange hunden i det endten mens, men helst INDEN den faktisk når at strinte (altså når den bare "lægger an" til det).

Jo færre gange den får succes med adfærden, jo hurtigere og nemmere kan den afvænnes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gør det også, men kun hjemme ved mine forældre. Vi går ud fra det er fordi de har to tæver, og at de selv har haft en hanhund, og lugten af ham måske stadig sidder i tæpperne.

Men hvis jeg holde øje med ham og ca går ud med ham hver anden time, så gør han det ikk! Lidt som om at ha en hvalp igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tusind tak for besvarelserne :-D ble har vi tænkt på, men det bliver bare for besværligt i længden da vi tit er ude. Han strinter også udenfor det har han gjort rigtig længe. Men "inde-strinteriet" startede for ca 1 måned siden. God idé med at give ham snor på, det vil vi prøve. Vi har prøvet at skælde ud og smide ham udenfor. Men det er jo så bare sådan at han elsker at være ude. Så efter at have gøet og kradset på døren et lille minut løber han bare ud og leger. så det duer ikke rigtig:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Han skal jo ikke smides ud for at lege -han skal tages i det på fersk gerning (helst inden han reelt når at strinte), smides udenfor (gå evt med ud) og når han så har lettet ben der, kan han komme ind igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...