Hop til indhold

jalousi og voldsom

Gæst ixia
 Share

Recommended Posts

Hey... i bliver simpelhen nød til a hjælpe.

Min kæreste og jeg har en schæfer på snart 9 måender og en gårdhund på et 1 år.

Når de er ude og lege, så løber de løst. Men schæfer kan ikke finde ud af det, hun overfalder den lille meget voldsomt. Så hun begynder at pive. Hun er rigtig voldsom, når der kommer andre hunde og vil lege med.

hvad skal jeg gøre ved dette? :hmm:

Hun er også meget voldsom, når der kommer andre hunde. Hun løber op i hovedet på dem og slikker helt vildt (det er jo fint nok), men hun begynder også at små bide efter dem. Så deres ejere bliver bange... :evil:

hjælp, det er virkelig blevet et problem.... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Når du skriver voldsom er der så aggression involveret eller er hun bare "vild i varmen";-)??

Hvis det er det sidste vil jeg da bare finde nogle gode legevenner på hendes str. hun kan lege med.

Min berner var selv lidt voldsom overfor vores hvalp, men jeg stoppede ham bare når det blev for voldsomt og nu har de fundet en god måde at lege på.

Din hund er jo nok bare en kåd unghund der skal lære at styre sig.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

please hjæjp mig... :damn:

Rooolig nu :blink: hvis du er så ivrig og "stresset" smitter det jo af på hunden..

Hej,

Når du skriver voldsom er der så aggression involveret eller er hun bare "vild i varmen";-)??

Hvis det er det sidste vil jeg da bare finde nogle gode legevenner på hendes str. hun kan lege med.

Min berner var selv lidt voldsom overfor vores hvalp, men jeg stoppede ham bare når det blev for voldsomt og nu har de fundet en god måde at lege på.

Din hund er jo nok bare en kåd unghund der skal lære at styre sig.

V.H. Sille

Enig, det er en unghund, de er overalt og på alle måder, især schæfer hører jeg godt kan være "voldsomme" i deres hvalpe leg og skal have ligemænd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeres anden hund er utryg ved schæferen så ville jeg ikke lade dem lege frit sammen. Så må det foregå under overvågning fra jer hvor i tager den store i snor hver gang den er for voldsom for den lille...

Jeg tror heller ikke umiddelbart der ligger noget aggressivitet bag det, men det ændrer jo ikke på at jeres lille hund får en masse dårlige oplevelser...

Min labrador legede som hvalp meget med en lille lövchen hvalp. Der var stor størrelsesforskel og skipper var af og til for voldsom for duffy. Vi ejere sørgede for at duffy altid havde et sted hvor hun kunne komme i ly hvis det blev for meget for hende. Og jeg stod altid parat til at stoppe min hund hvis han blev for overgearet.

De leger super godt sammen i dag fordi skipper har lært at man ikke bare kan tromle hen over de små :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene af mine gamle schæfere var også noget voldsom som unghund-

- for det første aftog det meget da han blev mere moden,

men undervejs kunne jeg holde styr på det,

dels ved at have andre schæferunghunde på besøg dagligt, som han kunne tumle med,(evt i klub)

- dels ved at lave en decideret træningsplan, og huske på at schæfere både er arbejds og hyrdhunde ,+ meget intelligent- og det kræver en del af ejeren,

Det er ikke nok med en hyggelig gåtur et par gange om dagen, den skal udfordres og arbejdes med,have opgaver at udføre og mindre tid til sig selv,hvor den kan finde på numre...hvis du magter at holde din schæfer velstimuleret så vil voldsomheden(sammen med at du overvåger legen og stopper den) aftage.

Hvis det er din første schæfer ,vil jeg på det stærkeste anbefale dig at træne sammen med meget erfarne schæferfolk.Du kan høste så mange guldkorn og værdifulde informationer og hjælp, som på lang sigt kan sikre dig en perfekt følgesvend. Opdraget korrekt er det en vidunderlig hund:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar.... :hjerte:

Hun er på ingen måde aggressiv.... Hun vil bare have den lille hund for sig selv...

Hun er en dejlig lydig hund, bare ikk lige når hun bestemmer sig for at det skal gå udover den lille. Men jeg vil prøve jeres råd...

:klap:

Jeg er glad for at høre, det ville blive lidt bedre når hun bliver andre.... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites