Hop til indhold

cockeren som jagthund


tacora
 Share

Recommended Posts

Syntes jeg lyder mærkeligt. Jeg er sikker på at Dumle godt kunne være brugt til jagt hvis han var blevet trænet til det, men hans lyst til at apporterer er lig nul. Til gengæld har han altid haft et utroligt blødt bid.

At interessen skulle være rettet mod fugle har jeg ikke mærket noget til. Dumle tager sig aldrig af fugle, til gengæld har han fundet og markeret kattekillinger, pindsvin, katte der lå i skjul, en halvdød svane og en død mus ved at tage stand (kun her det er sket og bestemt ikke noget han er trænet til, men jo egentlig heller ikke noget han sådan burde kunne).

At den røde skulle være den med størst jagtlyst kan jeg ikke helt følge. Jo, Dumle har da jagtlyst. Han tager stand når han finder et spændende dyr, han går zigzag søg og går som regel ikke mere end 20meter fra os, men hans indkald har aldrig fejlet noget.

 

Hans cockerven Aslan til gengæld (kan ikke huske hvad farven hedder, men han er orange/hvid) er væk så snart han ser en fugl han kan jage og er der ænder på en sø kan man godt droppe at få hunden ind igen før han er færdig med at se om han kan fange den og så har han en boldaporterings ting der nærmest er ocd.

 

Jeg syntes ikke jeg har set større jagtlyst ved de røde end ved andre farver. Til gengæld har jeg set lidt mere tendens til... kan man kalde det følsomhed? :vedikke:

 

Jeg gjorde såmænd også bare opmærksom på det underlige i at Spanielklubben skriver som de gør på deres hjemmeside. Man skulle jo tro de vidste hvordan en spaniel skulle være :mrgreen:

 

:vinken:Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...