Gæst Hunni Skrevet Marts 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 20, 2011 Min Coton er lidt over 1½ år og snart i løbetid for 3. gang. Jeg vil gerne have en hvalp mere, så overvejer kraftigt, at få hende parret og selv beholde en af hvalpene. Min bekymring går på hvad en fødsel, graviditet vil gøre ved hendes psyke + hvordan vil hun reagere på, at der lige pludselig bor en hund mere i huset. Jeg er nok mest bange for, at hun ændre sig til at blive en "gammel" sur gnavpot? Har i nogen erfaring med dette? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Du skal vente et par løbetider mere- en tæve skal være et godt stykke over 2 år før du parrer den. Jeg ville iøvrigt lade være med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 for det første er 1 1/2 år for tidligt at parre, vent minimum 1 løbetid mere. Dernest det er meget lettere at købe en hvalp, at have et kuld hvalpe er et rigtig stort arbejde, og et kæmpe ansvar, du skal tænke på at du får ansvaret for et antal levende væsender i mange år frem, du skal også tænke på at det ikke er givet at alt går glat, der kan være bøvl med fødsel, det kan blive dyrt, der kan være bøvl med at finde de rigtige hjem det kan være dyrt og give mange søvnløse nætter med spekulationer for er det nu de rigtige hjem man har fundet til guldklumperne, måske opstår der problemer senere du skal være klar til at hjemtage et antal hvalpe igen, der er rigtig mange ting som kan gå galt, så det er både billigere og meget lettere at købe en hvalp. Hvis du bestemmer dig til et kuld så skal du have din tæve undersøgt for de arvelige sygdomme som kan være i din race og du skla være sikkker på at hanhunden også er undersøgt og passer til din tæve. Tæver ændre sig ofte efter et kuld hvalpe, men det er individuelt hvordan, Kleo blev mere vagtsom og skarp, men samtidig mere afslappet her hjemme, vi beholdt en af hvalpene fra A-kuldet, det går fint men forholdet mellem dem er ikke som hvis man får en hvalp udefra, det er et tydeligt mor/datter forhold, Kleo havde meget mere sjov med Pittit som kom som hvalp udefra. Så skulle jeg have en hund mere for min egen hunds skyld ville jeg afgjort vælge at købe en hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hunni Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Tak for jeres respons, som jeg vil tage op til overvejelse :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts