Gæst gittesylvest Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 :fornaermet:Er der nogen som har erfaring med at tage sin hund med til Sverige. Jeg skal den 11.03 og til den 13.03.11 på weekend med mine børn og forældre til Sverige for at fejre mine forældres 70 års fødselsdage. Da jeg sagde ja til invitationen var jeg ikke klar over at det stort set er umuligt at tage sin hvalp med og da han kun er 10 uger er vi bare rigtig kede af at skulle have ham passet med risiko for at alt hvad vi har brugt af krudt på at renligheds træne ham og blive en del af familien, bliver ødelagt. Jeg har mailet med jordbruksverkert i Sverige og de siger at vi ikke kan søge dispensation på vores hvalp,da det kun gælder for dem som skal indføre hvalpen permanent til Sverige. Jeg må indrømme at jeg har stor lyst til bare at tage ham med, men hvad er konsekvensen hvis det bliver opdaget, er der en af jer som har en viden om det? Ellers bliver min mand nødt til at blive hjemme med hunden, hvilket vi er rigtig kede af. Kh Gittesylvest:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Lad være!! Det er bare ikke det værd. Potentielt kan I risikere karantæne - og så er det vist meget mere end renlighedstræningen, der er spoleret. Kan I ikke få hvalpen passet? Og så få sat gang i rabiesvaccinationen så hurtigt som muligt, så det aldrig bliver et problem fremover. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Jeg ville få hvalpen passet! Det er for risikabelt at tage ham med.... Ellers ville jeg melde afbud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gittesylvest Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Tak for svaret, det bliver farmand som må blive hjemme, det er bare ærgerligt da vi skal bo i en hytte langt inde i skoven hvor vores Santo kunne løbe rundt uden snor. Utroligt med disse regler som forøvrigt ikke gælder for svenskere som vil ind i Danmark med deres hunde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Ja det er selvfølgelig rigtig træls at blive ramt af reglerne. Men I må jo bare igang med rabiesvaccinen, så kan han komme med næste gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 enig med siri. en meget dum risiko at løbe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Eftersom vi har sommerhus i Sverige og bor i København, er vi ofte frem og tilbage med vores hunde. Nu har jeg ikke tal på, hvor mange gange vi samlet er kørt frem og tilbage, men er blevet stoppet tre gange i alt. En gang da vi kørte af færgen i Helsingborg (meget sjældent vi tager den vej over), og to gange ved broen. Ved en lejlighed havde jeg ikke fået papirer med på dyrene, og det er selvfølgelig noget skidt, at blive stoppet med tre dyr i bagagerummet uden at have de rette papirer på plads. Heldigvis kunne vi nøjes med at blive ledt tilbage over broen, og så betale for to gange bro. MEN jeg har en snigende fornemmelse af, at grunden til vi slap så relativt let, var at jeg havde pas på alle hundene (manglede indførselsattest), og de på mine kritikker fra diverse hundearrangementer i Sverige, kunne bevise, at vi ofte rejser frem og tilbage - og man som følge deraf kunne slutte, at der nok plejer at være styr på det hele. Ligesom rabiesvaccinen var på plads. Det kan lade sig gøre at smugle hunden, men ingen ved rigtigt, hvilken straf man risikerer at blive udsat for. Der bliver til stadighed talt både kæmpe bøde og karantæne, men jeg har endnu ikke hørt nogen jeg kender blive udsat for det, så ved ikke om det er en urban legend. Det største spørgsmål er selvfølgelig derfor: tør man satse? Svenskerne må i øvrigt heller ikke tage så små hvalpe - der ikke har styr på rabies og blodprøve - rejse frem og tilbage. Der er de underlagt de samme regler som os andre. I risikerer på ingen måde at ødelægge noget ved renlighedstræning og det at være en del af jeres familie, ved at lade hvalpen blive passet af andre i en (forlænget?) weekend. Det ville jeg personligt syntes var at foretrække, i stedet for at dele jeres familie op. Er det ikke muligt at finde nogen venner til at passe? Eventuelt hjemme hos jer selv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gittesylvest Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Tusind tak for dit svar. Vi har desværre ikke mulighed for at få hunden passet da det er hele familien som skal med og fejre mine forældre. De venner som vi har, har selv hund og umiddelbart har de første møder ikke været gode imellem hundene. da det er første gang vi har hund er jeg selvfølgelig bekymret for at alt det krudt vi har investeret i at være hjemme ved hunden de første tre uger bliver ødelagt af at han skal passes hvor der er andre hunde som er noget voldsomme i deres omgang med vores lille hvalp. jeg er rigtig glad for dit svar,men jeg foretrækker at farmand bliver hjemme, da jeg ikke kan se nogen anden udvej. Det er bare så surt at skulle melde afbud pga vi har fået Santo. måske jeg kan lokke dem med at finde en anden måde vi kan være sammen på allesammen. For det er selvfølgelig rigtig dumt at tage chancen og risikere i værste fald at de tager hunden i karantæne. Men vi kan jo spille dumme hvis vi bliver stoppet og sige at det kender vi ikke noget til med de regler!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Ku' I ikke få Santos opdrætter til at passe ham i de få dage :hmm: Jeg kender mange opdrættere, der hellere end gerne passer for hvalpekøberne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Jeg tror desværre ikke det hjælper noget at spille dum - tværtimod :-/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gittesylvest Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Jo det kunne vi sikkert godt, men der er bare lige det at Santo er købt i Hobro, så desværre, men tak for tippet. KH Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mutti-dyreglad Besvaret Februar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Der er også noget med, at du skal have haft den rabiesvaccine sat igang for længe siden, hvis du skulle have ham med allerede i marts.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts