Aslan Skrevet Marts 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 17, 2011 Jeg har fået fortalt at en hund kan huske en duft i op til 7 år. 7 år er vidst når duften har haft særlig indflydelse på hunden. Ca 1 gang årligt støder vi på opdrætters mand, imens vi er ude og gå med Aslan og hver gang bliver Aslan helt....... rundt på fortovet og lallelykkelig (ikke lalleglad med lallelykkelig). Men, når jeg tager Aslans hvalpe halsbånd frem, snuser han til dem og krænger næse, skulle jeg menneskeliggøre min hund, tænker han "klam lugt" Men hvorfor kan han ikke huske sin egen lugt? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Det kan jo også være, at han netop kan huske den... og tænker adr, dengang stank jeg af sur mælk, ufrivillige tissetåre og hvalpefoder Hvis du kunne huske din egen lugt da du var baby og hukommelsen sagde sur modermælk, opkast og diarre - så ville du sikkert også rynke på næsen :klap: Kloge Aslan :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Det kan jo også være, at han netop kan huske den... og tænker adr, dengang stank jeg af sur mælk, ufrivillige tissetåre og hvalpefoder Hvis du kunne huske din egen lugt da du var baby og hukommelsen sagde sur modermælk, opkast og diarre - så ville du sikkert også rynke på næsen :klap: Kloge Aslan :hjerte: Men hvalpe tiden skulle jo være en dejlig tryg ting? Med flydende mad, altid nogle at lege med og aldrig alene (og man fik ikke ksældud når man lavede ting man godt ved man ikke må ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Men, når jeg tager Aslans hvalpe halsbånd frem, snuser han til dem og krænger næse, skulle jeg menneskeliggøre min hund, tænker han "klam lugt" Har DU prøvet at lugte til hans halsbånd? Måske lugter det mere af sur gammel læder, end af dejlig broholmerbasse?? Motor synes det er meget spændende at lugte til sig selv (halsbånd og sele), det bliver gerne slikket lidt. Hvis jeg aer ham, så slikker han osse tit min hånd bagefter, mega selvglade hund altså ...det eller han har været for meget sammen med katten :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Men hvalpe tiden skulle jo være en dejlig tryg ting? Med flydende mad, altid nogle at lege med og aldrig alene (og man fik ikke ksældud når man lavede ting man godt ved man ikke må ) Det er rigtigt og hvis du giver ham noget hvalpelegetøj eller hvalpegodbidder, så er jeg også sikker på, at han bliver glad for det og mindes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Har DU prøvet at lugte til hans halsbånd? Måske lugter det mere af sur gammel læder, end af dejlig broholmerbasse?? Motor synes det er meget spændende at lugte til sig selv (halsbånd og sele), det bliver gerne slikket lidt. Hvis jeg aer ham, så slikker han osse tit min hånd bagefter, mega selvglade hund altså ...det eller han har været for meget sammen med katten :hmm: Jeg har nu altid syntes det lugtede...... lidt underligt. Men i starten når han lugtede til det (op til 1,5 års alderen), var det med stor interesse, men ikke længere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Det er rigtigt og hvis du giver ham noget hvalpelegetøj eller hvalpegodbidder, så er jeg også sikker på, at han bliver glad for det og mindes Jeg konkludere at min hund er sippet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts