Gæst katrine bjoler Skrevet Marts 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 15, 2011 Hej Jeg er en hundefører der har en 3 år gammel labrador, Nemo. Vi går til træning i Dch og er på nuværende tidspunkt i c klassen, og går til konkurrencer forholdsvis tit, men jeg har et stort problem med min apport øvelse, han henter den glad, kommer ind til mig, men vil bare ikke sidde stille med den foran mig, som programmet forlanger at han skal. Jeg har snart prøvet alt og er løbet tør for ideer, jeg har prøvet baglæns kædning, jeg har prøvet a ha en lang line i apporten så jeg selv ku trække den ind og derved gør den spændende, og nu her til sidst har jeg prøvet at sætte mig på hug inden jeg kaster apporten, men lige lidt hjælper det, han syntes simpelthen det er kedeligt at han skal sidde der foran med apporten i munden og smider den bare hvis han sætter sig. er der nogle der har en god og effektiv ide, da han jo ikke så gerne må miste lysten til apporten, hvilket han gør ret nemt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Hej Jeg er en hundefører der har en 3 år gammel labrador, Nemo. Vi går til træning i Dch og er på nuværende tidspunkt i c klassen, og går til konkurrencer forholdsvis tit, men jeg har et stort problem med min apport øvelse, han henter den glad, kommer ind til mig, men vil bare ikke sidde stille med den foran mig, som programmet forlanger at han skal. Jeg har snart prøvet alt og er løbet tør for ideer, jeg har prøvet baglæns kædning, jeg har prøvet a ha en lang line i apporten så jeg selv ku trække den ind og derved gør den spændende, og nu her til sidst har jeg prøvet at sætte mig på hug inden jeg kaster apporten, men lige lidt hjælper det, han syntes simpelthen det er kedeligt at han skal sidde der foran med apporten i munden og smider den bare hvis han sætter sig. er der nogle der har en god og effektiv ide, da han jo ikke så gerne må miste lysten til apporten, hvilket han gør ret nemt.. Nu skal jeg naturligvis ikke gøre mig klog på retrivertræning; men med spaniels er det en vigtig regel at man ikke blander det at holde fast på en apport sammen med selve det at apportere før hunde er sikker i begge dele hver for sig. Jeg starter med at træne apportering uden at interessere mig for aflevering. Når jeg så føler hunden er moden til grunddressur indlærer jeg det at holde og sidde med en apport; men blander ikke de to ting før hunden sikkert både tager apporten fra min hånd og holder den. Typisk laver jeg denne træning indendøre. Så mit råd er træn holde fast på apport som en selvstændig øvelse og sæt det ikke sammen med apportering før det virker hver for sig. Venlig hilsen Steen Stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts