LiseLyholm&Ronja Skrevet Marts 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 10, 2011 Jer der fodre efter kødets farve, altså lyst, rosa, rødt og mørkt, hvordan gør I? Tror jeg vil gøre sådan, men vil gerne høre hvordan I gør Fortæl om jeres erfaringer :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 smider det ud hvis det er sort eller grønt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 smider det ud hvis det er sort eller grønt... Det var ikke det jeg mente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Det var ikke det jeg mente Jeg forstår så slet ikke hvad du mener??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Kødet fra dyr er delt op i farver/typer: Lyst kød: kylling, høne, kalkun, kanin, svin Rosa kød: lam, får, and, due, vildsvin Rødt kød: kalv, okse, hest, Mørkt kød: hjort, hare, fasan, kænguru, storvildt Når man barfer kan man barfe på forskellige måder. Og jeg har så fået den geniale idé at fodre efter kødets farve :klap: Man skal nemlig gerne komme rundt om alle "kødfarverne" på en uge, og så gerne lidt ekstra af Rosa og Mørkt kød. Så tildeler man en ugedag for en kødfarve, og giver et dyr fra den farve Så skal man bare huske ikke fx at give okse hver gang det er rødt kød :blink: Og så ville jeg bare høre hvordan andre fodrer på den måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Har aldrig hørt om metoden og synes den lyder fjollet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Har aldrig hørt om metoden og synes den lyder fjollet Hvordan barfer du? Tænker at det så er nemt at holde styr på at det bliver gjort varieret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Det er manden der står for fodringen, men han er ret systematisk, havde engang et skema, men nu 'kan han det bare' Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Marts 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2011 Det er manden der står for fodringen, men han er ret systematisk, havde engang et skema, men nu 'kan han det bare' Det punkt håber jeg at jeg kommer til på et tidspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Kødet fra dyr er delt op i farver/typer: Lyst kød: kylling, høne, kalkun, kanin, svin Rosa kød: lam, får, and, due, vildsvin Rødt kød: kalv, okse, hest, Mørkt kød: hjort, hare, fasan, kænguru, storvildt Når man barfer kan man barfe på forskellige måder. Og jeg har så fået den geniale idé at fodre efter kødets farve :klap: Man skal nemlig gerne komme rundt om alle "kødfarverne" på en uge, og så gerne lidt ekstra af Rosa og Mørkt kød. Så tildeler man en ugedag for en kødfarve, og giver et dyr fra den farve Så skal man bare huske ikke fx at give okse hver gang det er rødt kød :blink: Og så ville jeg bare høre hvordan andre fodrer på den måde Jeg tager en del hensyn til ikke at fodre med for mørkt kød. Åbenbart det modsatte af, hvad du vælger at gøre. Jeg har en liste i min telefon, som deler det fornuftigt op. Jeg kan lige citere lidt: Kalkunhals Svin + lever Kyllingeben Lam Okse And/gås + hjerte Kallun Vildt Kylling Hest + hjerte Kalkun Svin + lever Kallun osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Hej, Jeg tager bare lidt forskelligt op fra fryseren og det fungerer fint. Jeg tænker ikke vildt meget i farver, men kender godt begrebet;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Marts 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Jeg tager en del hensyn til ikke at fodre med for mørkt kød. Åbenbart det modsatte af, hvad du vælger at gøre. Jeg har en liste i min telefon, som deler det fornuftigt op. Jeg kan lige citere lidt: Kalkunhals Svin + lever Kyllingeben Lam Okse And/gås + hjerte Kallun Vildt Kylling Hest + hjerte Kalkun Svin + lever Kallun osv. Fandt det her på naturligthundefoder.dk Rosa og mørkt kød er den gruppe fra hvilken den vilde nordamerikanske/tundra ulv naturligt ville indtage størstedelen af sin føde, hvorimod lyst kød og rødt rød ikke naturligt ville figurere på ulvens menukort i væsentlig grad. Jeg finder det derfor mest naturligt at hunden hovedsageligt fodres med kød fra disse to grupper. Hvorfor går du uden om det mørke? :hmm: Hej,Jeg tager bare lidt forskelligt op fra fryseren og det fungerer fint. Jeg tænker ikke vildt meget i farver, men kender godt begrebet;-). V.H. Sille Det har jeg også gjort hidtil. Men vil gerne have lidt orden i det Sådan med skemaer og sårn så jeg kan holde styr på det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts