Hop til indhold

Erfaring med at køre tørkost hvalp på barf


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Min nye hvalp har fået eukanuba de første 4½ måned af sit liv, men da jeg barfer den store vil jeg også gerne gøre det med den bette.

Hvordan har I gjort og hvad er jeres erfaring?

Jeg er startet med at give mest tørkost og lidt barf og så gradvist byttet om på forholdet de sidste 4 dage(fjerkræ og lam).

Hans mave har været fin indtil i dag, hvor det er lidt tyndt??

Er det almindeligt og skal jeg bare fortsætte eller skal jeg tilbage til mere tørkost og mindre barf i en periode???

Skal lige siges at han er fuld af krudt og narrestreger og ikke skal ud og besørge hele tiden;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej,

Min nye hvalp har fået eukanuba de første 4½ måned af sit liv, men da jeg barfer den store vil jeg også gerne gøre det med den bette.

Hvordan har I gjort og hvad er jeres erfaring?

Jeg er startet med at give mest tørkost og lidt barf og så gradvist byttet om på forholdet de sidste 4 dage(fjerkræ og lam).

Hans mave har været fin indtil i dag, hvor det er lidt tyndt??

Er det almindeligt og skal jeg bare fortsætte eller skal jeg tilbage til mere tørkost og mindre barf i en periode???

Skal lige siges at han er fuld af krudt og narrestreger og ikke skal ud og besørge hele tiden;-).

V.H. Sille

 

Vi fik et par kg hvalpefoder med og i de dage der gik til han havde spist det, der gav jeg en del meget kødfulde ben ved siden af - efter de 4-5 dage, så gik han direkte over på råt, som de andre også får. Alt foregik uden problemer med mave eller lign :5up:

 

Du kan jo evt understøtte med Zoolac eller lign. produkt i et par dage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricki fik et kyllingelår, da han landede hos os som 8-ugers hvalp. Ingen problemer overhovedet.

 

Og jeg vil sige, at en 4½ måneders hvalp udmærket godt kan tage springet fra tørkost til barf. Det er måske endda blandingen af de to, der kan give tynd mave. Så tag springet, når du har sikret dig et lager Zoolac eller lign.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, jeg gjorde det ogsaa fra den ene dag til den anden og jeg startede min hvalp paa ca. samme tidspunt som jeres. Han havde lidt uregelmaessig mave i ca. en uge, og saa var det nogle FLOTTE faste hundelorte:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja, jeg gjorde det ogsaa fra den ene dag til den anden og jeg startede min hvalp paa ca. samme tidspunt som jeres. Han havde lidt uregelmaessig mave i ca. en uge, og saa var det nogle FLOTTE faste hundelorte:klap:

 

YEAH. Jeg har en avatar:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...