Hop til indhold

spolorm?


vovsemolly
 Share

Recommended Posts

:confused:vores hvalp på 12 uger har fået spolorm var hos dyrlægen i mandags, hvor hun fik en pille. Så er mit spørgsmål, hvor længe efter pillen vil der være orm i afføringen:?:

fx har hun haft afføring 3 gange i dag ,hvor der har været orm den ene gang. har ringet til dyrlægen og spurgt om hun skal have flere piller, hun sagde at det er en behandling, hvor hun kun skal have den ene.

hilsen

Annette/kenneth

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
:confused:vores hvalp på 12 uger har fået spolorm var hos dyrlægen i mandags, hvor hun fik en pille. Så er mit spørgsmål, hvor længe efter pillen vil der være orm i afføringen:?:

fx har hun haft afføring 3 gange i dag ,hvor der har været orm den ene gang. har ringet til dyrlægen og spurgt om hun skal have flere piller, hun sagde at det er en behandling, hvor hun kun skal have den ene.

hilsen

Annette/kenneth

 

Jeg ville nok vælge at stole på dyrlægen.

 

Hvis du om noget tid mener der stadig er orm, men du ikke lige kan se noget, vil jeg regne med, at du altid kan indlevere en prøve som dyrlægen kan teste. Hvad det koster ved jeg (heldigvis) ikke. :-)

 

Fortsat god bedring til vovsen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Normalt går der 24 - 36 timer efter en ormebehandling førend ormene er ude af systemet - alt derover syntes jeg lyder mærkeligt, men kender selvfølgelig heller ikke alle de tilgængelige ormemidler på markedet :???:

 

Hvis hun stadig viser tegn på orm i morgen ville jeg tage kontakt til dyrlægen igen og få hende på en anden kur - der er store resistensproblemer mht ormemidler og måske den kur du har fået, ikke har været det der skulle til.:-)

 

Af nysgerrighed - hvad hed den du fik?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvad er symptomerne egentlig ved orm?

 

Aslan gider ikke rigtig at spise, men vi kan ikke helt finde ud af om det er evt orm, eller om det er alt det flytning der skyldes at han ikke rigtigt gider at spise.

 

Han har ikke hypig hikke, men når han har det, der det kraftig og hurtig hikke. For det meste når han vågner at han hikker.

 

Han virker glad og tilfreds, men bedrager skinnet?

 

Ja ja ja, ingen hund er død af sult, og han får da også tilbudt maden som han plejer.

 

Imens min google søgning har stået på efter symptomer, har jeg fundt alt andet end dette. Bla at hvalpe er født med orm eller får det fra mælken; Så er der forskellige sider hvor de foreslår ormekur alt imellem 1½ til 3 måneder...... hvad ville i foreslå? Hvor tit skal vi give aslan en ormekur?

Det er 1 måned siden han fik sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...