Gæst Marie Skrevet Marts 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 19, 2011 Min dværgpuddel Paw er nu knap 5 måneder og jeg har haft ham fra han var 16 uger. Når vi er ude gør han næsten aldrig. Hverken af mennesker eller hunde. Problemet opstår når vi er hjemme. Vi bor i en opgang i kbh. Hver gang nogen går ind/ud af opgangen gør og hyler han. så snart de er væk holder han op. Han kan også finde på at gø når han fra vinduet kan se nogen i gården. Når vi er på besøg ude gør han også når nogen går forbi det rum vi sidder i, eller når nogen træder ind i rummet. Mit gæt er at han advarer sin flok om en mulig fare. Hvordan bærer jeg mig ad med at vænne ham fra at gø? Og hvordan bør jeg egentlig reagere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Har lige læst en bog hvor der står at det er som du selv siger, fordi der ikke er nogen at advare når i ikke er hjemme:-D Det lyder da også meget logisk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marie Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Ja han gør kun når jeg er der, ikke når han er alene hjemme. Har også spekuleret på om det tyder på at han er flokleder eller at jeg er det. Jeg vil tro at han ser mig som lederen, men er ikke sikker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Jeg har selv samme pronblem så jeg kigger liiige lidt med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Vi har det samme problem med Mio - Vi bor i hus, så det er især et problem når der er overnattende gæster eller vi overnatter hos nogen.. De får jordens største chok når de står op og Mio byder dem godmorgen med en gø-salut idet de går forbi vores værelse :stupid: Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad der hjælper, så jeg kigger også lige med - ignorering/lade som ingenting hjælper nemlig ikke med Mio Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Kan det ikke være en slags leg de leger...jag "fjenden væk" eller se jeg kan kage dem væk:vuf:? Jeg mener ikke hunde ser mennesker som ledere, det er kun i sine egne rækker, egne arter....hundeflokke. Jeg ville prøve at lave en intensiv træningsperiode hvor jeg har nogen hjælpere der går forbi i opgangen og i gården og først aflede hunden og når den får øje på dem, så ros lige med det samme, Men kun når den er stille!!!!! Man roser kun i den ønskede adfærd:blink: og husk det kræver meget tålmodighed.....:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Ja han gør kun når jeg er der, ikke når han er alene hjemme.Har også spekuleret på om det tyder på at han er flokleder eller at jeg er det. Jeg vil tro at han ser mig som lederen, men er ikke sikker Den bog hvor jerg læste om det hedder "hvalpen", der står også en masse om lederskab og hvordan man lære hunden ikke at gø Tror de har den på de fleste biblioteker... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Af hvad jeg har læst mig til er det supervigtigt at finde årsagen til hvorfor hunden gør, så man kan træne adfærden væk på en korrekt måde. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marie Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Af hvad jeg har læst mig til er det supervigtigt at finde årsagen til hvorfor hunden gør, så man kan træne adfærden væk på en korrekt måde. :5up: Jo det er også det med hvorfor jeg kunne tænke mig at vide. Hvis han bare gør fordi han tror jeg ønsker at blive advare, må det bedste vel være at ignorere ham? Hvis jeg signalerer at det ikke er vigtigt holder han forhåbentligt op... Det kræver bare lidt is i maven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 man kan gøre dt på forskellige måder:slem: 1. man kan vælge at ignorere det. 2. man kan holde øje med, uden hunden lægger mærke til det, om der kommer nogen i gården der skal ind i jeres opgang, og så se på din hund, hvornår den opdager det, og så rose den for at tie stille og evt. gå ud og lukke døren op og sige goddag(hvis den er stille og rolig). 3. eller man kan træne den med figurenter som du har aftalt forløbet med, og husk at rose hunden ved rolig adfærd. 4. man kunne også bare bestille en adfærdsbehandler til at se adfærden i selve situationen, og så få redskaber til løsningen af problemet:-D men du har ret, det kræver is i maven og en god potion tålmodighed:blink: held og lykke:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts