Hop til indhold

Hejsa

Gæst Sam <3
 Share

Recommended Posts

Gæst Sam <3

Jeg vil høre om i har forslag til hundesport. Altså hvilke slags hundesport der er og sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm :hmm:.

Tænker du hundesport som:

Lydighed

Agility

Rally O osv. Det er lige de 3 jeg selv har haft kig på :-).

Hej, ja altså jeg tænker bare hundesport, der kan gøre at han får brugt en masse energi samtidig med at det er rigtig sjovt for ham:) Men ja lydighedssport ting er også en god ide, da han ikke er lydig overhovedet :) vil super gerne agility, men så vidt jeg ved skal man have styr på sin hund der og jeg har bare slet ikke på nogen måde styr på ham, hvis der er andre menensker eller hunde.. og det må man jo gå ud fra der er hehe .. aner i det hele taget ikke hvordan jeg skal få styr på ham, hvor der er andre hunde, da han snart er to år og har virkelig trænet med ham hele tiden jeg har haft ham.. han har også gået til hundetræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150
Hvad er rally O?

prøv at skrive "dog rally-o" på youtube.:-)

Det er en bane man skal gå efter skilte og undervejs skal man aflæse skiltene og gøre, hvad der står. Det er noget lydighedsagtig, bare med mere sjov, for man må flere ting.:-)

Hvis du har haft ham altid og har trænet med ham meget, men alligevel ingen styr på ham har, skal du måske overveje, om du selv gør noget forkert?:-)

Hvordan mener du med, når du træner med ham? Hvordan træner i så?:-)

Der er også dogdancing, fly-ball(Forholdsvis nyt), klikker/trickhold.

Du kan søge de to første på youtube også.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

prøv at skrive "dog rally-o" på youtube.:-)

Det er en bane man skal gå efter skilte og undervejs skal man aflæse skiltene og gøre, hvad der står. Det er noget lydighedsagtig, bare med mere sjov, for man må flere ting.:-)

Hvis du har haft ham altid og har trænet med ham meget, men alligevel ingen styr på ham har, skal du måske overveje, om du selv gør noget forkert?:-)

Hvordan mener du med, når du træner med ham? Hvordan træner i så?:-)

Der er også dogdancing, fly-ball(Forholdsvis nyt), klikker/trickhold.

Du kan søge de to første på youtube også.:-)

Hej, det tjekker jeg lige ud så :) Jeg har haft han lige over et år nu. Han har boet i 3 hjem før mig. Og skulel have været aflivet, pga hans opførsel hos de tidligere ejere, men så tog jeg ham (aflive ham det kunne jeg ikke lade dem gøre) Så nu bor han her.

Ja jeg gør tydeligvis ikke de rigtige siden det ikke hjælper et klap :) Der er tre

ting jeg forlanger ham ham, da det er de ting der er værst hos ham. Det er 1. Ikke hoppe op (han er stor og hopper højt, har før et par gange givet mig og

hans dyrlæge et ordenligt slag i næsen med sin næse så vi har kunne besvime af det Så at hoppe op må han bestemt ikke, når han kan hoppe så højt. Jeg har

trænet med trænerens anvisning, at ignorere ham og ikke give opmærksomhed når han er oppe at køre og første hilse når han har alle 4 poter på gulvet og hopper han igen så er det samme procedure.

2. At gå pænt i snoren, der har jeg trænet med at gå den anden vej sp snart han trækker. Det virkede efter to mdr fik han næsten perfekt og så er jeg så dum at lade ham lege i sne med snor på her i vinter så han ligesom lærte at trække igen (da han jo skulle ind op hoppe i store sne dynger) og det var ik meningen, men det skete og det ved jeg er min egen skyld, så nu trækker han igen, men det kan han jo lære igen.

3. At være under kontrol når han er fri. Det kan han slet ikke. Han løber ikke væk, men ser han en hund eller noget så flyver han lige der ud hvor den er og

det er over vejen om nødvendigt. Desuden løber han ind i mig med 100 km i timen når han er fri og alle jeg går sammen med og det er møg farligt at på en

38,5 kg's hund susende med 100 km i timen smækket ind i benene på en. (aner ikke hvofor han gør det, han gør det altid når han er fri.) Desuden

spæner han gerne ind i cykelister hvis der kommer nogen på den øde vej vi er på når han er fri. Det jeg gør det er at 1. aldrig lyde vred og altid rose ham

mega meget når han kommer også selvom han har været en idiot. 2. ikke at kalde for meget på ham når han er fri. 3. belønne ham for at komme med godbidder. Det er egentlig det jeg gør.

Får snart en adfærdsbehandler ud tror jeg, da han er meget svær at trænge igennem til udenfor og vil jo så gerne have ham til sport og mere træning men

han er virklig en pest udenfor også når han er fri og det gør at træning ikke er særligt fedt, da vi sidst gik til træning hørte jeg kun halvdelen af hvad jeg

skulle vide, fordi min hund er så vild og ustyrlig når der er andre hunde han vil bare lege, men han stod og skreg vildt og hoppede i snoren og skabte sig hele

timen alle gangene og han er dælme stærk, så det bare ikke sjovt at stå der med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan fx. lave sporøvelser eller købe nogle hundespil, hvor de skal bruge hoved til at finde ud af hvordan de får guffen...:slem: du kan også selv gemme nogen i haven eller under kopper eller i håndklæde... kaste en dummi og have en lang line på vuffen, og øve indkald og når det lykkedes så er der guffer og rolig ros:-D

held og lykke:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150
Hej' date=' det tjekker jeg lige ud så :) Jeg har haft han lige over et år nu. Han har boet i 3 hjem før mig. Og skulel have været aflivet, pga hans opførsel hos de tidligere ejere, men så tog jeg ham (aflive ham det kunne jeg ikke lade dem gøre) Så nu bor han her.

Ja jeg gør tydeligvis ikke de rigtige siden det ikke hjælper et klap :) Der er tre

ting jeg forlanger ham ham, da det er de ting der er værst hos ham. Det er 1. Ikke hoppe op (han er stor og hopper højt, har før et par gange givet mig og

hans dyrlæge et ordenligt slag i næsen med sin næse så vi har kunne besvime af det Så at hoppe op må han bestemt ikke, når han kan hoppe så højt. Jeg har

trænet med trænerens anvisning, at ignorere ham og ikke give opmærksomhed når han er oppe at køre og første hilse når han har alle 4 poter på gulvet og hopper han igen så er det samme procedure.

2. At gå pænt i snoren, der har jeg trænet med at gå den anden vej sp snart han trækker. Det virkede efter to mdr fik han næsten perfekt og så er jeg så dum at lade ham lege i sne med snor på her i vinter så han ligesom lærte at trække igen (da han jo skulle ind op hoppe i store sne dynger) og det var ik meningen, men det skete og det ved jeg er min egen skyld, så nu trækker han igen, men det kan han jo lære igen.

3. At være under kontrol når han er fri. Det kan han slet ikke. Han løber ikke væk, men ser han en hund eller noget så flyver han lige der ud hvor den er og

det er over vejen om nødvendigt. Desuden løber han ind i mig med 100 km i timen når han er fri og alle jeg går sammen med og det er møg farligt at på en

38,5 kg's hund susende med 100 km i timen smækket ind i benene på en. (aner ikke hvofor han gør det, han gør det altid når han er fri.) Desuden

spæner han gerne ind i cykelister hvis der kommer nogen på den øde vej vi er på når han er fri. Det jeg gør det er at 1. aldrig lyde vred og altid rose ham

mega meget når han kommer også selvom han har været en idiot. 2. ikke at kalde for meget på ham når han er fri. 3. belønne ham for at komme med godbidder. Det er egentlig det jeg gør.

Får snart en adfærdsbehandler ud tror jeg, da han er meget svær at trænge igennem til udenfor og vil jo så gerne have ham til sport og mere træning men

han er virklig en pest udenfor også når han er fri og det gør at træning ikke er særligt fedt, da vi sidst gik til træning hørte jeg kun halvdelen af hvad jeg

skulle vide, fordi min hund er så vild og ustyrlig når der er andre hunde han vil bare lege, men han stod og skreg vildt og hoppede i snoren og skabte sig hele

timen alle gangene og han er dælme stærk, så det bare ikke sjovt at stå der med ham.[/quote']

Du lyder som en god hundeejer, der prøver, at gøre det rigtige!! :-)

Det med, at hoppe op. Er det også, når der kommer gæster ind ad døren?

For så vil jeg foreslå dig, at du får nogen til, at komme og ligeså snart de kommer ind ad døren, så endten smider de godbidder en efter en på gulvet, lige så snart han kigger op. Eller også giver de ham en efter en i hånden, så snart han kigger op. Det kræver selvfølgelig, at de er udstyret med en lomme med godbidder, eller en godbidstaske.:-)

Og så kan du/i selv fornemme på ham, hvornår han kan holde sig nede, så i kan sige hej til ham.

Du kan starte dér. Derefter kan du aftale med andre, at du kommer ud til dem og de gør det samme, fx hos nogle private du kender eller dyrlægen.

Det med, at slappe af andre steder, kan du også sagtens øve. Det kræver bare, at han har fået den motion i de sidste par dage, som han skal, ellers kan man ikke kræve af nogen, at de skal kunne slappe af.

Men så start på gåturer at du pludselig stopper op og når han ser interesseret på dig(For han ved sikkert du har godbidder, og det er også meningen), så får du ham til, at lægge sig, og så giver du en godbid eller to for det, venter et sekund og giver ham igen, og så gå videre.

Gør det 1 gang ved hver tur og hav LÆKRE godbidder!

Når han efterhånden efter nok et par dage, har forstået det og nem lægger sig ned, når du stopper og han fornemmer det, så gå videre til en bænk et sted, sæt dig og få ham til, at lægge sig.. Altså det samme, som da du stod op.

Det kan du sikkert godt gøre 2 gange på turen, hvis du kommer forbi to steder..

Så kan du evt bevæge dig længere mod steder med flere mennesker(Ved jo ikke lige, hvor du bor), og så giver du også godbidder for, at han er blevet liggende imens der er gået en forbi. Evt imens, hvis han er på vej til, at rejse sig..

Forstår du??

Det med, at trække i snoren forstår du, kan jeg høre. :-)

Det har jeg også get igennem med Bella. Min mor skulle passe hende ÉN DAG! Og dag jeg kom hjem og skulle gå med hende trak hun bare, som da jeg fik hende og det var altså 1 år siden hun lærte, at gå pænt.. Så ja, man skal holde det ved lige.:D

Men hvor bor du henne af?

Vil råde dig til, at prøve det her, en adfærdsbehandler er dyr og det her er faktisk nemt og enkelt.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites