Hop til indhold

Et lille indkørings spørgsmål


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Fik jo hvalp i går(4½ mnd. gammel aussiehvalp,se anden tråd;-)).

 

Første møde gik fint og hvalpen var naturligt nok utryg og både knurrede og snappede efter min berner(2 år). Det var også helt på sin plads da han var ret pågående og mega interesseret.

 

I dag går det bedre og de ligger nu med en meters mellemrum og sover:mrgreen:.

 

Men....... hver gang min berner forsøger at nærme sig venligt og roligt(ikke når de sover altså) farer den lille op og knurrer og snapper(den lille har sågar selv opsøgt den store for så lige pludselig at knurre og snappe).

 

Er det ok at den lille gør det eller skal han stoppes i det, når det ikke er meget nødvendigt(tænker at han jo også må vise sine grænser).

 

Jeg arbejder naturligvis også målrettet på, at de skal have nogle gode stunder sammen og positive oplevelser og dem har vi (under opsyn) også mange af;-).

Ved godt at vi kun har arbejdet på det i et døgn, men vil helst undgå at lave for mange dumme fejl:stupid:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil helt og holdent tilskrive det usikkerhed, jeg ville have hundene adskilt med et børnegitter i mellem så hvalpen kan se og snuse på afstand:-D

Jeg ville ikke sige noget til hvalpen, bare sørge for så vidt muligt at der er den afstand hvalpen behøver her i starten.

Jeg tror det retter sig på få dage:vinken:

Held og lykke og tillykke med pusset, jeg er misundelig:5up:

Jeg vil også have en Aussie nå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som kleo skriver, så giv det lidt tid. Brug børnegitter her i starten og lad dem langsomt vænne sig til hinanden.

 

Nu har vi jo fået Zolo, og efter ca 3 uger behøver ikke rigtig bruge gitter mere. Før brugte vi det, så de fik lidt pause, da de ellers legede stort set hele tiden.

 

Det kan også være en god ide at tage dem ud i haven samtidig. Det giver noget andet, når der er højt til loftet. Her hjemme var begge mere rolige/ligeglade med hinanden udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...