Hop til indhold

Lidt nyt fra doberman rescue


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Var det ikke nemmere at finde en omplacerings dober fra dk?:vedikke:

Nu er doberman jo ikke den mest udbredte race i DK og med den erfaring Doberfan har med racen, ville hun også være god til at vurdere om det var en hund der kunne passe til det jeg skulle bruge den til :-D

 

Men jo, kunne sagtens bruge en fra DK eller en hvalp herhjemme fra, det var bare en tanke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det lade sig gøre at få sådan en hund til Danmark eller er det simpelthen for omfattende ?

Har I sendt hunde ud af landet?

 

Ikke at jeg skal have en nu, men om 5-6 år skal jeg jo nok have en ny hund og netop doberman er på tale, så hvorfor ikke hjælpe en unghund/hvalp til et nyt og bedre liv i Danmark.

 

Det er ikke gjort før, nok mest fordi, vi har en fast regel om, at vi skal inspicere de nye hjem, for at sikre at det er absolut sidste gang, hunden bliver omplaceret.

 

Dernæst synes jeg, det ville være synd, at udsætte en hund, som muligvis allerede har haft nogle uheldige oplevelser, for en lang og traumatisk rejse.

 

Men man skal jo aldrig sige aldrig, så hvis det bliver aktuelt vil jeg da gerne undersøge nærmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så måtte Tookie desværre over broen. Hendes hjertemedicin fik hende til at miste appetitten, så det var en uholdbar situation. Men 15,5 år er jo også virkelig en høj alder for vore race.

 

Tookie blev efterladt af sine ejere da de evakuerede pga. orkanen Katrina, og da et sødt par fra Florida kom herover for at hjælpe efter stormen, adopterede de den dengang 10-årige Tookie.

 

Sov sødt, søde skøre tøs. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det er ikke gjort før, nok mest fordi, vi har en fast regel om, at vi skal inspicere de nye hjem, for at sikre at det er absolut sidste gang, hunden bliver omplaceret.

 

Dernæst synes jeg, det ville være synd, at udsætte en hund, som muligvis allerede har haft nogle uheldige oplevelser, for en lang og traumatisk rejse.

 

Men man skal jo aldrig sige aldrig, så hvis det bliver aktuelt vil jeg da gerne undersøge nærmere.

 

 

Det er og var mit mantra, da jeg placerede internat vovser.

 

Kan ikke vaere mere enig. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har en lidt sød historie. Vores årlige træf blev holdt i en hundevenlig gårdhave bag en bar/restaurant. I går mødte vores formand den bartender/tjener, som tog sig af os. Han fortalte hende, at han altid havde været dødsens ræd for dobermans, men at efter vi havde været der to år i træk og han havde færdedes rundt blandt vores søde, venlige og fjollede hunde, var han kommet sig helt over sin angst - OG han havde derfor samlet alle sine drikkepenge fra dagen og doneret dem til hundene. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...