Hop til indhold

Problemer med øret.

Gæst Nuuk
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen. Har en lille Japansk Spids. Har tjekket dens øre, og der er sådan noget "Brunt/Sort" snask i dem? .. Hvad kan dette evt. være? Den skal til dyrelæge her på torsdag og have undersøgt det hele, så jeg ved at den er rask og fin.

- Tror evt. det er "øremider" :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brunt snask er ofte at sidestille med "ørevoks", kan man vel næsten sige. Dertil kan man købe noget ørerens hos dyrehandleren :-D

Det hældes i hundens ører, og så holder du øreflappen over og gnider/masserer meget mildt - herefter skal hunden have lov til at ryste det ud.

Dog skal man ikke gøre dette, hvis øret ellers virker irriteret/rødligt. Men tag snakken med dyrlægen om det :5up: Han renser sikkert også ørerne, hvis du nævner det, så kan du se, hvordan det bliver gjort :-)

Tror næppe, at det er mider:

Dyrlægevagten - Øremider

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 2 havde noget brunt snask i ørerne - havde observeret den ene rystede på hovedet, så ørerne "flappede rundt" (en golden med lange flapører) og en lille hvalp som kløede sig ekstremt meget.

Dr. dyr tog prøver af det og det viste sig at være øregangsbetændelse. Vi behandlede det med Canaural på samme måde, som Bernerazuro beskriver. Nogle dråber ad gangen om dagen. Næste dag tørrede vi med lidt papir og så dryp igen. 10 dage efter fine ører og allerede efter 3 dages behandling svandt deres rysten/kløen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 2 havde noget brunt snask i ørerne - havde observeret den ene rystede på hovedet, så ørerne "flappede rundt" (en golden med lange flapører) og en lille hvalp som kløede sig ekstremt meget.

Dr. dyr tog prøver af det og det viste sig at være øregangsbetændelse. Vi behandlede det med Canaural på samme måde, som Bernerazuro beskriver. Nogle dråber ad gangen om dagen. Næste dag tørrede vi med lidt papir og så dryp igen. 10 dage efter fine ører og allerede efter 3 dages behandling svandt deres rysten/kløen :-D

Men ørerne var også rødlige så, ikk'?

Møffe har ørebetændelse lige nu - næsten færdigbehandlet - og ørerne var synligt røde... Han rystede sig så også meget på ørerne, hvis noget berørte dem. Opdagede det mens vi ringtrænede, så ramler halsbåndet jo ind i øret nu og da - ryste ryste ryste. Meget elegant :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Muttley

En god tommelfinger regl er at lugte til ørene på sin hund, hundeører lugter altid men hvis der er øremider og især ved betændelse stinker de virkelig meget.

Jeg har prøvet med min at hun kløede sig i øret og var rød og da jeg så kikkede igen et par dage efter for at forklare dyrlægen hvordan det så ud var det væk, så nogle gange klarer immunforsvaret det selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

En god tommelfinger regl er at lugte til ørene på sin hund, hundeører lugter altid men hvis der er øremider og især ved betændelse stinker de virkelig meget.

Hvis betændelsen ''kun'' sidder i den ydre øregang, stinker/lugter ørene ikke, men man kan se at de er røde.

Vi har engang i mellem ydre øregangsbetændelse, men det når aldrig at blive ret volsomt, da jeg jo ofte tjekker ørene på mine hunde (de skal have plukket ørehår jævnligt). Jeg har fået Fuccikort (staves?) salve ved dyelægen, som jeg så smørrer den ydre øregang med i 8 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites